BALİ GEZİ NOTLARIM-3

143016 Eki 2016Gezi Notu
Sanem CoşkunSanem CoşkunSilver Yazar16 Eki 201614300 Yorum

Bali'de gezerken ilk farkedeceğiniz şeylerden biri sabah ve öğlen evlerin, mağazaların önüne bırakılan çiçek-yaprak-pirinçten oluşan sunaklar olacaktır. İbadet eder gibi yaşayan halk sanatlarında, müziklerinde, iletişimlerinde hep dinlerinin etkisi altındalar. Doğa ile etkileşim halindeler bir yandan da hayatları ritüeller ile dolu. Hayata bakış açılarını keşfettikçe bizim yaşadığımız dünyadan ne kadar farklı bir yerde olduklarını seziyorsunuz. Bu masalsı dünyalarını süsleyen tapınakları da adanın kültürel mirasını oluşturuyor. Bizde gene şöförümüzle yola çıkarak adayı keşfimize devam ediyoruz.

İlk durak Taman Ayun Royal Family Temple. Nasıl her ailenin evinde sunağı varsa demokratik rejime geçmeden önceki krallarının da tapınağı var. Her ne kadar demokrasi gelse de halk hala kralı önemsiyor ve onun tapınağında ibadet etmeye devam ediyorlar. Çevresi kanallar ile çevrili bu tapınak yemyeşil bir bahçe içinde. Buraya giriş tek bir yerden köprüden yapılıyor.

Bali (Denpasar)

Bali (Denpasar)-1

Burayı gezdikten sonra trafiksiz ama uzun bir yolu ikiz göller Buyan ve Tamblingan'ı görmek için gidiyoruz. Maalesef şansımıza hava çok güzel değildi ve sisliydi. Yinede soğuğa aldırmadan bu güzel manzaranın tadını çıkardık. Gölleri görmek için yukarı tırmanırken yol boyunca manzaralı yerlerde bekleyen maymunlar gözümüze çarptı. Fotoğraf için duranlardan yiyecek aldıklarından oraları mesken edinmişler.

Bali (Denpasar)-2

Bali (Denpasar)-3

Bali (Denpasar) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Puri Segina Residence, L'mawar Residence, Sicla House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Pondok 828 Guest House, Bali Aga Villa gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Pondok Taman 828, Rumah Citra, Ocean House Villa tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bali (Denpasar) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ve sıra geldi Ulun Danu Tapınağı'na (Pura Bratan). Burası Bratan Gölü üzerinde bulunan bir tapınak. Bölge oldukça yeşillik bir alanda, tapınak çevresi de yemyeşil. Göle yansıyan aksi ile büyüleyici bir güzelliğe sahip. Burada da muson yağmuru etkisi devam ettiğinden göl çevresinde uzun uzun zaman geçirme şansımız olmuyor maalesef. Göl kenarında öğle yemeğimizi yedikten sonra yolumuza devam ediyoruz.

Bali (Denpasar)-4

Candikuning meyve pazarı diğer bir durağımız. Özellikle burdan dağ çileği almanızı öneririm. Türkiye'de fahiş fiyatlı meyvelerin burada ne kadar ucuz olduğunu görünce hepsinden almak istiyeceksiniz gerçi. Bir de yılana benzeyen bir kabuğu olması nedeniyle snake fruit olarak geçen meyveyi tavsiye ederim.

Bali (Denpasar)-5

Jatiluwih Bali'deki en büyük pirinç terası. Volkanik bereketli toprak Muson yağışlı ve nemli hava ile birleşince pirinç için en uygun alanı oluşturuyor. Böylece uçsuz bucaksız pirinç terasları UNESCO koruması ve desteği ile güzelliğini sunmakta. Bu arada pirinç tarlalarını böceklerden temizleme görevi de dirty duck olarak bahsedilen pirinç tarlalarında çamurun içinde dolaşan ördeklere ait.
Burada isterseniz tarım deneyimide yaşabilirsiniz.

Bali (Denpasar)-6

Bali (Denpasar)-7

Bali (Denpasar)-8

Ve sıra geldi deniz kenarındaki tapınaklara... Önce Tanah Lot Tapınağı; açık denizde yıllar içinde  gel git etkisiyle şekillenen geniş bir kayalık üzerine kurulan bu tapınak günün farklı zamanlarında gel git etkisi ile denizin içinde yada dışında olabiliyor. Bu nedenle en iyi ziyaret zamanı gün batımı. Tapınak restore edilmiş ancak özenli işçilik sayesinde göze batan bir yanı yok. Buranın çevresi satıcılar ve ziyretçiler nedeniyle çok kalabalık. Yeşillik alanda oturarak güneş batışını izleyebilirsiniz.

Bali (Denpasar)-9

Bali (Denpasar)-10

Son tapınak ise Uluwatu Temple. Burası dik bir yamaç kenarında bulunuyor. Burada çok fazla maymun var ve biraz agresifler. Biz gezerken 2 kişinin gözlüğünü yürüttüler. Bu alana girerken telefonları, gözlükleri saklayın. Olur da gözlüğünüzü alırlarsa da maymunlarla inatlaşmayın çünkü saldırgan tavırları var.  Güneş batımında burda Keçak Dansı da izleyebilirsiniz.

Bali (Denpasar)-11

Daha fazla bilgi ve sorularınız için instagram: sanemc

Bali (Denpasar) şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Waterbom Bali: Hızlı Giriş Paketi (36.26 €), Bali Safari ve Deniz Parkı: Gece Safari (57.84 €), Bali: 2 Gün Günbatımı ve Sunrise Kampında Mt. Batur (116.54 €), Bali: Öğle ile Ayung Nehri Rafting (66.042 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.