AŞKLARIN, İHTİRASLARIN VE İMPARATORLARIN GÖZDE ŞEHRİ: SAGALASSOS

235016 Şub 2015Gezi Notu
Ebru HEbru HBronz Yazar16 Şub 201523500 Yorum

Sagalassos; aşkların, ihtirasların ve imparatorların gözde şehri...

Burdur

Burdur-1

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Torosların eteklerinde kurulu şehri tekrar tekrar görmek isteyeceksiniz. Bulutların arasındaki şehirde girişte konutlar, aşağıda hamam, aşağı Agora (çarşı), seramik üretim merkezi sizi karşılar. Daha yukarı doğru ilerledikçe sağ tarafta tiyatro, neon kütüphanesi şehrin merkezinde yukarı agora meclis binası kilise sol üst tarafta Heroon sizi içine çeker. Bir anda kendinizi Roma döneminde buluverirsiniz. Yoğun kalabalık bir kült kenti olan Sagalassos'ta; Yukarı Agora'da hararetli siyasi konuşmaları, güçlü Roma imparatorlarının emirlerini, senato ağıdan, Macellumdan butiklerden, pazar yerinden sesleri duyar gibi olursunuz. Antoninler çeşmesinden su içen ve birbirlerinin gözlerinde kaybolan aşıklar sizlere hoş bir duygu yaşatır.

Burdur-2

Sagalassos Antik Kenti; Burdur ili, Ağlasun ilçesi, Güneybatı Torosların güneye bakan yamaçları üzerinde 1490-1600 metreler arasında yer alır. Kentin en önemli özellikleri arasında Roma'nın 5 önemli seramik üretim merkezlerinden biri olması da vardır.

Burdur-3

Şehir, Roma'nın en iyi imparatorlarından beşinci olan İmparator Hadrian (M.S. 2. yüzyıl )döneminde ekonomik siyasi ve sosyal anlamda en iyi dönemini yaşamıştır. Şehrin şehir plancılığı açısından sekillenme yöntemi ile imarı ve 1000 yıllık  seramik üretim merkezi  olma özelliği  2009 yılında UNESCO Dünya Mirası geçici listesine girmesini sağlamıştır.

Burdur-4

1989’dan yılında  başlayan 1990 senesinde bu yana  Prof. Dr. Marc Waelkens başkanlığında yürütülen, kazılarda pek çok yapı ve  eser ortaya çıkarılmıştır. 2007 ve 2008 yılarındaki kazılarda ortaya çıkan ve 5 metre civarında boyu olabileceği tahmin edilen İmparator Marcus Aurelius ve İmparator Hadrian’a ait heykeller, gören insanları büyülemeye yetmektedir. Burdur Arkeoloji Müzesi'nde turistlerin ilgisine sunulmuştur. Sagalassos, küçük Asya'da belki de günümüze terk edildiği günden günümüze zarar görmeden en iyi koruna gelmiş antik yerleşimlerden biridir.