BATUM YOLCULUĞU

Bu yazı Gezimanya üyesi Özgür Çağdaş tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Çok uzun zamandır seyahat listemde olan Gürcistan'a nihayet gitme şansı bulabildim. Ajara Turizm Departmanı’nın ve Radisson Blu Hotel’in davetlisi olarak Gezimanya eşliğinde Batum'a gittik ve 3 gece 4 gün gezme şansı bulduk.

Batum

Batum-1

Batum-2

Madde madde Batum’u anlatayım…

1- Sokaklar / Binalar: Eski Sovyet izleri hala çok güçlü, ama yepyeni bir şehir daha yükseliyor. Aynı noktadan bakıyorsunuz, Bir taraf TOKİ konutu gibiyken diğer taraf Dubai / Bahreyn gibi yepyeni sıfırdan yapılma bir şehir olabiliyor. Bu iki parçayı da ufacıcık bir yol ayırıyor.

2- İnsanlar: İnsanlar gayet sıcak. Güler yüzlü diyemeyeceğim nötr duruşları var ama bir şey olduğunda çok yardımseverler, insan ilişkileri çok iyi.

Batum şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Homestay Chavchavadze, Homestay Izolda, Homestay Seaside by Manuchar güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Apartment with sea view on 22 floor, Meri's Apartment, Orbi Towers Batumi. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Mepe 140, Old Batumi Villa, Hotel Green Glass gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Ramazi Apartment, Hostel Retro, Seaside Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Batum aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

3- Yemekler: Asya mutfağı etkisi çok güçlü, yemekler oldukça baharatlı. Ben acayip severim, hatta Asya’nın en sevdiğim yanı yemeklerin baharat dolu oluşudur. Hamurişi de yaygın peynir çeşitleri de… Ülkenin yemekleri et peynir ve hamur işi karışımı. Et ve peynir olayı çok güzel ama hamur işine dikkat edin direkt kilo almalık ^^

4- Şarap: Ülke dünyanın en büyük şarap üreticilerinden, 50 küsur farklı şarap üretiyorlarmış. (farklı markadan bahsetmiyorum, üzüm cinsine bağlı olarak 50 farklı türde üzüm şarabı üretiyorlarmış)

5- Kumarhane: Türkiye'de iddia at yarışı milli piyango vs. oynamaktan sıkıldıysanız, atlayıp Gürcistan’a kumar oynayabilirsiniz. Kumarhane zaten Türk dolu, hiç yabancılık çekmezsiniz.

6- Doğa: Doğası çok temiz ve yemyeşil. Şehirden 10 dakika uzaklaşınca bile yağmur ormanı kıvamında ormanın içinde buluyorsunuz kendinizi. Ayrıca dünyanın en büyük botanik bahçelerinden biri de Batum’da.

7- Gece Hayatı: 3 gecenin birini Raddisson'un çatısındaki barda geçirdim. O bar çok iyiydi, bayağı aşmış bir grup çalıyordu, tüm gece orada takıldım. Ama 2. ve 3. geceyi kumarhanede geçirdiğim için dışarı çıkmadım. Raddisson'un barı iyi ama sokaklar ne durumda bilemiyorum. Bu sebeple gece hayatıyla ilgili genelleyici bir şeyler söylemeyim.

Özgür Çağdaş kullanıcısının resmi

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...