Barselona'da Bisiklet Turu

Yurtdışına çıktığınızda bisikletin öncelikli ve pratik bir ulaşım aracı olduğunu görmemek elde değil.

Barcelona da bu şehirlerden. Ancak ulaşım dışında Barcelona turunuzun bir parçası olarak da bisiklet keyfi yapmanızı öneririm. Normalde yürümeye üşeneceğiniz yerleri bibiklet ile gezmek hem pratik hem keyifli hem de zaman dostu bir yöntem.

Bisiklete binilince yol seni nereye götürüyorsa oraya gidip kaybolup şehri keşfetmek en iyisi aslında. Biz de özellikle bir yol belirlemedik ama bölge olarak bazı hedeflerimiz vardı kaybolurken bir yandan da onlara ulaştık.

Günlüğü (24 saati) 6 euro olarak birçok yerden bisiklet kiralayabilirsiniz. Sigortalama bedeli var bir de o da sanırım 5 euro civarında bir şeydi isterseniz yapabiliyorsunuz. Bir de iki bısıklet için 100 euro kapora aldılar. Size verdikleri belgeyi ise kaybetmemeniz gerekiyor çünkü bisikletleri götürdüğünüzde görmek isteyeceklerdir. Yanınında pasaportunuz ya da fotokopisi olmalı. Kilidiyle beraber veriyorlar bisikleti. Zaten şehirdede bisikletinizi bağlayabileceğiniz birçok alan var. Ancak özellikle akşam hırsızlık açısından dikkatli olup güvenli bir bölgede bırakmakta fayda var.

Bisiklet sürmek için Barri Gotic, Barceloneta gözde yerler. Bunun dışında Eixample ve Gracia'da geniş yolları ile bisiklet için elverişli bir ortam sağlıyor.

Barri Gotic dar sokakları ile özellikle gündüz bisiklet sürmek için elverişli olmayan bir yer. Bir de burda keşfedecek durup incelenecek o kadar fazla detay dükkan varki burda bisikletle genel bir tur attıktan sonra yürüyerek gezmenizi tavsiye ederim.Aşırı büyük bir alan değil ancak her köşesi her sokağı ayrı bir güzel ve farklı. O nedenle tek bir kez gezmek yetmeyecektir. Biz hergün planımızda olan yerleri gezdikten sonra Barri Gotic'e gidip takılıyorduk ve her gittiğimde ilk defa gördüğüm bir sokak oluyordu. Tapas barlarda lezzetleri tattıktan sonra akşam sokaklar boşalmışken bisikletle gezmek çok güzeldi .Benim tavsiyem gündüzden ziyede burada bisiklet sürmeyi akşam deneyebilirsiniz.

Biz sabah Eixample bölgesinde keşfettiğimiz bir cafede yaptığımız kahvaltı sonrası turumuza başladık. Bu arada yolunuz düşerse uğramanızı tavsiye ederim.Özellikle dışardaki oturma yerleri çok sevimli. Çok turistik bir alanda değil. Fiyatlar da çok hesaplı diyemeyeceğim ancak lezzetli ve farklı. Brunch&Cake Enric Granados caddesinde Barcelona üniverstesine yakın bir konumda gitmek isteyenler için.

Ardından Catalunya Meydanından yukarıya doğru Passeig de Gracia boyunca bisiklet sürdük. Burda birçok ünlü mağazanın şubesi var. Ama asıl güzelliği bu ferah yolda ağaçlıklar içinde giderken sağınız solunuz tarihi ve mimarı özellikleri olan binalar ile dolu olacak. Casa Batllo ve Mila gibi yapıları atlamanızın imkanı yok ama tura çıkmadan önce bu caddede bulunan yapıları elinizdeki kaynaklardan incelerseniz onlara da dikkat ederek görebilirsiniz.

