Araba ile Avrupa Turunun 8. Durağı: Floransa

Araba ile çıktığımız turumuzda büyük şehirler arasındaki küçük kasabalarada uğradık. Toskana bölgesinin doğası ve küçük kasabaları ile bezenmiş müthiş güzelliklerini görmeden geçmek yazık olurdu. Bognerogio'dan, Floransa'ya doğru giderken Orveito, Chianciano Terme, Montepulciano, Colle di Val d'Elsa'ya uğradık. Kasabalar arasındaki mesafeler birkaç km mesafede.

Orvieto-italya

Terme'de küçük bir pastahanesinde Toskana vadisinin manzarasında pastamızı yedik. Yemeğimizi de Montepulciano'da tesadüfen yoldan geçerken görüp kalmaya karar verdiğimiz butik otelde yedik. Otel yaklaşık 10 odalı ve evden otele çevrilmiş bir taş evdi. Bir tarafı ev diğer tarafı şarap mahzenleri vardı. Kahvaltımızı da mahzende bulunan salonda yaptık. Kahvaltıdan sonra direk olarak Floransa'ya geçtik.

Chianciano Terme-Italya

Terme-Italya

Floransa, Toskana bölgesinin başkentidir ve kendi ismini taşıyan ilin merkezidir. Kısa bir dönem, İtalya Krallığı'na da başkentlik yapmıştır. Floransa gezilecek yerler bakımından Avrupa’nın en önemli şehirlerinden biridir. Rönesans’ın doğum yeri olarakda bilinir.

Floransa’da gezilecek birçok önemli nokta bulunuyor. Arno Nehri etrafında kurulu olan bu şehirde birbirinden güzel tarihi yapıları, sanat merkezlerini, müzeleri ve meydanları sizi kısa sürede büyülemeye yetecektir. Floransa çok büyük bir şehir değil. Şehirde yer alan tüm önemli gezi noktaları birbirine yürüme mesafesindedir. Neredeyse birkaç önemli yer haricinde her yere yürüyerek ulaşabilirsiniz.

Floransa

Sehre dogru giderken, Floransa'yı en güzel yerinden görebileceğimiz Micalengelo Meydanı'nının hemen önünden geçiyorduk ki manzarayı görünce büyülendim. Meydandan Floransa'yı en güzel haliyle görebiliyorsunuz. Gecede bu meydan çok güzel oluyormuş. Meydanda manzaranın tadını çıkardıktan sonra şehre indik.

Şehirde Arno Nehir kıyısında bulunan bir otelde oda tuttuk. Tesadüfen buldugumuz otelin, fiyatı kahvaltı dahil 120 euro idi. Ayakbastı parası olarak yani şehir vergisi kisi basi 4,90 euro ve bu fiyat sehir vergisi olarak İtalya'da ödedigimiz en yüksek fiyattı ve otopark için de 20 euro ödedik.

Şehre araba ile giremiyorsunuz. Sadece yürüyerek geziyorsunuz ama bu sizi korkutmasın her yer birbirine yakın. Zaten her yeri tarih kokan o sokakların hakkını ancak yürüyerek verebilirsiniz.

Şehri gezmeye Floransa Katedrali'nden başladık (Duomo), sonra Vecchio Sarayı, Signoria Meydanı. Burası Davut heykelinin bulunduğu meydandır ve Academi Galerisi'nde bulunuyor.

Görmeniz gereken en önemli eserler; Santa Croce Bazilikası, Ponte Vecchio Köprüsü (Eski Köprü), Pitti Sarayı, Bergolle, Santa Maria Novella Bazilikası, Aziz Ciovanni Vaftizhanesi, Duomo Meydanı. Bu meydan Floransa'nın en büyük ve en ünlü meydanıdır.

Duomo Katedrali, Giotto’nun Çan Kulesi, Aziz Giovanni Baptisteri, Museo dell’Opera del Duomo gibi şehrin birçok önemli yapısı bu meydan çevresinde yer almaktadır. Bizim burdan sonraki durağımız ise Pisa olacak.