AMMAN’A GİRİŞ VE İLK İNTİBA

Bu yazı Gezimanya üyesi TUĞÇE YILMAZ tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Amman’a Suriye üzerinden geçiyoruz. Ürdün girişinde görevliler çok sıkı arama yapıyormuş. Eğer ara bölümdeki duty freeden aldıklarınız dışında olan sigara, alkollü içecek varsa el koyuyorlarmış.

Görevliler, önce arabanın kaputunu sonra bagajını sonra valizleri ve arabanın içini kontrol ediyorlar. Pasaport kontrolde ise, Ürdün vatandaşları, Suriye vatandaşları ve diğer Ortadoğu ülkeleri için ayrı geçişler var. Ancak diğer ülke girişindeki görevli memur yok. Bu nedenle bizi Ortadoğu ülkeleri girişinden alıyorlar. Girişte vize yok. Burada dikkatimizi göz tarama sistemi çekiyor. Retina taraması yapıyorlar.

Sınırdan sonra yaklaşık 2 saat daha yol gidiyoruz. Amman’a varışımız akşam saat 22:00 civarı. Taksi şöförü bizi Suriye’ye kalkan servis taksilerin orada bırakıyor. Burada tekrar taksiye binerek şehrin merkezi diye bildiğimiz yerdeki otelimize gidiyoruz. Down town bölgesi. Ancak burada kalmanızı otellerdeki hijyen problemi sebebiyle tavsiye etmiyoruz. Biz ilk gece burada kalıp, ikinci akşam başka bir otele geçmiştik.

Kalacak yer olarak Downtown’da kaldığımız oteli öneremem ama ikinci olarak kaldığımız Mecca Mall’a yakın olan Rama otele gecelik 60 Euro ödedik ve oldukça temizdi. Valizlerimizi odaya bırakıp para bozdurmak için dışarı çıkıyoruz. Kepenklerini kapakmakta olan bir exchange ofis buluyoruz. Burada 1 Ürdün Dinarı yaklaşık 1 Euroya eşit. Paraları JOD olarak kodlanıyor, Dinar da diyorlar, Jedi de.
Para bozdurma işimizi yapan çocukla biraz sohbet ediyoruz. Adı Ulen, Jerussalem’den buraya gelmiş. Çok güleryüzlü. İstanbul’dan geldiğimizi öğrenince, diyor ki: “Ne işiniz var burada? Burada sadece dağ, taş, yol, bir de sıra sıra dizilmiş exchange ofisler var”

Amman bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Tüm Arap dünyası gibi o da Aşk-ı Memnu tutkunuymuş. Hatta ofisi kapatmadan önce Internetten son bölümlerini indirip 3 saat izlemiş. Diyor ki: “Bihter’in adı bizde başka, Behlül’ün adı başka ama Adnan aynı Adnan”

Bize akşam kahve içmek için gidebileceğimiz bir kafe öneriyor… Jafra. Altında ise Gafra adında bir DVD’ci var. Eski şehre çok yakın, otelden yürüyerek 7-8 dakika. Mekan çok büyük. İçi ise yerel eşyalarla döşenmiş. Ama burada hiç turist görmedik, acaba yanlış yerde miyiz? Gerçi saatte sabaha karşı 2 oldu.

Ürdün’ün kendine has bir mutfağı pek yok. Suriye ve Lübnan mutfağı karışımı ama Lübnan mutfağı biraz daha baskın. Eğer yerel yemek yemek istemiyorsanız, İtalyan mutfağından Thai mutfağına kadar da pek çok alternatif mevcut.

Amman şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz A homestay in Amman güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri The Cabin, seleen hotel suites, Holyland Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Amman Roman house, Safariny Apartment, Marhaba furnished apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Sun Rise Hostel & Tours, Jordan River Hotel, Cliff Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amman aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ kullanıcısının resmi

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur. 1997 - 1999 İstanbul Üniversitesi Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, 1999 - 2000 İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakultesi Antropoloji ve 2000 – 2004 Marmara...