BATI TÜRKİYE'DE İLK GÜN

Bu yazı Gezimanya üyesi Özgür Çağdaş tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Bu yazıyı Gebze-Yalova feribotunda, turun giriş yazısı olarak yazmaktayım.

4-5 yıldır oradan oraya video çekerek dolaşıyordum. 1000'e yakın şehir, kasaba, köy gezdiğim Asya neredeyse bitti; Gürcistan, İran, Semerkand gibi tek tük lokasyon dışında merak ettiğim yer çok kalmadı gibi şimdilik. Tabii ki Tayland ve Kamboçya benim ikinci memleket ve oraya her daim tekrar tekrar giderim ve yaşarım. Ama önceliğim her daim seyahat etmek ve şimdi rotayı Batı'ya çevirerek bu gezilerime yeni bir boyut katıyorum.

An itibariyle, 10 yıllık ABD vizesi ve 6 aylık Schengen vizesi almış durumdayım. Muson dönemi bitene kadar Avrupa turu yapmayı hedefliyorum. Daha önce Almanya, Hollanda ve Belçika'ya gittiğim için amacım; Güney Avrupa seyahati. Mayıs sonu gibi havalar iyice düzelince hedefimde Avrupa var.

Nisan – Mayıs döneminde ise Türkiye’yi özellikle de sahilleri fazla kalabalıklaşmadan Batı Türkiye’nin birbirinden özel yerlerini Gezimanya için gezip yazıp fotoğraflayıp paylaşacağım. Üstelik bu seyahatimde yalnız da değilim. Bana 21 gün boyunca arkadaşım Emrah eşlik edecek.

Bu gezimin diğer seyahatlerimden en büyük farkı yazdıklarımın, çektiklerimin Gezimanya.com kanalı ile çok daha fazla seyahatsevere ulaşacak olması. Üstelik Assos’tan Fethiye’ye, Ölüdeniz’den Yedigöller’e kadar sürecek olan yaklaşık 4.000 kilometrelik yolu kat edeceğiz.

İstanbul şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri The Grand Mira Business Hotel, Nidya Hotel Esenyurt, The Pendik Residence, Prestige Hotel İstanbul, Rhiss Hotel Bostancı, Bankerhan Hotel, Vira Creek House Ağva, Favori Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Macan Hostel, Hotel Şafak, Nokta Suites Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Manolyam Otel Ağva, Tulip City Taksim Hotel, Alrazi Hotel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un İstanbul aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bugün itibariyle yola koyulduk, bir terslik olmazsa 12 Mayıs gibi İstanbul’a dönmeyi hedefliyoruz.

Yol güzergâhı şimdilik Assos'tan Ölüdeniz'e kadar tüm sahil yolu; Assos, Altınoluk, Ayvalık, Dikili, Foça, İzmir, Çeşme, Seferihisar, Şirince, Kuşadası, Bafa, Bodrum, Akyaka, Marmaris, Datça, Dalyan, Fethiye, Ölüdeniz. Sonra sahil şeridini bırakıp içeriye Pamukkale, Eskişehir ve Yedi Göller gibi iç destinasyonlara uğrayıp İstanbul'a döneceğiz.

Kalacağımız oteller diğer Gezimanya ekip arkadaşlarımız tarafından önceden rezerve edildi. Herbiri birbirinden güzel oteller. Bu nedenle mümkün olduğunca sabit kalmam gereken bir yol haritası ve zaman çizelgemiz var. Backpacker olarak değil de arabayla seyahat ettiğimiz için çizelgeye bağlı kalmak çok sorun olmaz diye ümit ediyorum.

Bugün daha fazla fotoğraf çekmek isterdim ama ilk gün yola çıkış olayları ve de bitmeyen kışın azizliğine uğradığımız için biraz geri kaldım. Olacak iş değil ama biz Batı Türkiye sahillerine geziye gidiyoruz, İstanbul bizi dolu ile uğurluyor. Yanımızda kar kış kıyafeti de yok haliyle, eee ne yapalım klimayı kökledik yol boyu.

İstanbul

Bugün yaklaşık 400 km yolu bir atlatalım, yarın Assos ve civar köylerin gezisiyle tura başlayacağız.

Görüşmek üzere…

Özgür Çağdaş kullanıcısının resmi

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...