Barselona Lezzetleri

Barcelona’da en çok yenen Tapas, yöresel bir yiyecek türü. Aslında bunu bizim mezelerimizle eş değer görebiliriz. Farklı lezzette farklı tapaslar söyleyebilirsiniz ana yemek öncesi ya da zaten siz bir içki sipariş ettiğinizde bar sahibi tapaslardan ikram ediyor olacak ya da bir restorana oturduğunuz gibi taze domates ezmesi sürülmüş ekmek ikram edilebilir.

Fotoğraf: barcelona-home.com

Katalan mutfağında zeytinyağlıların rolü çok büyük. Tabii deniz mahsullerini söylememe bile gerek yok. Özellikle liman bölgesinde sayısız balık restoranı görebilirsiniz. Ancak bu deniz manzaralı balık restoranları fiyat olarak oldukça pahalı, bizdeki bebek sahili gibi düşünebilirsiniz.

Farklı lezzetteki paella denilen pirinç ağırlıklı yemekleri de oldukça lezzetli ancak biraz ağır olduğundan öğle saatlerinde tercih etmenizi öneririm. Bir de patatesli omletleri harika.

Fotoğraf: www.chowhound.com

Sangria’yı sürahi ile de kadeh olarak da isteyebilirsiniz ama tatlımsı olduğu için dikkatli içmekte fayda var, hissettirmeden çarpabiliyor.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur.1997 - 1999 İstanbul Üni