BARIŞ KİLİSELERİ JAWOR VE SWIDNICA: WROCLAW

Wroclaw’daki ikinci günümüzde Barış Kiliseleri olarak adlandırılan (CHURCHES OF PEACE) JAWOR ve SWIDNICA kiliselerine ziyaretlerimiz var.
Wroclaw

Ortaçağ döneminde ahşap, dini binaların, hem mimarisi hem de iç mekanlarının ihtişamı görülmeye değer. Ancak Unesco Dünya Mirası listesindeki bu kiliselerin taşıdıkları mesaj, mimari değerlerinden çok daha önemli.
Wroclaw-1

17. yüzyılın ardından barış ilan edildiğinde Polonya halkına kendi kiliselerini yapma izni bazı şartların yerine getirilmesi karşılığı verilmiş.

Bu şartlar şu şekilde;
*betonarme gibi dayanıklı malzeme kullanılmayacak,
*kule ve çanları olmayacak,
*1 sene içinde bitirilecek,
*şehre 1 top atışı kadar uzak mesafede yer alacak, gibi…

Wroclaw bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Halk yıllarca kendi kiliselerinde ibadetlerini yapamamanın acısıyla tüm şartları yerine getirerek, Avrupa’nın en büyük 3 ahşap kilisesini yapmışlar. Ancak 3. kilise bir yangın sonrasında kül olmuş. Her iki kilise de yemyeşil bahçeler içinde.
Wroclaw-2

Wroclaw şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz U Danusi, Pokój z łazienką i tarasem, KTK Stysia güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Good Time Apartments, Amaranth Apartment, Apartament widokowy Lotnicza. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartments Wroclaw - D&C ApartHotels, AbsyntApart Krawiecka - Just in Center, Apartament św. Mikołaja gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Friends Hostel Old Town, Hostel Wratislavia, Dreams tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Wroclaw aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Dıştan bakıldığında oldukça mütevazi görünüyor, ancak iç mekan olarak çok etkileyici.
Wroclaw-3

Özellikle 180 adet original tablo ve bir 19. yüzyıl orgu ile, Jawor’a 30 km. mesafedeki zengin dekorasyonlu Swidnica Barış Kilisesi, Barok tarz süslemeleri ile oldukça görkemli.
Wroclaw-4

Wroclaw-5

Wroclaw-6

Her iki kilisede Barış Kiliseleri adı altında Unesco Dünya Mirası listesinde yerini almış.
Wroclaw-7

Ankara da doğdum, TED Ankara Koleji ve Gazi Üniversitesi Mimarlık fakültesi mezunuyum. 6 sene Londra'da yaşadım, sonraki yıllarda İstanbul'a yerleştim ve serbest çalıştım. 10 senedir ise kış aylarında İstanbul'da, Mayıs-Aralık 7 ay Bodrum’da yaşıyorum. Tam bir Bodrum sevdalısıyım, en büyük keyfim yelken, yüzme ve squba-diving. Spor hayatımın...