BAMBAŞKA BİR TUNA NEHRİ ŞEHRİ - BRATİSLAVA

1192621 Ağu 2016Gezi Notu
Deniz Ş.Deniz Ş.Gezgin21 Ağu 2016119260 Yorum

Olur da Viyana’ya yolunuz düşerse, bir gün daha seyahatinizi uzatın ve yapılacaklar listesine Bratislava seyahatini de ekleyin derim.  İki başkent arası mesafe sadece 80 km!  Viyana’dan her saat başı Bratislava istikametine giden otobüs var ve bilet ücreti olarak 20 Euro civarı bir ödeme yapıyorsunuz.

Öncelikli olarak bir önyargıyı yıkmak isterim. Eurotrip filmini izlediyseniz aklınızda şekillenmiş bir Bratislava vardır. O görüntüleri unutun. Artık gezi notlarıma başlayabilirim. Bratislava’ya ulaşmak için Viyana veya Budapeşte şehirlerinden sonra karayolunu tercih etmeniz gerekiyor. Benim seyahat planı yaptığım zamanlarda Türkiye’den direk uçuş bulunmuyordu. İstanbul-Viyana uçuşundan sonra alternatif bir ulaşım yöntemini tercih ettim. Tuna Nehri'nden gemi ile Bratislava’ya geçtik. Biletinizi bu siteden 30 Euro karşılığında alabiliyorsunuz. Yolculuk yaklaşık 1,5 saat sürüyor. Tahmin edeceğiniz gibi şehir Tuna Nehri'nin kenarında kurulmuş.

Bratislava

Slovakya tarihte sürekli başka ülkelerin hakimiyetinde olduğu için çok güçlü bir kültürel birikime sahip değil.  Partiler ve gece hayatı açısından daha çok tanınıyor. Ama varolan eserler görülmeye değer. Michael Kapısı'ndan geçip Old Town’a ulaşıyorsunuz. Eski binalar bu bölgede toplanmış. Maximiliian Çeşmesi sizi karşılıyor. Siz bu bölgede kafelerde oturuyorsunuz; etnik kıyafetli kişiler, bando takımı etrafta dolaşıyor. En güzeli şehirde yemek ve içecekler diğer Avrupa şehirlerine göre gerçekten ucuz. Bize yerel yemek olarak Gnocchiland önerdiler. Çerkezlerin haluj dedikleri, Sinop’ta borani aşı dediğimiz peynirli mantı yerel yemekleri oluyormuş Slovakların. Size aç kalmama garantisini veriyorum. Old town’da kanalizasyondan çıkan Cumil heykeli gibi birkaç tane daha bronz heykel ile karşılaşacaksınız.

Bratislava-1

Bratislava şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ambiente Serviced Apartments - Tallerova, Charming&Cozy-Ambiente Apartments, Luxury Apartment Bratislava Centre. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz 3BR Apartment Downtown, Apartmany Bratislava, Zochova street gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartmany Bratislava, Karadzičova street, Manderla Apartments Bratislava, Summer Youth Hostel Mlada Garda tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bratislava aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Şehirde görmeniz gereken yerlerin başında Bratislava Kalesi geliyor. Kale şehri tepeden görüyor. Müze şeklinde restore edilmiş.  Tarihi birikiminin az olduğunu bu gezinizde anlıyorsunuz. Ancak manzara için görülmeye değer. Giriş ücretsi de 2 Euro'ydu.

Bratislava-2

Bratislava-3

Bunun dışında St. Martin Katedrali ve Mavi Kilise (Blue Church) görülmesi gereken yerler. Ne yazık ki Trinity Kilisesi’ni göremedim ama belki sizin görme fırsatınız olur.

Bratislava-4

Hediyelik yöresel eşya olarak benim dikkatimi çeken bir şey bulamadım. Magnetlerini çok beğendim. Bence hiç düşünmeden magnetlerden alın. Bir şehre gidersiniz çok beğenirsiniz ama en az orası kadar ünlü küçük bir kasabası vardır. Merak eder gidersiniz. Bratislava bende o kasabanın hissini yarattı. Görmek lazım ama rotadaki ilk şehir ile aynı beklentide olmamak lazım Malum ya Viyana ya da Budapeşte güzergahından geliyor olacaksınız.  Bu düşünce ile gelirseniz gerçekten tadını alacaksınız.

Bratislava şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Mumok Viyana: Modern Sanat Kabul Bilet Müzesi (11 €), Viyana: 2 Saatlik Yürüyüş Turu (15 €), Viyana: Noel ve Crypt Yılbaşı Konseri (39 €), Viyana: Palais Auersperg'de Yılbaşı Gecesi Gala (230 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.