BATI TÜRKİYE'NİN BÜYÜLEYİCİ MEKÂNI: PAMUKKALE

Bu yazı Gezimanya üyesi Filiz - Bade tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Her ne kadar hayatımız boyunca Pamukkale'nin ününü duymuş olsak da bir şekilde bu büyüleyici mekâna Batı Türkiye gezisi sayesinde ilk kez gitme fırsatı buluyoruz.

Pamukkale

UNESCO tarafından belirlenen Dünya Miras Listesi'ndeki Hierapolis-Pamukkale, giriş kapısından adımımızı attığımız anda bizi adeta büyülüyor.

Pamukkale-1

Pamukkale-2

Pamukkale şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Pamukkale Ece Termal Otel, Doğa Thermal Hotel, Pam Thermal Hotel Clinic Spa. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Koray Hotel, Villa Lycus Hotel, Ayapam Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Polat Termal Otel, Doğa Thermal Hotel, Richmond Pamukkale Thermal tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Pamukkale aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kurallar gereği ayakkabılarınızı giriş noktasında çıkartmanız gerekiyor. Neden Pamukkale isminin seçildiğini, sersemletecek kadar parlak bu beyaz diyara adım attığınızda anlıyorsunuz. Kalsiyum karbonat içeren kaynak suyunun, geçtiği noktada taşlaşması sonucu beyaz traverten terasları oluşuyor. 200 metre yükseklikten gelen termal su büyüklü-küçüklü doğal traverten teraslarını yaratıyor.

Pamukkale-3

Pamukkale-4

Pamukkale-5

Bazı bölümlerde biriken mineraller yumuşacık bir halı üzerinde yürüyormuşsunuz hissiyatı yaratıyor. Tepelere doğru tırmandıkça diz hizasına gelen havuzcuklarda sıcak termal suyun tadını çıkartan yüzlerce insanla karşılaşıyoruz.

Pamukkale-6

Pamukkale-7

Pamukkale-8

Bembeyaz yamacın tepesine vardığınızda sizi Hierapolis Antik Kenti bekliyor. Çürüksu Ovası manzaralı bu bölgeye ilk olarak M.Ö. 2. yüzyılda yerleşilmiş.

Pamukkale-9

Pamukkale-10

Geniş bir alana yayılan Hierapolis Antik Kenti’nde; birçok havuz, tapınak, anıtsal kemer, nekropol ve tiyatro olmak üzere kalıntılar mevcut. Bölge, Romalılara ait olduğu dönemde dini bir merkez olarak faaliyet göstermiş.

Pamukkale-11

Pamukkale-12

Pırıl pırıl güneşli bir günde başlayan ziyaretimiz, öğleyin aniden çakan şimşekler ve şiddetli yağmurla birlikte daha da ilginç bir hale geldi. Yağmurun altında sıcacık termal havuzun içinde olmak zevkli bir deneyimdi.

Her ne kadar, bölge lokal olarak koruma altında olsa da bu koruma UNESCO standartlarında değil. Buraya olan yoğun turist akışı lokal ekonomiye büyük katkı sağlasa da bölgenin çok fazla sayıda insan tarafından ziyarete açık olması, travertenlerin doğal dokusuna zarar veriyor ve bembeyaz renginin zamanla kaybolmasına neden oluyor.

1990’da özel koruma alanı ilan edilmesinin ardından bölgede bazı olumlu düzenlemeler yapılmış. Daha önce buraya inşa edilmiş otel yıkılmış ve bölge içinden geçen yollar kaldırılmış.

Dünyada eşine az rastlanır bu doğal oluşumu eğer siz de bugüne dek hiç görmediyseniz, daha da ertelemeyin ve gidin deriz.