16 Aralık 2015 tarihinde bir tur şirketiyle Dubai turuna katıldım, tur 3 gece konaklamalıydı, 3 gün size biraz kısa görünebilir ama Dubai için bence gayet ideal 3 gün :))) Ayrıca normalde yurt dışına çıkarken tur şirketleriyle değil kendim gezmeyi tercih ederim. Ancak Dubai'ye uçak biletleri 350 Dolar civarında genelde, turlarda 400 Dolar gibi fiyata bulabiliyorsunuz. Uçak biletiyle birlikte transferiniz ve otelinizde içinde olduğu için fiyat uygun oluyor. Turla katılmış olmama rağmen rehberi gidiş günü ve dönüş günü gördüm, çünkü hiçbir ekstra tura katılmadım kendim gezdim sizde öyle yapabilirsiniz.​
Sizde aralıkta gitmeyi düşünüyorsanız kalın bir hırka ve içinize kalın bir sweet ya da gömlek ideal olabilir, hava 17-20 derece civarındaydı biz gittiğimizde :) yine de hava durumu kontrol etmekte fayda var :)

Dubai son derece modern. Her noktasından kocaman gökdelenler yükseliyor ve gayet modern kafeleri, restoranları var :)  Kendinizi bir Arap ülkesine değil daha çok Avrupa ülkesine gitmiş gibi hissediyorsunuz… Dubai çok pahalı bir şehir geldi bana, ulaşım, yeme-içme, alışveriş her şey pahalı  taksiler taksimetreyi hemen açıyorlar gönlünüz rahat olsun bu konuda.

3 günlük dubai turumuz kısaca şu şekildeydi:

1.gün: Sabah erken saatlerde Dubai'ye vardık panoramik bir şehir turu attık bu turda Jumeirah Beach te bir mola verdik. Normalde insanlar burda denize giriyorlar ancak hava denize girilecek kadar sıcak olmadığı için bir gezimiz esnasında denize girmedik, Jumeirah Beach’e gittiğinizde Dubai’nin 7 yıldızlı oteli olan Burj El Arab Oteli’ni de dışarıdan görmüş oluyorsunuz. Daha sonra tur otobüsüyle palmiye adası,  şeyhin sarayı gibi yerleri gezdik ve ardından otele transferimiz gerçekleşti 2 yıldızlı IBIS WTC otelde kaldık, 2 yıldızlı dediğime bakmayın bizim buranın 4 yıldızlısı gibiydi otel, kendinize Dubai’de otel ayarlayacaksanız gönül rahatlığıyla 2*3* yıldızlı otelde konaklayabilirsiniz, otel standartları bizimkinden oldukça yüksek :)

Otelde biraz dinlendikten sonra otelin hemen karşısında şansımıza panayır gibi bir şey vardı orayı gezdik :) World Trade Center bölgesi haraketli bir bölge hemen otelin yan tarafında çeşitli kafe ve restoranlar var ve ulaşım kolaylığı sağlayan metro durağı da (World Trade Center durağı) bizim otele yürüyerek 2 dakika uzaklıktaydı.

Burj Khalifa /Dünyanın en yüksek binası

Otelden çıktıktan sonra ilk durağımız Dubai Mall oldu. Dubai mall‘e metroyla çok kolayca ulaşım sağlayabiliyorsunuz. Dubai Mall dünyaca ünlü markaların bulunduğu devasa büyüklükte bir alışveriş merkezi gez gez bitmiyor kaybolmayın. Dubai Mall’in önünde büyük su havuzu var ve saat 18.00 itibariyle her yarım saatte bir bu havuzda fountain show denilen ünlü ses ve ışık gösterisi başlıyor izlemenizi tavsiye ederim. Ayrıca Dubai Mall’in içerisinden dünyanın en yüksek binası olan Burj Khalifa’ya çıkılıyor. Biz bilet fiyatları oldukça yüksek olduğu için çıkmadık. Avm’nin bahçesinden izlemekle yetindik. Yemekti, gezmeydi, Mall’in etrafında yürüyüştü derken yorulduk ve otelimize tekrar metroyla geri döndük.

2.gün: Çöl safari

Dubai’ye gelmişken safariye gitmemek olmaz turla geldiğimiz için rehberimizin 100 dolar fiyat verdiği safari gezisini biz oteldeki broşürler yardımıyla yerel bir acente bulduk. Telefon açtık ve aynı turu kişi başı 40 dolara satın aldık. Siz de turla gelirseniz kendi rehberinizle değil yerel acente aracığıyla ayarlayın derim aynı hizmet çok daha uygun fiyata oluyor. Turu 1 gün öncesinden ayarlamanız yeterli :) Saat 15.00 civarı ayarladığımız tur şirketinin şoförü resepsiyona geldi ve bize arabaya kadar eşlik etti ve jipteydik. Jipler 5/6 kişilik. Biz toplamda 5 kişiydik, yaklaşık 45 dakikalık bir yolcuğun ardından kendinizi uçsuz bucaksız çölde buluyorsunuz ve safari başlıyor! Kum tepelerine bir inip bir çıkıyorsunuz, devrilecekmiş hissine kapılıyorsunuz çok eğlenceli… Yalnız mideniz bulanabilir uyarayım. Dubai'de safari bittikten sonra sizi herkesin toplandığı bir alana götürüyorlar ve burada dans gösterileri izliyor ve yemeğinizi yiyorsunuz…. Akşam 20.00 gibi geri otelinize dönüyorsunuz. Biz otele döndükten sonra  Madinat Jumeirah denilen bir yere gittik ulaşımı taksiyle sağladık, Madinat Jumeirah içerisinde mağazaların, kafelerin yer aldığı otantik bir yer gidip görmeye değer. Ön kısmında gezi tekneleri de var bu teknelerle çevreyi dolaşabiliyorsunuz.

Dubai creek

3.gün: Deira Bölgesi-Dubai Marina- Jumeirah Beach Residence – Emirates Mall

3.gün ise ilk durağımız Dubai’nin modern yüzünün aksini görebileceğiniz bölge Deira bölgesi. Deira bölgesinde turistik çarşılar olan altın ve baharat çarşılarını görmeye gittik. Hediyelik eşya alacaksanız burayı öneririm hem diğer bölgelere göre uygun fiyatlı hediyelikler hem de pazarlık payı var.

Deira bölgesinden sonra Dubai’nin ikinci büyük alışveriş merkezi olan Emirates Mall’e geçtik yemek yiyip marina tarafına geçiş yaptık…

Dubai Marina çok hoş tekneler, kafeler, yürüyüş yolu buraya da mutlaka uğrayın derim.
  Marina’dan sonra ise JBR Walk  (Jumeirah Beach Walk) tarafına geçiş yaptık burası sağ tarafta deniz sol tarafta kafe ve mağazaların olduğu güzel bir yer keyifli vakit geçirebilirsiniz.  3. Günde böyle son bulmuş oldu….