APOLLON'UN ŞEHRİ: FETHİYE

Bu yazı Gezimanya üyesi Filiz - Bade tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Ufak tatil beldesi Göcek'ten sonraki durağımız Muğla'nın Bodrum'dan sonra nüfusu en yoğun ikinci ilçesi Fethiye.

Öncelikle Fethiye’de konaklayacağımız Tugay Hotel’e (http://www.booking.com/hotel/tr/tugay.tr.html) geçiyoruz.

Fethiye

Yaz aylarında özellikle İngiliz turistlerin büyük ilgisini çeken bu bölgenin kalabalığıyla tempomuz iyice artıyor. Görmeye değer o kadar fazla sayıda yer var ki hangisinden başlamak gerektiğiyle ilgili zorlanıyoruz adeta…

Fethiye-1

Antik Kent Telmessos'u içinde barındıran bu bölgenin geçmişi M.Ö. 5. yüzyıla dayanıyor. İlk iş olarak, Likyalılar’ın kurduğu Telmessos'tan günümüze dek ayakta kalmayı başaran yapılardan belki de en görkemlisi Amynthas Kaya Mezarları'nı ziyaret ediyoruz. Şaşırtıcı bir şekilde büyük tarihi önemi olan bu kaya mezarları şehrin yerleşim merkeziyle iç içe geçmiş halde resmen. Bir mahallenin arka tarafından başlayan merdivenleri çıkarak mezarları iyice yakından görmek oldukça heyecanlı bir his yaratıyor doğrusu.

Fethiye şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavsiye edilenleri Mandarin Ve Mango Boutique Hotel, Beyaz Yunus Otel, Ölüdeniz Loft Exclusive. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Gold Lion Hotel, Beşik Hotel Çalış, Antaş Deluxe Apart. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları merak ediyorsanız Karbel Hotel Ölüdeniz, Mese Hotel Apartments, Nevada Hotel tesislerini incelebilirsiniz.

Fethiye otellerini Tatilsepeti.com üzerinden incelemek için tıklayın.
Fethiye otellerini Jolly Tur üzerinden incelemek için tıklayın.

Fethiye-2

Fethiye-3

Bu ilginç ziyaretin ardından lezzetli bir öğle yemeği için soluğu Fethiye Balık Pazarı'nda alıyoruz. Balık pazarı çok eğlenceli bir yer. Önce yemek istediğiniz balık ve deniz ürünlerini tezgâhtan satın alıyorsunuz. Daha sonra tezgâhların hemen yanı başında seçtiğiniz restoranlardan birinde oturup afiyetle yiyorsunuz. Türkiye'nin her yerinde olduğu gibi pazar yerinden alışveriş yapmanın keyfini bizler de burada yaşadık. Karınlarımızı doyurup taze meyve-sebze alışverişimizin ardından Fethiye Rıhtımı'nda kısa bir yürüyüş yapıyoruz.

Fethiye-4

Fethiye-5

Fethiye’nin merkezi sıra sıra hediyelik eşya dükkânları ve kalabalığıyla cıvıl cıvıl. Sahildeki minik turumuzun ardından ziyaret sırası 5 bin yıl önce inşa edilmiş Kayaköy’e geliyor.

3500 civarında konutu içinde barındıran eski Rum yerleşimi Kayaköy günümüzde “hayalet şehir” olarak anılıyor. Bunun nedeni mübadele zamanında burada yaşayan Rumlar ile Batı Trakya’da yaşayan Türkler’in karşılıklı olarak göçe zorlanması ve Trakya’dan gelen köyün yeni sakinlerinin bu bölgeye alışamayıp terk etmiş olması. Köyün bakımsızlığa terk edilmiş ama hala ayakta kalan taş evleri, kilise ve şapelleri yakın bir zaman öncesinde var olan yaşanmışlığı hissetmenizi sağlıyor. Oldukça etkileyici bu hayalet şehir ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz Gezimanya’da yer alan https://goo.gl/n1IRdj yazıya bir göz atın deriz.

Fethiye-6

Fethiye-7

Fethiye-8

Kayaköy’den 5 km ötede çam ve zeytin ağaçlarıyla kaplı, Hristiyanlık dönemi ve Bizans İmparatorluğu’ndan kalma kilise kalıntılarının bulunduğu Gemici Koyu bulunuyor. Virajlı yollardan kıvrıla kıvrıla vardığımız bu koyda rivayete göre St. Nikolas’ın mezarı bulunuyor. Tarihi önemi sayesinde 1. derece sit alanı olarak korunan bu koy, tertemiz suları sayesinde deniz ve kara yoluyla gelen ziyaretçilerin akınına uğruyor.

Tanrı Apollon tarafından kurulduğuna inanılan Fethiye, aynı zamanda doğa ve spor meraklılarının bir uçtan diğer uca yürümeyi hayal ettiği Likya Yolu’nun başlangıç noktası. Fethiye gezinizi uzun tutmanızda fayda var. Schengen vizeniz varsa Rodos Adası’na 1,5 saatlik kısa bir feribot yolculuğu ile de geçebiliyorsunuz.