Akyaka'da Kıte Surf Ve Binicilik

Akyaka, daha önce pek bilmediğim bir yerdi. Marmaris'e giderken içinden geçmiştim ama hiç durup vakit geçirme şansım olmamıştı. Meğer çok şey kaçırmışım! Marmaris-Bodrum arasında kalan ve o kadar popüler olmasa da ikisine kıyasla pek çok artı puan barındıran bir yer.

Akyaka’da kite surf yapıldığı için manzarası sürekli kite sörfçülerin paraşütleriyle dolu. Bizim gittiğimiz tarih itibariyle hala off sezon olmasına rağmen, oldukça kalabalıktı. Yaklaşık 1-2 saat o sahilde vakit geçirdik, toplamda 50'ye yakın kite sörfçü görmüşüzdür. İçlerinde yeni başlayanlar da var, ileri seviye havada taklalar atanlar da vardı. Sahilde oturup onları izlemek oldukça keyifliydi.

Yalnız şunu belirtmekte fayda var. Bu sahil, Akyaka'ya biraz uzak. Merkezden yürüyerek gidebilirsiniz, yürümedim ama sanırım 45 dakika falan sürebilir. Arabayla gidecekseniz; direkt yol yok, arkadan Marmaris yolundan dolanmanız gerekiyor ve yolu inanılmaz kötü. Yolda krater büyüklüğünde çukurlar var, tümsekler var.

Akyaka merkezi ise çok tatlı bir yer. Ufak bir koy içinde güzel bir kumsalı var. İçerisinde güzel kafeler restoranlar barlar mevcut.

Akyaka'daki en önemli atraksiyonlardan biri de "Azmak Turu" (nehir turu). Azmak Nehri inanılmaz temiz ve sodalı sular barındıran koruma altında bir nehir. Bu kadar temiz, billur gibi sular içinde nehir yolculuğu oldukça egzotik. Normalde yüzülüyor ama suyu çok soğuk diye ben yüzmedim, Emrah ise dayanamayıp girdi. Akyaka'ya yolunuz düşerse kaçırmamanız gereken bir aktivite

Son olarak Padok Otel’den (www.padok.com.tr) bahsetmek istiyorum. Aslında tüm yazıyı otele ayırabilirdim. Yaklaşık 2 gün boyunca otelden hiç çıkmadım, o derece güzel bir yerdi. Yolculuğun başından beri beni en çok heyecanlandıran otel burasıydı. Her şeyden önce standart bir yer değil, at binebileceğiniz bir yer.

Türkiye'de ilk ve tek at eğitimi veren, biniş yapabileceğiniz ve aynı zamanda konaklama imkânı da sunan otel. İçinde yaklaşık 50 at var. Profesyonel eğitmenler gözetiminde hiç ata binmeyi bilmeyenlere bile ata biniş öğretilmekte. 3-4 yaşındaki çocuğunuzu bile gönül rahatlığıyla bindirebileceğiniz yavru atlar mevcut.

Eğer ileri seviye ata binmeyi öğrenmek isterseniz, onun eğitimleri de verilmekte. Özellikle şov konusunda eğitimli atları mevcut. Ayrıca yüksek atlamayı da öğrenip yapabilirsiniz. Bir de otel dışındaki ormanlık alanda at ile gezinti yapmanız mümkün.

Onun dışında bir otelden beklediğiniz her şey de mevcut; güzel yemek, iyi hizmet, konforlu oda…

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu- Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi.- Pek çok TV projesinde çalıştı.