BANGKOK GEZİSİ

Bu yazı Gezimanya üyesi burak yavuz tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Ben zamanında Tayland'a Mayıs ayında, aktarmalı olarak Bahreyn üzerinden gittim. Thai Havayolları’nı kullandım. Kendi dillerinde “Melekler Şehri” deniyor.

Bangkok, dünyada en çok tanınan yerlerden. Bu yüzden çok fazla bilgiye ulaşmak mümkün. Turla da gitseniz kendiniz de gitseniz Bangkok dendiğinde ilk akla gelen tapınaklar ve saraylarla ilgili önünüze bilgiler yığılıyor.

Büyük Saray, oturan Buddha, devasa yatan Buddha, diğer saray ve heykeller muhtemelen göreceğiniz başlıca yerlerden. Kendi kültürlerinin yaşatıldığı bu mekanlar onlar için kutsal yerler. Ayrıca Floating Market, Patong Gece Çarşısı, Rose Garden Turu, hayvanat bahçesi, yılan çiftliği, gece şovları, yapılabilecek etkinlikler arasında. Fillerin üstünde birkaç metre de olsa gezmek değişikti. Ayrıca ben yapamadım ama sonradan keşke yapsaydım dediğim fil safarisi var.

Bangkok

Bangkok-1

Benim kendi adıma etkilendiğim ve bizim buralardan ya da Avrupa’dan değişik olan en büyük fark, çekik gözlü olmaları. Her an Uzakdoğu’da olduğunuzu fark ediyorsunuz. Havaalanına indiğiniz anda herkes farklı. O zaman uzun bir yolculukla Uzakdoğu’ya geldiğinizi biliyorsunuz. Turistlere çok ilgililer. Çünkü onlar için önemli bir nimet.

Bangkok-2

Bangkok şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Samsen Sam Place, Kaloang home, Winnine Cozy Home güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Sweetheart Tree Homestay, Focal Local Bed & Breakfast, Loogchoob Homestay. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz BBB Inn, Leesort @ Onnuch, Take A Nap Hostel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Rest Inn Dormitory Guesthouse, Hostel 24, PLOY Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bangkok aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Hemen fark edilen sıcak iklim. Hava çok sıcak olsa da insana keyif veriyor. Hele Türkiye’de havalar çok ısınmamışken gidince sıcaklık içinizi ısıtıyor (tabi bu ilerleyen günlerde insanı daraltmaya başlıyor). Ama olsun önemli olan orayı keyifle yaşamak.
Nehir turu yapmanızı tavsiye ederim. Yalnız nehir ve kanalları berrak zannetmeyin. Değişik secenekler var. Ben oralara has ince uzun tekne ile gezdim. Kanalları geziyorsunuz, tropikal iklim meyveleri satın alıyorsunuz hemen yanınızdaki tekneden. Mangonun ve ananasın tadına bakın. Sokaklarda böcek satıldığını göreceksiniz. Bildiğimiz kara fatma, börtü böcek yenmek için satılıyor. Ben denemedim! Zaten Bangkok mutfağı herkese göre değil.

Tuktuk deneyimini mutlaka yaşayın. Motosikletin arkası tamamen açık, üstü brandalı gibi… Yerel araçları mutlaka pazarlıkla (tüm alışverişlerde olduğu gibi) deneyimlemeli. Turlamak zevkli.

Bana gitmeden muson yağmurlarına yakalanırsın dediler. Sadece bir gün gece çarşısını gezerken yağmur indirdi. Öyle böyle bir yağmur değildi. Sanki sürahiyle suyu üstünden boşaltıyorlar. Güzel olan havada soğuma namına hiçbir değişiklik olmadı.
Bangkok’da hava hep sıcak. Geceymiş gündüzmüş fark etmiyor.

Her gün masaj yaptırdım. Fiyatlar çok uygundu. Thai masajı 2 saat süren bir masaj. Önce masaj yapacak kişi ayaklarınızı yıkıyor. Sonra pijama giyip masaj yaptırıyorsunuz. Grup halinde de yan yana masaj yaptırılabiliyor. Bizim gruptan 7-8 kişi denedik. Muhabbet ederken bir süre sonra uyuyan bile oldu. Ayrıca bakkal gibi ayak masajı yapan yerler de var. Tavsiyem ayak masajını da deneyin.

Ben turla gittiğim için otelde kaldım. Otellerle ilgili bilgim yok. Sadece söylenen; uygun fiyatlı otellerin olduğu. Bangkok çok değişik bir deneyim. Avrupa ile alakası yok ancak tropikal iklimin tamamlanması bence denizle olur. Ben Phuket'i gördüğüm için tavsiye edebilirim. Phuket’teki oteller çok güzel ve tekne turları, koylar, doğa, tropikal iklimin ne olduğunu size gösteriyor.