ANTEP’İN HAMAMLARI SALLANIR KÜLHANLARI

359412 Oca 2015Gezi Notu
byemre85byemre85Gezgin12 Oca 201535940 Yorum

Gaziantep deyince herkesin aklına önce fıstık, sonra o fıstıkla yapılmış baklava, ardından o çevrenin yemekleri geliyor dimi?

Ben de hem tam o amaçla hem de belki gitmişken Urfa'ya da uğrar, Balıklıgöl ziyaretimi de gerçekleştirmiş olurum hem de o çevrenin yemekleriyle kendime ziyafet çekerim diye 2013 Mart'ta niyetlendim, atladım uçağa indim Gaziantep'e.

Daha Gaziantep fikri aklıma ilk düştüğünde mekan araştırmasına İstanbul'dan başlamıştım zaten. Çulcuoğlu Et Lokantası'nın masayı full doldurduğunu anlatmış yorumcular, ben de gidip yerinde göreyim dedim ilk akşamdan. Mekanın dış görünüşü bile Gaziantep'e hoşgeldiniz der gibiydi.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Gaziantep

Gaziantep deyince akla gelen ilk iki şey baklava ve fıstık olduğundan ve hepimiz onu bildiğimizden fotoğraflarını orada bile çekmeye tenezzül etmedim. Bilmediğiniz tek nokta gerçek Antep baklavasını sadece Antep'te yiyebileceğiniz ve fıstık konusunda İzmir, İstanbul gibi büyük şehirlerde aslında ciddi kazık yiyor olduğumuz. Çünkü örneğin kıytırık Siirt fıstığı İstanbul Kapalıçarşı'da 40 TL gibi fahiş rakamlara satılıyorken Antepli esnafın Siirt fıstığını tezgahına bile koymadığına şahit oldum ve Antep fıstığının kilosunu 20 TL'ye alma imkanı buldum.

Neyse gelelim Gaziantep'in içine... Oraya kadar gitmişken Zeugma Mozaik Müzesi'ni gezmemek olmazdı.

Gaziantep Belediyesi'ni ve Kültür Bakanlığı'mızı ciddi anlamda takdir ettim. İnanılmaz bir emek ve fedakarlıkla çok ciddi bir kültür abidesi yapmışlar. Çoğu insanın en az bir kez görmüş olduğunu düşündüğüm Çingene kızı mozaiğini özel ışıklandırmalı özel bir odada koruma altına almışlar ki tarihi ve kültürel mirasımızın hala birilerimiz tarafından düşünülüyor olması sevindirici. Diğer parçaların da tek tek toplanarak birleştirildiğini ve koruma altında tutulduğunu düşündüğümüzde emek ve özenlerinden ötürü kendilerine teşekkürü bir borç biliyorum, bu ülkenin bir vatandaşı olarak.

Gaziantep-1

Gaziantep-2

Gaziantep-3

Gaziantep-4

Gaziantep-5

Fotoğrafları gördünüz... Her bir fotoğrafın en az 10.000 ila 30.000 arasındaki mozaik parçasından oluştuğunu düşündüğünüzde verilen emeğin aslında ne kadar büyük olduğunu anlayacaksınız. Kaldı ki biz evimizde 1000'lik puzzleları birleştirmeye çalıştığımızda göbeğimiz çatlarken adamların sabrına bakın hele...

Müze gezisinden sonra Antep Kalesi'nin içini kale turiste o dönemde kapalı olduğu için gezemesem de dışarıdan bir fotoğrafını alıp sonra hemen yakınındaki namını tee İstanbul'dan duyduğum İmam Çağdaş Lokantası'na gittim ki hayatının son 8 yıllık döneminde ağzına sarımsağı hiçbir suretle sürmeyen bana sarımsaklı beyti kebabını yedirmeyi başardılar.

Gaziantep-6

Gaziantep-7

Baklava konusunda zaten Master Degree seviyesindeler, oradan sonra baklava yemekten emin olun zevk almıyorum. Adamlar biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu sloganını baklavada sonuna kadar uyguluyorlar, takdir ettim. İmam Çağdaş ile ilgili tek olumsuz eleştirim garsonlarının zoraki iş yapıyor gibi çalışmaları, asık suratlı olmalarıydı. Derken öğlen yemek kahveden sonra akşama kadar zamanımı Urfa Balıklıgöl ve yakınlarındaki mağaraya benzer bir konseptle dizayn edilmiş bir kafede Mırra içerek geçirdim.

Gaziantep-8

Bir anekdot; bilenler biliyordur, ben bilmeyen varsa diye anlatıyorum. Şanlıurfa ve Güneydoğu Anadolu'nun diğer illerinde bir eve misafirliğe gittiğiniz zaman eğer mırrayı bitirmeden masaya koyarsanız ev sahibine karşı yapmış olduğunuz büyük bir saygısızlık gözüyle bakılıyor... Aman diyim : )

Gaziantep'in dillere destan kahvesi Tahmis'te ilk kez kahve içtim ve içtiğim kahvenin de Menengiç Kahvesi olmasından dolayı yine bir ilk deneyim olduğunu dile getireyim. Alışık olmadığımız bir tadı var. Ancak yine Tahmis'e gitsem yine menengiç içerim, o ayrı...

Gaziantep-9

Etin cennetinde olduğumdan hem elit mekanlarda hem de daha salaş mekanlarda doyasıya, acayip lezzetli ve 3 popüler büyükşehire nazaran çok daha ucuza et yeme imkanı buldum. Misafirperverlik tavanda, lezzet tavanda, sunum tavanda, fiyatlar tabanda...

Aşağıda fotoğrafını göreceğiniz tabak ve bilimum ikramıydı, çorbasıydı, ıvır zıvırıydı toplam 40 TL hesap ödeyip kalktım.

Gaziantep-10

Yemek ve diğer fasılları bitirip son gün akşamına doğru anlata anlata bitiremedikleri MiniaTürk çakması maketlerin olduğu, Teleferik tesisine gittim. Evet tesis gerçekten güzeldi.. Benim dezavantajım Mart'ta orada bulunuyor olmamdı, çünkü teleferik çalışmıyordu. MiniaTürk çakması demekle biraz ezmiş oldum galiba, maketler aslında başarılıydı da...

Gaziantep-11

Gaziantep-12

Gaziantep-13

Gaziantep-14

Umarım aldığım lezzeti sizlerin okurken de almasını sağlayabilmişimdir. Afiyetle kalınız efenim...