BARCELONA : DÜNYA'NIN EN GÜZEL ŞEHRİNE KAYBOLMAK

598224 Ara 2013Gezi Notu
Adem TosunayAdem TosunayGezgin24 Ara 201359820 Yorum

Şimdiye kadar 14 ülke gezdim fakat beni etkileyen, gerçekten etkileyen birkaç şehir oldu. Barcelona bu sıralamada ilk 3'e her zaman girer.

Neden Barcelona'ya Gittim?

Bazı şehirler vardır, ismini duyduğunuzda ruh haliniz değişir.

Barcelona benim için böyle bir şehirdi. Javier Bardem ile Penelope Cruz'un oynadığı ''Barcelona Barcelona'dan mıdır bilmiyorum, bu şehrin ismini duyunca için hep kıpır kıpır olurdu.

En yakın arkadaşlarımdan birinin geçen yaz Barcelona'ya gidip macelalarını anlatması ve bu romantik şehri öve öve bitirememesi zaten aklımda olan İspanya'ya seyahat aşkını iyice alevlendirdi.

Barselona şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri ABaC Restaurant Hotel Barcelona GL Monumento, Apartaments Unió, Hotel Arts Barcelona. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Equity Point Centric, Alberg Pere Tarrés gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Urbany Hostel Barcelona, Pensión Segre, Residencia Sants tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Barselona aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İspanya'ya daha önce gitmiştim fakat iş gezisiydi ve Madrid'de 2 gün kalmış neredeyse hiç gezememiştim. Barselona'nın Madrid'den çok farklı olduğunu duymuştum, keza Google Maps'e girip şehri dolaştığımda haklı olduklarını anladım...

Barcelona, Barcelona...

Barcelona, Türkiye'de görmeye alışık olduğumuz Akdeniz iklimi etkisi altında. Eylül ayında gitmeme rağmen sıcaklık 30 derece civarındaydı. Barcelona'nın sahili ise gerçekten görülmeye değerdi...

Barselona

Barcelona gerçekten tam bir kozmopolit. Dünyanın her yerinden, neredeyse her ırktan insan var. Rengarenk vücutlar etrafınızı sarıyor, New York'a gittiğimde de aynı durumla karşılaşmıştım.

Size şöyle tarif edeyim, Cumartesi akşamı Beyoğlu'nda gördüğünüz rengarenk milletten insanların çok daha karışık, çok daha içice olduğunu düşünün.

Nasıl Gittim?

Lufthansa, Pegasus ve THY Barcelona'ya gidiyor. Sanırım birkaç şirketin de Charter seferi oluyor. Fakat ben her zamanki gibi THY'yi tercih ettim:)

Barcelona'ya Gitmeden Önce Bilmeniz Gereken 2 Şey

• Barcelonalılar kendilerini İspanyol olarak görmüyor, zaten Barcelona özerk bir bölge olan Katalonya Bölgesi'nde, o yüzden eğer bir ortamınız olursa ''İspanyollar'' deyip durmamanızı önerir, kızdırabilirsiniz:)
  • Barcelona'nın göbeği olan La Rambla, inanılmaz kalabalık. Cüzdanlarınızı sağlama alın, çünkü enterasan tiplere rastlıyabiliyorsunuz, turist olduğunuzu anladıklarında size gelip ''haşhaş istermisin'' şeklinde soru soranlar olacaktır(bana oldu, gerçi haşhaşçı bir tipim de yok:) Baya hırsız olduğu biliniyor, size şöyle söyleyim: İstanbul, Barcelona'dan kesinlikle daha güvenlidir.

Yemekler

Tek kelimeyle harika... Yıllardır İtalyan, Çin ve Meksika mutfaklarının yemeklerini konuşur durururuz. Fakat İspanyollar'ın mutfağının kesinlikle bu mutfaklardan aşağı kalır bir yanı yok. Ayrıca Barcelona bir siesta şehri, bu yüzden yemek kültürü uzun süre sofradan kalkmamaya dayanıyor.( Bu arada aklıma gelmişken Barcelona ahalisi Türkler'e çok benziyor.)

Barcelona'da 15 Euro'ya karnınızı doyurup kalkmanız mümkün. İnanılmaz bir deniz mutfağı kültürü var. Aslında bu İtalya'da da vardı. İtalyanların bizim bildiğimiz gibi sadece makarna ve pizza yemediğini,daha çok deniz ürünleri yediğini görünce şaşırmıştım.

O yüzden diğer bir Akdeniz kenti Barcelona'ya gidince şaşırmadım ve her yerde deniz ürünleriyle karşılaştım.

Atıştırmalık olarak önerim Tomaquet olacaktır. Domates peynir ve zeytinyağının buluştuğu bir ekmek tomaquet. Bana biraz pizzayı biraz pideyi andırdı. Aslında ikisinin tam ortasında diyebilirim.

Barselona-1

Ana yemek olaraksa ben yine bir Katalan geleneği olan Sarsuela'yı tercih ettim. Balık ve ürünlerinin sarımsak soğan gibi yiyeceklerle karıştırılarak sunulan Sarsuela bana inanılmaz lezzetli geldi.

Barselona-2

Nereyi Gezmelisiniz?

Park Güell: Gaudi'nin yaptığı Park Güell'in merdivenleri beni mest etti. Mutlaka görmelisiniz.

Casa Mila: İnanılmaz bir mimari. Yine bir Gaudi eseri. Tasarımsal olarak imkansızlıklarda geziniyor.

Barselona-3

Plaçe de Katalunya: Yine Barcelona'nın ünlü meydanlarından biri. Çeşmeleri gerçekten etkileyiciydi ve bizim ülkemizde belediyelerin yaptığı çeşmeleri görünce ''çeşmenin de sanatı oluyormuş'' diye düşündüm.

Nou Camp: Dünyanın en iyi futbolcularının yetiştiği Barcelona'nın inanılmaz stadyumu. İçeri girince farklı bir dünyaya girdiğinizi düşünüyorsunuz. Sanırım bir Fenerbahçeli olarak en kötü Barcelona ile bile karşılaşmak istemezdim.

Çünkü stadyumu tek başına bir takımı yenebilecek güçte...:)

Bunun dışında çok fazla gezilecek yer var, aklıma gelenler bunlar. Başka bir gezide buluşmak üzere...