BALTIK TURU 3. BÖLÜM: ESTONYA

127604 Ağu 2016Gezi Notu
Deniz Ş.Deniz Ş.Gezgin04 Ağu 201612760 Yorum

Baltık turumuzun son durağı olan Estonya’ya doğru yola cıktık. Her iki tarafımızda ormanlar ile çevriliydi. Tallinn’e 30 km kala Viikingite Küla tabelası yönünde reotamızı değiştirdik. Eski bir Viking köyüne ulaştık. Yöresel kıyafetleriyle bizi esmer bir Vikingli karşıladı. Vikinglerin anavatanı İskandinav yarımadasıdır. Ancak 300 yıl Estonya’ya hükmetmişlerdir.  Bazıları hala hayatlarına Estonya’da devam etmektedir. Bana göre turumuzun en güzel kısımlarından biri bu köy ziyaretiydi. Vikinglerin günlük hayatını yaşamanızı sağlatıyor. Saz oltalarda balık tuttuk, balta ve ok attık... Ben beceremedim ama yapanlar oldu tabii. Evin yerleşimi, eski silahları görülmeye değerdi.  Aynı zamanda restoran olarak hizmet veren evlerde domates çorbası ve somon balığını öneririm.

Tallinn

Tallinn’e gece varmıştık. İlk izlenimim zamanda yolculuk yapmışım hissiydi. Bu durumla çelişircesine çok hareketli bir gece hayatı vardı. Her zevke hitap edecek mekanı bulma şansına sahipsiniz. Jazz müziği yapan kulüpleri, barlar ve Baltıkların en büyük diskosu da Old Town’da bulunuyor. Tallinn Old Town bir geçit ile üst ve alt şehir diye ikiye ayrılıyor.

Tallinn-1

Tallinn-2

Tallinn şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Best Apartments - Sakala Luxury, Scandinavian Style Apartment, Luxury Moroccan. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Foorum City Centre Ites Apartment, Studio1929 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Heart of Kalamaja Apartment, Central Market Apartment, Economy Baltics Apartments - Liivamäe tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Tallinn aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Üst şehirde şövalyeler ve köleler yaşıyor. Bir rivayete göre üst şehirden kaçmayı başaran köleler azat olurmuş. Ancak kaçmak tahmin edeceğiniz gibi çok zormuş. Ruslar şehri ilk ele geçirdiklerinde meclisin karşısındaki kiliseyi yıkarak kendi mimarilerinin izlerini taşıyan bir Ortodoks Kilisesi inşa etmiş. Bu hareketteki amaçları artık egemenliğin kendilerinde olduğu düşüncesini yaratmak olduğunu anlattı rehberimiz.

Tallinn, Baltık Denizi'nin kenarında kurulmuş bir liman şehri. Limandan her gün Helsinki’ye gemi kalkıyor. 1-1,5 saat içerisinde Helsinki’de olabiliyorsunuz. Eğer fırsatınız var ise bir günü de Helsinki için planlamanızı öneririm. Çok pahalı bir şehir olduğu için en uygun seyahat şeklinin Tallinn’den gitmek olduğunu söylüyorlar.  Bizim turumuz Tallinn şehri ile tamamlandı. Şehrin tarihi dokusunun yanında denizin de kattığı güzellik inkar edilemez. Ben diğer Baltık ülkeleri/şehirleri içinde en çok Tallinn’i beğendim. Baltık ülkelerinin her birinin ayrı güzellikleri var. Bu ülkelere gitmenizi bir gezgin olarak tavsiye ederim.

Tallinn-3

Tallinn şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Helsinki Sürdürülebilir Şehir Turu (55 €), Orta Helsinki Turu (80 €), Helsinki: Helsinki ve Suomenlinna 5-Saat Seyir Turu (139.9 €), Talin: 3 Saatlik Orta Çağ Yürüyüşü Turu (100 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.