ARABA İLE AVRUPA TURUNUN 7. DURAĞI: VITERBO - BAGNOREGIO

Bu yazı Gezimanya üyesi Aysel Karabak tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Civita di Bagnoregio, Roma'nın kuzeyinde kalıyor. Etrüskler tarafından M.Ö. 6. yüzyılda kurulmuş küçük bir şehir. 17. yüzyılda yaşanan deprem nedeni ile kardinal ve yardımcıları şimdiki şehrin bulunduğu yere yerleşmişler ve burası zamanla boşalmış. Şu anda şehirde 100 kadar kişi yaşıyor.

Viterbo

Viterbo-1

Bu küçük Orta Çağ şehri erozyon nedeni ile tamamen yanlız kalmış ve şu anda sadece dar bir köprü ile bağlantı kurulabiliniyor. Uzaktan görünüşü karada bir ada şeklinde tanımlanabilir. Köprüye varmadan önce birkaç binadan oluşan bir yerleşim yeri var. Köprünün yanı başındakı gişeden kişi başi 1,5 eurodan bilet aldık. Süs olsun diye mi yoksa başka bir nedeni mi vardı bilmiyorum, köprünün kenarlarına takılmış, üzerleri çanlarla şüşlenmiş çalı süpürgesi görünümlü şeyler vardı. Köprünün üzerinde yürürken hissettiğim şey tam bir sonsuzluktu. Biraz ürkütüce de olsa doğası ve kuş seslerinden başka hiçbir şeyin olmadığı boşluk oldukça etkileyiciydi.

Viterbo-2

Viterbo-3

Köyün tam ortasında kilise ve küçük bir meydanı ve etrafında birkaç kafeterya ve hediyelik eşya satan dükkanlar var. Köyün etrafı sur olarak evler sarmış ve sokakların sonu demir kapılarla kapatılmış çünkü o kapılar olmasa uçurumdan aşağı düşmek çok olası. Köyün etrafındakı yeşilliklerin güzelliği inanılmazdı. Toskana vadisinin güzelliğini bu küçük şehirden baktığınızda çok daha iyi görebiliyorsunuz.

Viterbo-4

Viterbo-5

Yemek yiyebileceğiniz bir kaç küçük restoran ve birkaç kafe var. Biz orada sipagetti yedik. Fiyatlar İtalya'daki fiyatlardan çok farklı değil.

Viterbo-6

Viterbo-7

Köyde bir asırdır Haziran ve Eylül aylarının ilk haftasında eşek yarışları yapılıyormuş, ama maalesef biz göremedik. İtalya'da buna benzer bircok köy ve kasaba var ancak en ilginc ve en etkileyici olan burasi diyebilirim. Zaten fotoğraflara bakinca ne demek istedigimi cok iyi anlayacaksiniz. Yolunuz bu taraflara düserse ugramadan gecmemenizi tavsiye ederim.