ARABA İLE AVRUPA TURUNUN 9. DURAĞI: PISA

143831 Ağu 2015Gezi Notu
Aysel KarabakAysel KarabakBronz Yazar31 Ağu 201514380 Yorum

En son duragimiz olan Floransa'da kahvaltımızı yaptıktan sonra direk olarak Pisa'ya dogru yola koyuluk. Floransa ile Pisa arası 85 km. Oldukça küçük bir şehir ve burada ufak bir nehir var. Nehiri geçtikten sonra meyadana çıkmadan önce arabamizi sokak arasına park ettik.

Pisa

Sokaklar Afrikalılar tarafından tutulmuş durumda. Park parasını makinadan ödedik ama onlara da ne olur ne olmz diye bahşiş vermeden geçmedik.

Katedral meydanına geldiğimizde 4 ayrı yapının bir arada, nerdeyse yapışık gibi duran yakınlıkta olması bende biraz şaşkınlık yarattı. Pisa Kulesi’nin İtalyancası "Torre pendente di Pisa"dır. Yani Pisa'nın eğilen kulesi anlamına gelmektedir.

Pisa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Appartamento Porta a Lucca, Pampurio, Cattaneo 138. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Cisanello Appartamenti Teresa, Villa Favilli gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Marko&Anna Loft, Le Rose Apartment, La Coccinella Guest House tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Pisa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Pisa-2

Mucizeler Meydanı anlamına gelen Piazza dei Miracoli alanında bulunuyor. Aslında Pisa Katedrali’nin çan kulesidir. Meydanda katedral ve çan kulesinin yanısıra bir vaftizhane ve anıt mezar bulunmaktadır. Katedral 1063-1090 yılları arasında yapılmış, Pisa Kulesi ise 1173’te inşa edilmeye başlamıştır.

Pisa-3

Savaş sebebiyle tam 1 yüzyıl ara verilen inşaat ancak 1272’de devam eder. Sonra savaşlar sebebiyle yine duran yapım 1 sonraki yüzyılda 1370 yılında tam olarak tamamlanmış.

Pisa Kulesi yapıldığından beri güneye doğru eğilmektedir. Eğilme ilk olarak ikinci kat çıkıldıktan sonra başlamıştır. Pisa Kulesi yumuşak zemin nedeni ile çökme yaşanmaktadır. Katedral ve vaftizhanede de aynı sebeple içeri doğru çökmektedir.

Kule 8 katlıdır ve toplam yüksekliği 55 metredir. Pisa Kulesi'nin ağırlığı yaklaşık 14 bin tondur. İçinde her biri bir notaya denk gelecek şekilde 7 tane çan bulunmaktadır.

Pisa-4

Pisa şehrinin bu meydanından başka hiç bir özelliği yok ancak bu meydan turist akınına uğramaktadır. Her yıl yaklaşık 1 milyon üzerinde kişi bu meydanı ziyaret ediyor. Kulenin içerisine aynı anda sadece 40 dakikada bir 30 turist alınıyor.

1987 yılında Pisa Kulesi’ni de içine alan meydan Unesco Dünya Kültür Mirasları Listesine alınmıştır ve Pisa Kulesi’nin mimarının da kim olduğu tam olarak bilinmemektedir. Pisa Kulesi 1989 yılında başlayan restorasyon yüzünden 2001 yılına kadar ziyarete kapatılmış ve bu restorasyon sonrasında artık eğilmenin olmadığı söylenmiştir.

Pisa-5

Pisa şehrinden sonra rotamızı denize doğru çevirdik ve oradan da Fransa'nın muhteşem sahillerine doğru yolculuğumuz devam edecek. Bir sonraki durağımız lavanta tarlalarını görebileceğimiz Brignoles.