BAHARAT KOKULU DELHİ GEZİSİ

Annem bir gün aradı ve “Millerim yanacak, uzak bir yere gidelim Hindistan mı Amerika mı?” dedi, “Hindistan” dedim! O an bir gaflete kapıldım sanırım şimdi sorsalar ne derim bilmiyorum!

DELHİ

Daha uçaktayken baharat kokusu her yanı sardı. Biz normal yemek yememize rağmen Hint yemekleri yüzünden burnumuzun direği kırıldı. Giderken 5,5 saat sürüyor, dönüş 6,5 saat. Dünyanın dönüşünden dolayı dendi ama benim mantığım kabul etmedi (bence tam tersi olmalıydı) karar sizin : )

Neyse ki sağ salim indik ve Aman Tanrım ağır bir koku! Resmen ülke ağır bir baharat kokuyor, havaalanı bile. Cem Yılmaz’ın dediği kadar var, adamlar o kadar fakir ki kast sisteminde “bir dahakine kralsın be oğlum” tadında yaşıyorlar. Eksiksiz herkes reenkarnasyona inanıyor.

Kime sorsak "tabi ki de bir daha geleceğiz" dediler. Umut fakirin ekmeği tabi…

GİTMEK İSTEYENLERE UYARI: BEKLEDİĞİNİZDEN ÇOK DAHA PİS!

Yeni Delhi

Yeni Delhi şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Hotel Aura @ Airport, Cosy Palace, Olive Service Apartments - Greater Kailash 2 M Block. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Aura, Hotel Ramhan Palace gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Saptagiri, Hotel Avtar, Atithi tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Yeni Delhi aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Yeni Delhi-1
Delhi sokaklarından insan manzaraları

Aslında ben öyle temizlik hastası değilim ancak size pisliği şöyle anlatayım; gitmeden önce tırnaklarımı dibinden kestim ve geldiğim anda havadan dolayı içleri kir doldu nasıl olduysa.

Tavsiye 1: Gitmeden önce mutlaka aşılarınızı yaptırın. Aile hekiminize Hindistan’a gidiyorum dediğinizde gerekli aşıları söyleyecektir. En geç 4 ay önceden aşı olmaya başlamanız gerekli.

Tavsiye 2: Yanınızda mutlaka antibakteriyel bir ürün, selpak ve genital bölge için temizlik mendillerinden bulundurun. Değil tuvalet kağıdı insanlar sabun bile kullanmıyorlar burada.

ESKİ DELHİ

Yeni Delhi-2

Biz Eski Delhi’de kaldık. O gün Delhi'de hava çok hüzünlüydü : )

Zaten turistik bölge orası. İki tane ulaşım aracı popüler: tuk tuk ve rikşa. Biz tabi maceracı (!) olduğumuz için insan gücüne dayalı rikşayı tercih ettik.

Yeni Delhi-3
Herkes çıplak ayak geziyor

Yeni Delhi-4
Bu bir okul servisi : )

Yeni Delhi-5
Rikşa Gezisi

Yeni Delhi-6
Tuktuk

MUSON YAĞMURLARINA DENK GELMEYİN!

Yeni Delhi-7

Biz Ekim ayı ortasında gittik, çok sıcaktı hava, musonlar bitmişti. Denize veya nehre girerdik isteseydik Ganj Nehri "temiz" olmasaydı.

BİNDİ (ALINDAKİ İŞARET) VE YEREL KIYAFETLER

Yeni Delhi-8

"Bindi" Hindu kadınlarının alınlarına sürdükleri kırmızı-turuncu nokta. Birçok otun karışımından yapılıyor. Tamamen iyi şansı simgeliyor. Gitmeden önce her bindinin farklı bir nedeni olduğunu düşünüyordum. Örneğin bakire kızlara başka, evlendikten sonra başka gibi. Oysaki tek anlamı "iyi şans"mış. Belki de oradaki adam anlatmaya üşendi de böyle dedi bilemiyorum : )

Bir diğer söylenen yanlış ise bindiyi Hintli kadınların kullandığı. YANLIŞ. Hinduizm dinine inanan Hindu kadınları kullanıyor bunu. Yani Müslüman veya Hristiyan bir Hint kadını kullanamıyor.

Erkeklerin sürdüğüne de "tilak" deniyor. Amaç yine aynı.

İnanç olarak bizden çok da farklı değiller aslında, onlar alınlarına nokta koyuyor biz de nazar boncuğuna inanıyoruz mesela.

Bu arada komple saçının ortasına süren kadınlar da var. Ne kadar büyük bindi o kadar iyi şans!

Hintli kadın ve erkeklerin yerel bir kıyafetleri var ve bunu zengin-fakir farketmeksizin hepsi giyiyor. Adı Saree (sari). Tabi kimininki kaşmir oluyor kimininki ucuz bir kumaş.

Yeni Delhi-9

Ben de bir tane almadım sanıyorsanız çok yanıldınız : ) 20 $ vermiştik bu sariye. Çok daha güzelleri var tabi ki de ama ömrü hayatımda 1 veya 2 kere giyerim bunu o da bir kostüm partisinde ancak. İçine yarım body giyiliyor her tarafınız açıkta kalıyor. Aslında enteresan bir durum. Çünkü turistlerden çok açık giyinilmemesi isteniyor (kısa şort vs.) ama sarilerde göbek gözüküyor. İlginç bir kültür : )

Yeni Delhi-10
Yoldan geçerken gördüğümüz açık hava berberi

Yeni Delhi-11
Delhi'de bir pazar yerinin ortasındayız. Bindilerimizi yaptırırken iyi şans ikiye katlansın diye boynumuza da çiçek astılar.

Yeni Delhi-12
Herkesin artık aşina olduğu Lotus Temple

FİYATLAR VE PAZARLIK ÇILGINLIĞI

İşte en sevdiğim konu başlığı : ) Her şey çok ucuz. Para birimi "Rupi" (Hint Rupisi). 1000 Hint rupisi = 15 dolar diyebiliriz, yaklaşık olarak.

İnsan 1000'li para birimi duyunca şaşırıyor, çok pahalı gibi geliyor ama değil. Zaten hiçbir şeyi söyledikleri fiyata almıyorsunuz. Şöyle bir örnek vereyim; teyzem 50 dolar dedikleri bir bluza şöyle bir tepki verdi: "Neee, şaşırdın mı sen? 10 veririm daha da vermem!" : ) Bunları türkçe olarak söyledi ama adam anladı : ) Biz de annemle karşıdan katıla katıla onları izledik. En en kötüsü vermiyorsa istediğiniz paraya, dükkandan çıkıyormuş gibi blöf yapın. Önünüze atlıyorlar nolur alın diye. Yaşadık bunları : )

Diğer yazılarım için: www.tutkuk.com

Tutku Kantoğlu

Çok egzotik ve değişik yerler gezdim, şimdi de onları yazmaya karar verdim. Dünyanın bir yerinde buluşmak dileğiyle! www.tutkuk.com