Bu caddenin sizi götüreceği yer Avınguda Dıagonal. Eğer çok uzun bir tur yapmak istemiyorsanız bu yol üstünden sağa dönerek devam edebilirsiniz. Ama enerjiniz var ise benim tavsiyem Gracia bölgesine girip turist kalabalığından uzaklaşmanız ve barselona halkının yaşadığı yerlere dahil olmanız. Diagonale ulaştığınzda sağa dönmeyip düz devam ederseniz Fontana metrosuna ulaşacaksınız. Metroya gelince sağ tarafa dönüp yol bizi nereye götürürse sesleri, binaları, kokuları izleyerek mahalle aralarına girdik. Mahallenin fırınından atıştıracak bir şeyler ve mahalle tekelinden cava alarak burdaki banklardan birine oturup Barselona'da İspanyol (Katalanların) arasında olduğumuzu belki de geldiğimizden beri ilk defa bukadar hissederek mola verdik.

Buradan Diagonalise geri dönerek yeniden rotamıza döndük ve dümdüz yol boyu bisiklet sürdük. Bisiklet sürmek o kadar hayatın içindeki bu caddede bisiklet yolunun bile yöne göre şeridi var.

Meşhur mimari yapı olan Torre Agbar gezmek değil ama görmek ve fotoğraflamalık bir mekan. Özellikle akşamları ışık gösterisi oluyormuş ancak malesef biz onu göremedik zamansal nedenlerle...

Fotoğraflarımızı çekip bina hakkında yapılan malum benzetmelerımızı yaptıktan sonra hadi artık deniz kıyısı diyerek rotayı sahile çevirdik. Bunun için Dioganalisin sonuna geldiğinizde sağınızda görceğiniz yokuş köprüden çıkıp çevreyolu modunda bir yoldan karşı tarafa geçmeniz gerekiyor. Burayı geçince Glories Tren istasyonunu göreceksiniz. Bu yoldan dümdüz Marina metrosunu görene kadar inin. Bu yolun amacı görmekten ziyade bizi sahile ulaştırmasıydı. Tabi ki çevrede bazı resmi yapılar var ama çok da oyalanmanıza değer bir şey yok. Marina metrosunda gelince sola dönerek Carrer de la Marina'dan dümdüz devam edin ve karşınıza sahil çıkacak.

Sahile gelince sağa dönerek keyfini alarak aheste aheste bisiklet sürüp hatta sahilde zaman geçirip hırsızlığa da dikkat ederek denize girebilirsiniz.

Barcelonata şehrin yazlık bölgesi gibi. Yerli turistler genelde bu civarda kalarak deniz tatili de yapıyor sanırsam. Sahilde bulunan Port Olimpic şık barlara ve gece kluplerine ev sahipliği yapıyor. Halk plajları dışında paralı olan plajlarda varmış ancak biz gitmedik.

Buralara kadar gelmişken muhakkak uğrayıp tapaslarından yemeniz gereken yer ise La Bombeta. Geleneksel bir tapas bar. Daha çok mahalle tapasçısı gibi :) Buranın meşhur tapası ise acılı sosuyla sunulan patates topu (bomba) karnınız aç değilse bile muhakkak tadılmalı.

Sahil boyunca bisiklet sürerek sevimli yengeç heykelinin (The Gamba de Mariscal​) olduğu parka ulaştıysanız turunuz bitmiş demektir. Javier Mariscal tarafından 1992 Yaz Olimpiyatları için yapılmış.

Tapas sonrası bir de yemek yiyelim isterseniz Sahile yakın bir konumda bulunan Milk Bar&Bistro'yu tavsiye ederim. Carrer Gignàs'da bulunan bu mekan biraz romantik aslında. Doyurucu ve lezzetli bir yemek yedikten sonra gene her fırsatta yaptğımız gibi El Born keşfine çıktık.

Uzun ve yorucu bir tur olmasına rağmen çok keyifliydi. Çok büyük mesafeleri bisiklet sayesinde kolayca katettik.

Eğer bu turu denerseniz ya da sizin de bisiklet deneyimleriniz varsa yazın lütfen, öğrenmeyi çok isterim.

Barcelona hakkındaki diğer yazılarım ve fotoğraflar için Instagram hesabım ve bloguma beklerim.