ARABA İLE AVRUPA TURUNUN BARSELONA DURAĞI

Bu yazı Gezimanya üyesi Aysel Karabak tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Barselona, bizim icin dönüs yolundan önceki son durak oldu. Carcassonne'den yaklasik 300 kilometre'dir. Portekiz'e kadar devam edecek olan gezimiz, Temmuz`un 15`ine denk geldigi icin ve araba ile seyahat ettigimiz artik sıcaklar cekilmez hale gelmisti. Biz de Barselona`dan geriye dönmeye karar verdik.

Barselona

Yine Booking`den ayırtmıs oldugum limana yakın otel, gayet düzgün ve merkezi idi. Klimalı ve genis odaları vardı. Arabayi da 20 euroya yakınındaki bir kapalı parka bıraktık. Park önemli cünkü arabayı cok güvenle birakabileceginiz cok fazla yerler yok. O yüzdende otelin önerdigi kapali parkı tercih ettik. Genis, temiz ve kalabalık sokaklarıyla Barselona oldukca renkli bir sehir. Avrupanın en kalabalık ve turist ceken sehirlerinden biridir. Mimar Antoni Gaudi’nin eserleri ile süslenmis olan Barselona, görmeniz gereken sehirlerden biridir. Yemek konusunda yelpaze oldukca genistir. Balik ürünleri oldukca iyi.

Barselona-1

Barselona-2

Barselona şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Catedral Bas Apartments Barcelona, Hotel Casa Camper, Girona 108. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Habitat Apartments Paseo de Gracia, Fabrizzio's Petit, Urbany Hostel BCN GO! gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Inout, Mellow Barcelona, Feetup Yellow Nest Hostel Barcelona tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Barselona-3

Görmeniz gereken yerler ise Sagrada Familia Bazilikasi, Park Güell, La Rambla Caddesi, Casa Mila, Barselona Katedrali, La Rambla Caddesi üzerinde yer alan Mercat De La Boqueria adlı pazar ve Parc De La Ciutadella bunlardan bazılarıdır.

Mercat De La Boqueria şehrin dünyaca ünlü kapalı pazarıdır. Mimari ya da tarihsel bir önemi olmasa da pazarda satılan biribirinden güzel tropik meyve ve sebzeler, lezzetli çikolatalar pazarın dünyaca ünlü olmasındaki en büyük etken sanırım. La Rambla’yı gezerken pazara uğrayıp ufak tefek bir şeyler almaya özen gösterin. Yalnız dikkat, La Boqueria Pazar günleri kapalı.

Barselona-4

Barselona-5

Tabi ki Barselona'daki en önemli yapı Sagrada Familia Bazilikası'dır. Barselona’nın en ünlü ve önemli simge yapısıdır. Şehre birçok ölümsüz eseri ile hayat veren ünlü Katalan Mimar Antoni Gaudi’nin en büyük eseridir. Eğer bazilikanın içini de gezmeyi düşünüyorsanız uzun kuyrukları gezi planınızda hesaba katmalısınız. Aynı sey Park Güell icinde gecerlidir. Park Güell daha önce görmüs oldugunuz tüm parklara göre oldukca farkli bir görünüme sahiptir. Oraya gittiginizde hem paralı hemde parasız olarak görülecek alanlar vardır. Ama mutlaka paralı olan kısma girmeyi ihmal etmeyin. Mimar Gaudi sehrin bir cok yerinde ilginc mimariye sahip eserlerini görebilme imkanını sunmustur ve Barselona'ya oldukca büyük katkı saglamıstır.

Barselona-6

Biz yorgunluktan dolayı gece hayatına katılamadık. Bu yüzdende herhangi bir fikrim yok ancak duyduguma göre oldukca renkli ve eglenceli gece hayati varmis.

Barselona-7

Biz yemek olarak marinanın yaknlarında bulunan bir restoranda balık yedik. Ama gündüz o genis caddelerinde gezerken rastladıgımız balik ürünlü kanepeler nefisdi. Cok basarili balikli ürünleri var ve mutlaka denemelisiniz.

Barselona-8

Barselona ile ilgili tabi ki cok daha fazla sey yazilabilir ama benden simdilik bu kadar. Bu gezimizde görüp de tekrardan gidebilecegim sehirlerden biri Barselona olmustur. Mutlaka bir daha gitmek isterim.

Barselona-9

Barselona-10

Yazimin basında dedigim gibi, artık dönüs yoluna cıktık. Dönüsümüzde, Fransa'nın Nice sehrinde ve Italyanın Parma sehrinde kaldık. Bir sonraki yazım, İtalya'nın muhtesem minik sehri Parma ile ilgili olacaktır.