Barselona Barselona

Barselona herkesin bir kere de olsa gidip görmesi gereken deniziyle, tarihi yapıları ve futbol mabedi Camp Nou'su ile harika zaman geçireceğiniz güzel bir Katalan şehri. Barselona'ya gidecekseniz en az 4-5 günlük bir gezi tercih etmenizi ve nisan ile eylül ayları arasında gitmenizi öneririm. Eğer gitmişken denize de gireceğim derseniz haziran, en ideal aydır.

Barselona'da uçaktan indikten sonra şehir merkezine nasıl giderim derseniz size alternatifleri sıralayayım: Taksi belki rahat bir ulaşım aracı ama 50-60 Euro civarında bir fiyat ile karşılaşabilirsiniz. Bunun yerine 5.90 Euro karşılığında Aerobus otobüsleriyle ya da direkt 46 numaralı belediye otobüsleri ile 2,5 Euro'ya şehir merkezine rahatça ulaşabilirsiniz. Hatta Barselona'ya inince T10 kartı denilen ulaşım kartlarından alırsanız bir yön için 1 euroya hem otobüs hem de metroyu kullanabiliyorsunuz, mutlaka almanızı öneririm.

Ben Barselona'da hemen Espanya Meydanı'nın yanında bir otel tercih ettim. 4 yıldızlı ve merkezi olmasına rağmen uygun fiyatlı bir oteldi. Zaten Barselona birçok Avrupa kentine göre daha ucuz bir şehir; bu da şehri daha cazip kılıyor.

Gezilecek yerler olarak Google'de yazdığınızda çıkan yerleri tek tek gezin derim ama hepsini görmek isterseniz en az 4-5 gün vakit ayırmalısınız. Ben gezmeye önce Barcelona'nın stadı olan Camp Nou'dan başladım. Stadın içine girer girmez alınan kupalar, altın ayakkabılar, başarılarla dolu tarih gözlerinizin önünde beliriyor. Şampiyonlar Ligi kupalarının yanyana dizildiği bir salon hayal edin, işte Camp nou orası. Stadyum turuna kupalarla başlıyorsunuz ancak sadece kupa yok, sahaya, tribüne, basın trübinüne, hatta futbolcuların soyunma odasına kadar hemen her yerini gezip harika anılarla Camp Nou'dan ayrılabilirsiniz. Bu arada giriş ücrertinin 23 Euro olduğunu hatırlatmak isterim.

Barselona'da benim en dikkatimi çeken yapı ise La Sagrada Familia oldu. Gaudi'ninn ölmeden önce tasarladığı ve yapımına başlanan basilikanın yapımı hâlâ devam ediyor. Ancak göreceğiniz mimari şaheser kesinlikle sizi kendinizden alacak. 2026 yılında yapımının tamamlanması planlanıyor. Sırf bu şaheser için bile Barselona'ya gidilir.

Şehrin hemen hemen tüm eserlerinde Gaudi'nin imzası var. Bunlardan birisi Güell ailesi tarafından isimlerinin gücünün simgesi olarak yaptırılan Park Güell. Park Güell değişik mimasi ile kendine hayran bırakan bir yer. En tepesinden ise Barselona'yı ayaklarınızın altına alıp muhteşem manzaranın tadına varabilirsiniz. Şehri şehir yapan Gaudi'nin evi de hemen Park Güell'in yanında kesinlikle gidip görülmesi gerek bir yer. Gaudi'nin odası, ibadet yerini görmek bir ayrıcalık olacaktır.

Barselona'da ilgimi çeken diğer bir yeriyse Espanya Meydanı'na yürüme mesafesinde olan Poble Espanyol'du, Burası İspanya'nın minyatür şehir hali. Mimari yapısı ilginç bir köy oluşturulmuş, içinde kafeler ve hediyelik eşyalar satan dükkanlar da var ama zamanınınız kısıtlıysa görmeden dönebilirsiniz. Onun yerine hemen yanında yer alan Olimpiyat Köyü'ne uğramanız daha faydalı olacaktır.

Espanya Meydanı'ndan rahatça gideceğiniz Catalunya Art Museum ise kesinlike gidilmesi ve görülmesi gereken bir yer. Sanatla ilgiliyseniz müze için tam bilet alabilirsiniz ama "sanat benim ilgimi çekmez" derseniz sadece teras bileti alıp yapının terasından Barselona'yı kesinlikle izleyin.

Barselona deyince tabii deniz kaçınılmaz... Eğer yaz aylarındaysanız denize mutlaka girin harika uzun ve bol kumlu plajlarının tadını çıkarın, yaz değilse bile gidip görmenizi tavsiye ederim.

Yemek olarak hemen her yerde olan tapas restoranları deneyip tapas yemeden ayrılmayın. Plaja yakın yerlerde sırasıyla dizilmiş balık restoranlarında değişikik tatlar tadın. Balık restoranları biraz pahalı ama madem oradasınız paraya biraz kıymanızı öneririm.

Bir de gitmeyi planladığınız müzelerin biletlerini önceden almanızı öneririm. Çünkü biletiniz olmadığı için birçok yerden geri dönmek zorunda kalabilirsiniz.

İyi gezmeler, yolunuz açık olsun.