Araba ile Avrupa Turunun 10. Durağı: Fransız Rivierası

Fransa'nın en güzel kıyı şeridi İtalya'dan hemen sonra başlıyor. İlk olarak Menton, Roquebrune-Cap-Martin, Monaco, Nice, Cannes ve devam ediyor. Biz sadece Monaco'da soluklanmak için durduk ve direk olarak Brignoles'e gittik. Ancak dönüş yolumuzda Nice'de kaldık ve bu yüzden biraz Nice'den ve daha öncede görmüs oldugumuz Monako'dan bahsetmek istiyorum.

Nice, Fransa'nın 5. büyük kenti ve Fransa'nın en şık (bu tanımlama ne kadar doğru bilmiyorum) şehirlerinden biri. Tabi ki çok yakınında bulunan Monaco içinde aynı şeyi söyleyebiliriz. Ancak Monaco yüksek apartmanların arasında boğulmak üzere. 10 sene önce gördüğüm Monaco'dan çok fazla bir şey kalmamış gibi.

Monte Carlo ve etrafi hala cok güzel. Monaco'ya gitmiskende Kraliyet Sarayi'ni da görmeniz lazim. Saray ülkenin önemli yapılarındandir. Dünyadaki diğer saraylara göre bu küçük prenslikten hiç beklenmeyecek şekilde mütevazı bir bina.

Roquebrune-Cap-Martin

Nice ile ilgili söyleyebileceğim birkaç şey ise otel bulma konusunda hiç zorluk yaşamıyacağınızdır. Booking'den yapacağınız rezervasyon ile oldukça uygun otellerde kalabilirsiniz. Ana cadde üzerindeki lüks otellerin paralelinde 3 yildizli, oldukca iyi otel bulabilirsiniz. Hemen caddenin altından da denize girebilirsiniz. Nice sehir icinden denize girilebilinen ender yerlerden biri. Sahili tasli ama kesintisiz ve denizi de cok temiz.

Nice

Monte Carlo

Gece ise şık restoranlarında yemeğinizi yiyebilirsiniz. Nice'de görebileceğiniz yerleri, Promenade des Anglais (İngiliz yürüyüş yolu) denilen sahilde bulunan yol, antika pazarıdır. Ayrıca Nice, Fransız sosyetesinin gözde tatil yeri olduğu içinde lüks mağazaları ve lüks restoranlarıda vardır. Yine burada lavanta ile ilgili ürünler, el yapımı sabunlar ve zeytin yağı ile ilgili ürünler bulabilirsiniz.

Monaco ise bağımsız bir prenslikdir ve dünya’nın en küçük ikinci devletidir. Birincisi ise Vatikandir. Zenginliğin, lüks yasamin başkenti olan ülke/şehirdir. Tam merkezinde bulunan, Monte Carlo semti ve kumarhaneleriyle meşhurdur. Güzel bir stadyumu ve cok güzel bir yat limanı var. Demiryolu ulaşımı oldukca gelişmiştir. Fransa'nin diger sehirlerine ve Avrupa’nın her yerine bağlanır.

Nice

Formula 1 pisti yoktur ancak şehir içinde yapilan Monaco Grandprix’i ayagi vardir. Her yil burada yapilan F1 yarisi cok fazla turisti bu sahillere ceker. Yaklasik 35 bin nüfusu vardir. Ancak bu sayi her gecen gün hizla artmaktadir. Bu nedenle de Monaco artik apartmanlar ülkesi olmus durumda. En son gittigimizdekine göre cok fazla tas bloklar yükselmis. Cannes ise film festivalleriyle meşhur ve onun dışında da çok bir özelliği yok ama Nice kadar büyük sahili olmasa da yine burada da sehir icinden denize girilebiliniyor. Burası da lüks oteller ve lüks magazalarin cok sayida oldugu bir yer. Tren veya otobüsle 20 dk da gidip görebilme sansiniz var. Fransiz Rivierasi hayatinizda 1 kere görmeniz gereken en önemli bölgelerden biri. Deniz, doga, lüks yasam ve paranin kokusunu cok net bir sekilde duyabileceginiz bir bölge.

Bizim ise buradan sonraki duragimiz lavanta tarlalarini görmeyi umdugumuz Brignoles.