BEN ÜNLÜ OLSAM TATİLE SAMOS'A GİDERİM

535803 Tem 2014Gezi Notu
Dilara AkyıldızDilara AkyıldızSilver Yazar03 Tem 201453570 Yorum

Samos'a kaldığımız yerden devam...

Önce şöyle bir şehir turu atıyoruz terk edilmiş adada. Bakalım ne var, ne yok…

Samos

Gittiğim yerlerin yerel yemeklerini, içkisini, şarabını tatmasını severim ama Yunan kültüründe malum, ismi farklı ama cismi aynı her şeyin. Bizim asırlık rakı, olmuş uzo. Telveli telveli Türk kahvesi olmuş Greek kahve, öyle sunuluyor.

Gezerken aklıma geliyor; babama bir uzo alıyım diyorum. Sadece Frantzeskos adında ürünler satan bir mağazaya giriyoruz.

Samos şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Grand View Villas, Villa Kotsikas, Afroessa Studios & Apartments. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Kriton Hotel, Dreamview Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Maniakos, Iraio Seaside View Apartment, Hotel Bonis tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Samos aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Hiç 5 litrelik pet şişede satılan rakı gördünüz mü? Ben görmemiştim. Şaşırtıcı, itici, ürkütücü...

Samos-1

Yalnız şunu söylemem lazım; şimdi anlıyorum neden herkesin Yunan Adaları’ndan dönerken fütursuzca içki ve sigara aldığını, gidenlere sipariş verdiğini.
Benim her zaman aldığım belli başlı şeyler olduğu için, hiçbir sigaranın fiyatını dahi bilmediğim için fiyatların bu kadar farklı olduğunu bilmiyordum. Sahiden herkesin poşet poşet aldığı kadar var. Adaların dönüşünde “free shop”larda da inanılmaz ucuz her şey.

Biraz da deniz-güneş-plaj

Yunan Adası'na gelip de Ege Denizi'nin bir başka kıyısından denize girmemek olmaz değil mi?
Dümdüz bir yol; her tarafı koy, her tarafı plaj. Çakıl taşlı plaj. Çakıl taşı... Çakıl...

Terk edilmiş şehir, terk edilmiş arabalardan sonra terk edilmiş plajlar...

Ben Arda Turan olsam tatile Samos'a giderim.

Samos'ta tek bir amaçla tatil yapmak isteyebilir insan bence;
Sahiden hiç gürültü duymak istemiyorsan, insan görmek istemiyorsan, çevredeki hareketlilikle bölünmek istemiyorsan, kendini sadece denize, güneşe, doğaya teslim etmek ve kayıtsız şartsız dinlenmek istiyorsan Samos doğru bir tatil adresi olabilir.
Mesela kameralara yakalanmadan dinlenmek isteyen ünlüler bence kesinlikle Samos'ta tatil yapmalı.
Hepsi aynı anda değil tabii; teker teker, her ay başka biri gitsin.

Samos-2

Samos-3

Samos şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Yarım Gün İzmir Şehir Turu (43.16 €), İzmir'den Efes Antik Kalıntılar Tam Gün Turu (69.06 €), Pamukkale Tam daytour (133.8 €), Bodrum Pazar ziyaret ve Cooking Class (85 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.