BATUM'DA NELER YAPABİLİRSİNİZ

Gürcistan’ın en tarihi yerlerinden biri olan Batum Gonio Kalesi 1. yy’da Romalılar tarafından yapılmış. Oldukça stratejik bir konumda olan Batum Gonio-Apsaros Kalesi, tarihi boyunca birçok defalar el değiştirmiş.

Uzun yıllar Romalılar tarafından kullanılan kale, daha sonra Bizanslıların eline geçmiş. 16.yy'da Osmanlılar tarafından kuşatılan Batum Gonio-Apsaros Kalesi, kısa süre içerisinde alınmış ve 19. yy sonlarına kadar Osmanlıların egemenliğinde kalmış. 1878 yılında yapılan Ayestefanos Antlaşması ile Osmanlı topraklarından çıkıp, Rusların eline geçmiş.

Gürcistan 1991 yılında bağımsızlığını ilan edip, Rusya’dan ayrıldıktan sonra Batum Gonio-Apsaros Kalesi, Gürcistan Acara Özerk Bölgesi’nin topraklarında kalmış.

Batum Gonio-Apsaros Kalesi ile ilgili birçok efsane de var. Mitolojide geçen hikayeye göre, Kral Aeetes’in, Jason tarafından öldürülen oğlu Apsaros burada gömülüymüş. Diğer bir efsanede ise; Hz. İsa’nın 12 havarisinden biri olan Aziz Mathias’ın mezarının burada olduğundan bahsedilir.

Batum Gonio-Apsaros Kalesi Nerede?

Batum'da Yapılacak Şeyler arasında olan Gonio-Apsaros Kalesi, Batum’un 12 km güneyinde, Çoruh Nehri’nin hemen kıyısında bulunuyor.

Kaleye Giriş Ücreti:

Batum şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Homestay Seaside by Manuchar, Homestay Chavchavadze, Homestay Izolda güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Natia's Apartment On Kobaladze 8, Meri's Apartment, Orbi Towers Batumi. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Mepe 140, Old Batumi Villa, Medea Guesthouse in Batumi gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Retro, Seaside Hostel, Keti Guesthouse tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Batum aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bilet: 3 Gel
Rehberli Tur: 10 Gel

Batum

Batum-1

Batum-2

Makhuntseti Tamara Köprüsü

Makhuntseti Tamara Köprüsü 12. yy’da Kral Tamara tarafından volkanik taşlardan inşa ettirilmiş. Bu nedenle Tamara Köprüsü olarak da biliniyor. Keda Bölgesi’nde bulunan bu antik köprü 25 metre uzunluğunda ve 2 metre genişliğinde.

Batum-3

Batum-4

Batum-5

Makhuntseti Şelalesi

Batum'da Yapılacak Şeyler listesinde olan Makhuntseti Şelalesi Batum’dan 33 km uzaklıkta bulunuyor. Yemyeşil bitki örtüsünün çevrelediği şelale turistlerin en çok ziyaret ettiği yerlerden biri.

Batum-6

Batum-7

Batum-8

Batum’da Alışveriş

Batum Pazarı

Batum Pazarı’nda peynir, et, sebze ve meyve gibi aklınıza gelebilecek her türlü ürünü bulabilirsiniz. Fiyatların oldukça uygun olduğu pazardan, özellikle peynir, kuruyemiş ve turşu satın alabilirsiniz.

Batum-9

Batum-10

Batum-11

Batum Pazarı'nın içinden geçen tren ilginç bir manzara oluşturuyor. Trenin geçişi sırasında pazar tezgahları toplanıyor.

Batum-12

Batum Bulvarı'nda açılan tezgahlardan birçok hediyelik eşya alabilirsiniz. Batum'a özgü şapkalar ve ahşap kupalar en çok satılan ürünler arasında bulunuyor. Bunun dışında magnet ve hediyelik tabaklar da var.

Batum-13

Batum-14

Batum-15

Batum Müzeler Rehberi

Batum'da Yapılacak Şeyler listenize birçok müzeyi de ekleyebilirsiniz.

Batum Sanat Müzesi

1998 yılında kurulan müzede 500’ün üstünde eser sergileniyor. Sanata meraklıysanız, özellikle ünlü Gürcü sanatçıların eserlerine yer verilen bu müzeyi gezmenizi tavsiye ederiz.

Batum Sanat Müzesi'ne Giriş Ücreti:

Normal Bilet: 2 Gel

Batum-16

Batum Arkeoloji Müzesi

Arkeoloji ve tarihle ilgileniyorsanız, Batum Arkeoloji Müzesi'ni gezebilirsiniz. Batum ve çevresinde bulunan bir çok tarihi eser burada sergileniyor.

Batum Arkeoloji Müzesi'ne Giriş Ücreti:

Normal Bilet: 2 Gel

Rehberlik Servisi: 5 Gel

Batum-17

Batum'a Nasıl Gidilir?

Vize ve pasaportunuz olmadan gidebileceğiniz Batum'a, İstanbul'dan düzenli uçak seferleri bulunuyor. Yalnızca kimliğinizle Batum'u ve Gürcistan'ı gezmeniz mümkün. Ayrıca Batum'a girerken Yurtdışı Çıkış Harcı da ödemiyorsunuz.