Araba İle Avrupa Turunun 6. Durağı: Roma

Roma için söylenecek çok şey var tabi ki ancak çok fazla detaylandırmadan yazmak istiyorum. Roma oldukça kalabalık bir şehir. Bu yüzden internetten yapacağınız rezervasyon ile müzelere giriş hem daha ucuz hemde sıra beklemeden girebilmeniz acisindan cok kolaylik saglayacaktir.

Roma pass alırsanız 3 günlük fiyatı 36 euro ve pass ile 2 müze bedava ve müzeye giris sıra beklemiyorsunuz. Ayrıca otobüs ve metroda pass aldiginizda bedeva ancak havaalanında gidiş dahil değil ve 3. gün akşamı saat 24.00'te süresi doluyor. 2 günlük pass ise 28 euro ve 1 müze bedava. Otobüs ve metrolara binerken hicbir bilet kontrolu yapilmiyor. Ancak kontrol memurlari yolcu gibi binip tesadüfi kontroller yapmaktadir. Eger bu kontrole denk gelirseniz cok ceza yersiniz. İtalya fiyatini bilmiyorum ama Almanya'da bu fiyat 3 sene önce 80 euro idi. Siz bunu ortalama 100 euro gibi düsünün.

Otel fiyatları 3 yıldızlı olanlar ortalama 70 ile 100 euro arasında. Booking'ten reervasyon yaptırmanız size çok kolaylık sağlayacaktır. Alternatif olarak kamptada kalabilirsiniz. Kampta karavanda veya prefabrik evlerde kalabilirsiniz. Fiyatlarıda ortalama 20 ile 50 euro arasında değişiyor.

Roma'da görmeniz gereken en önemli yerler; Kolezyum, Trevi çeşmesi, Foro Romano, Fontana di Trevi ( aşk çeşmesi), Konstantin Taki, Piazza Venezia, Palatino tepesi, Navona meydanı, Piazza di Spagna (ispanyol merdivenleri) ve Vatikan müzeleri...

Roma'yı tabi ki yürüyerek de gezebilirsiniz. Şehir haritasından kalacağınız güne göre şehri bölgelere ayırabilir ve bu bölgeleri yürüyerek gezebilirsiniz.

Roma, İtalyan mutfağını seviyorsanız, yeme-içme konusunda gayet mutlu olacağınız bir yer. Piazza Popolo’da bulunan Cafe Rosati ve Cafe Canova ve şehrin en eskilerinden olan bu iki kafe, hem güzel bir bölgeye bakıyor hem de İtalya’nın en güzel kahvelerinden içebilirsiniz.

Pastificio, İspanyol Merdivenleri'nin karşisındaki Via della Croce de bulunan ve her gün sadece 2 çeşit makarna yapan oldukça keyif alabileceğiniz bir restoran. Trastevere de bulunan Hostaria del Moro ya da uğramanızı tavsiye ederim. Limoncello adındaki limonatalarını beğeneceğinizi düşünmüyorum. Ancak dondurmalarını tavsiye ederim. Her yerde gelato adı ile geçiyor.

Bizim Roma'dan sonraki durağımız, Toskana bölgesinin en güzel tarihi kasabası Bagnerogio.