BALTIK ŞEHRİ VİLNİUS

Vilnius seyahatim 3 sene öncesine Erasmus ile başladı. Tabi 3 sene içinde birçok kez gidip geldim. Yani Vilnius'tan kopamadım diyebilirim. Ben sizlere genel olarak şehrin yapısını, tarihi yapılarını, yemek kültürlerini anlatacağım.

Kışın sokaklar boş olduğu için en güzel mevsim bana kalırsa yazdır. Yazın bu seyahati gerçekletirmek en mantıklı tercih olacaktır tabi. Kış ve kar seviyorsak orası ayrı.

St. Anne Kilisesi

Üstte fotoğrafta yer alan kilise St. Anne Kilisesi'dir. Vilnius'ta oldukça fazla tarihi kilise yer almaktadır ama giden var mı derseniz çok değildir.

Her şehrin klasik bir tabirle oldtown yani eski kasabası, eski yerleşim alanı vardır. Vilnius oldtown çok eskir bir yer olmasıyla ve Unesco tarafından koruma altına alınmasıyla da ünlenmiştir. Oldtown çok tarihi ama 1 günde yürünerek gezilecek kadar da küçük.

Vilnius Old town tepeden bir bakış. (Gedimino Kalesı)

Vilnius düz bir şehir olduğu için çok tepe yoktur. Resmi çektiğim yer Gedimino Kalesi ve şehre hakim konumu ile güzel manzarası vardır.

Gedimino Kalesi'ne vardığınızda aklınıza Türkiye'deki kaleler gibi büyük boyutlu birşey gelmemeli çünkü ben o hatayı yapmıştım. Kale diye çıktığım tepede sadece bir kule vardı ve oraya Gedimino Kalesi diyorlar. Aslında eskiden oldtown surlar ile çevriliymiş ve kale de bu tepede yer alıyormuş.

Gedimino Kalesinden bir hatıra

Kaleye çıkarkenki yolun ilersinde Bernardine Park vardır. Kahve alıp orda biraz vakit geçirmenizi tavsiye ederim çünkü harika bir yeşillik ve nehir yanındadır.

Bernardine Park

Gelelim Vilnius'un İstiklal Caddesi'ne... Uzun ve meşhur bir caddeleri var. Sağda solda mağazalar, restoranlar, kafeler dolu. Aynı bizim İstiklal Caddesi'ni andırıyor. Gayet muntazam ve tarih kokan bir cadde. Yanınıza evsiz yaklaşıp 4 dilde sizle iletişime geçerse şaşırmayın çünkü 4 dil bilen evsizler gördüm.

Gedimino Caddesi(etkinlik dolayısı ile cadde ulaşıma kapalı)

Vilnius'ta nerdeyse her hafta sonu bir etkinlik olur ve çoğu gedimino caddesinde olur. Avrupa Birliği'nden aldığı paraları etkinlikte harcama gibi huyları var gibi sanki ?

Gezdiniz, dolaştınız ve acıktınız. Yeme zorluğu çekmeyeceğiniz varsayıyorum çünkü pizza seviyorsanız adım başı pizza restoranı dolu. Gayette İtalyan lezzetini bulursunuz hem de çok ucuz fiyata. Alkol kullanıyor iseniz yaşadınız. Alkol nerdeyse sudan ucuz.

CanCan pizza restoranı

Local yemeklerden tatmak istyorsanız en meşhur adreslerden birisi Dvaras restoranı. Restoran Pilies caddesinde yer alıyor.(pilies kale demektir). Bu restoranlar da Litvanya'nın yemeklerinı bulabilirsiniz. Tavsiye edermiyim. Tabi ki de hayır. Çok bir özelliği yok. Yemekler domuz eti içeriyor eğer bu konuda hassassanız hiç sevmezsiniz. Yemeklerin çoğunluğu patatesten oluşyor.

En sevdiğim mekan, buluşma yeri, tarih, kilise, protesto alanı terimlerinin buluştuğu tek bir mekan var orası da Vilnius Katedral Meydanı. Herkes orada toplanır. Kafa dinlemek isteyen varsa kahvesini alır oraya gelir. Arkadaşıyla buluşmaya gelen orada olur. Eylem yapan oraya gelir. Yanınızdan kaykayla geçen çocukalar olur. Yani insanların en çok uğrak yeri diyebiliriz. Benim de en sevdiğim mekanların başında gelir özellikle güneşli haftasonları süper olur.

Fotoğrafa Pilies caddesinde yer alan meşhur pastanesi. Çok güzeller tatlılar yiyebilirsiniz ve buna değer :))

Şeftalili pastası gerçekten lezzetliydi

Bu yazıma ek olarak oradaki yaşam, kültür ve insanlara dair birçok ayrıntıya değineceğim. İlk yazım olması sebebiyle biraz uzun tuttum. Daha kısa ve hikayesel yazarak gezdiğim yerleri anlatmak peşindeyim. Bu bir ilk olsun. Diğer yazılarda daha farklı olur dileğiyle iyi okumalar :)))

Ahmetcem Tacyildiz

Gezdiğim yerler ile ilgili bilgi paylaşmak ve gezmek istediğim yerleri araştırmal