Aşk Şehri Venedik

Ben gittiğim şehirlerin tarihlerini ya da gezilecek yerlerini anlatmayı sevmiyorum. Zaten bu tarz yazıları Google'dan bulmak mümkün. Bence o şehir, ülke ile ilgili pratik önerileri paylaşmak gerek. Bu gözle Venedik :)

Venedik Aşk Şehri; mimarisiyle ve sanatıyla... Balayı için tercih etmek isteyenler, bence mutlaka gidin.

Tüm şehri yürüyerek geziyorsun ama bunun için ortalama 3 gün kalmak gerekli. Keyfini çıkararak yapmak gerek.

Biz bir gece de konsere gittik. Venedik'e gidipte resital dinlemeden dönmek olmaz. Ayrı bir keyif. Günün yorgunluğunu atmak için birebir.

Pizza ve makarna yemeden dönmek olmaz.

İlginçtir ki İtalyanlar makarnayı her öğünden önce mutlaka yiyorlarmış. Yani bizim çorba misali :)

Kanallarda tekne ile gezerken şampanya ikramı oluyor. Ama eğer istenmez ise bazen vermeyebilirler. Mutlaka isteyin. Tadı çok güzel. Ben dönerken de aynısından aldım :)

Şehir adalardan oluşuyor. Camların üretiminin olduğu ayrı bir ada var. Cam fabrikasında cam üretimi ile ilgili küçük bir şov yapıyorlar. Fabrika için olmasa da binalar çok güzel. Farklı binaları görmek isterseniz adalara gitmenizi tavsiye ederim.

Maskelerin ünlü olduğu şehir. Eskiden halk ile soylular arasında çok büyük bir fark oluşmuş. Soylular sokağa çıkamamaya başlamışlar korkudan. Bu yüzden maske takmaya başlamışlar.  O günden sonra da maskeler kalmış.

Maskeler Venedik'in simgeleri

Kesinlikle gidilmesi gereken yerlerin en başına ekleyin ama yılbaşı gibi özel dönemlerde tavsiye edemem. Gece hayatı olmayan bir şehir. Daha çok gündüz gezmek için güzel.

Bir de dönem olarak yaz ayı riskli, malum kanallarla dolu bir şehir. Yaz aylarında çok kötü kokuyormuş. Ben yaz ayında gittim ama şansıma hava soğuktu. Venedik'e gitmek için bahar dönemini tercih edebilirsiniz.