Araba ile Avrupa Turunun Carcassonne Durağı

Carcassonne, en son durağımız olan Brignoles`e 350 km. Yine Booking`den yapmış oldugum rezervesyonla 4 yıldızlı bir otelde kaldık. Fiyatı yaklaşık 80 euro idi. Otel eski şehirin oldugu bölgeye yakındı, ancak kalenin içindede cok güzel butik otellerde var. Otel iyi idi ama resepsiyondaki kadın Fransizca konuşmadığımız icin neredeyse bizi otelden kovacakdı. Fransızların bazı bu tutumları beni hep şaşırtmıştır.

Öğlen saati gibi vardiğimiz şehirde gezmeye başladigimiz ilk andan itibaren eski şehir beni büyülemistir. Oldukca iyi bir şekilde korunmuş olan surlar icindeki eski şehir, oldukca etkileyici bir yer.

Şehir 5. yüzyılda Vizigotlar tarafından eski bir Roma şehri üzerine kurulmuş. 11. ve 13. yüzyıllarda genişletilmiş fakat daha sonra Napolyon döneminde restorasyonlardan zarar görmüş. 1849'da neredeyse tamamen yıkılacakmış fakat 1853'de Eugéne Viollet-le-Duc kapsamlı bir yenileme başlatmış ve sur ayakta kalabilmiş. 20. yüzyılda mimar Eugène Viollet-le-Duc tarafından onarılan şehrin merkezi bölgesi (ville), 1997 yılında Ville fortifiée historique de Carcassonne adıyla UNESCO Dünya Mirasları Listesi'ne eklenmiş.

Ortaçağ şehri Carcassonne cok güzel bir kaledir. Sanki masaldan firlamis gibi bir görünümü var. Kalenin içinde hediyelik eşya dükkânları, restaurantlar, patiseriler, oteller, şövalyeler, Katolik kilisesi tarafından engiziyon mahkemesinde yargılananlara kullanılmış olan işkence araçlarının sergilendiği Musée de la Torture yani işkence müzesi, yine engizisyon mahkemesine ait bir kule, kuyular, bir adet açık hava tiyatrosu var.

Orta kisimda restoranlari ve cok sirin cafeteryalari var. Buraya özgü, yaban kusu ve tavuk etinden yapılmış fasülye yemeği cok meşhur. Ara sokaklarda keşfedeceğiniz dükkanklarda, seramikler, metal ev aksesuarları, rengarenk şekerlemeler ve doğal sabunlar var. Biraz turistik satış gibi gözükse de cok kaliteli hediyelik eşya bulabilirsiniz.

Sehrin cok farklı ve renkli bir görünümü var. Eger bu bölgede seyahat ediyorsanız mutlaka uğramanız gereken bir yerdir. Burada biz 1 gece kaldık ve ertesi gün Barselona`ya doğru yola çıktık.