BERGAMA'YA DAİR İPUÇLARI

Akropol, Bergama merkezine araba ile 5 dakika mesafededir. Kısa ve dönemeçli yolu araba ile çıkmayayım ve manzara seyredeyim derseniz, bir noktadan sonra teleferik ile de buraya ulaşmak mümkündür.

Bergama
Akropol

Pergamon ise Bergama’da kurulu bir antik kenttir. Eski çağlarda Pergamon Krallığı’nın başkentiymiş. Pergamon Akropolü ise şehrin üst tarafında kuruludur. Akropolden Bergama’yı ve Bakırçay’ın suladığı ovayı kuşbakışı izlemek harika. Akrapole varmadan girişte solda Heroon kalıntılarını görmek mümkün. İçerideki büyük Athena Tapınağı ise yıllar geçse de kalan yapısıyla ihtişamını göstermekte.

Bergama-1

Bergama bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Orta kentte ise kral, yönetici, aydın ve komutanların oturduğu yerleşim yeri olarak biliniyormuş. Gymnasion ise orta kentin oyunlarının yapıldığı büyük bir alanda bulunmakta. Aşağı kentte ise Roma yerleşimi ve dağın yamacına kurulmuş olan büyük antik tiyatronun izlerini görebilmek hala mümkün.

Bergama şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Red Basilica Hotel, Anıl Hotel, gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un Bergama aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Şehrin tepesinde kurulan bu şehir; sütunları, taş yapıları, zindanları ve taş odalarıyla kalan güzelliğini hala korumakta. Bu muhteşem ören yerinde yürürken belki yorulacak, belki hayıflanacaksınız lakin “tarihsever” biriyseniz bu güzel yere gelmekle çok iyi ettiğinizi anlayacaksınız : )

Bergama-2
Akropol Zindanları

Asklepion ise şehrin diğer tarafında kurulu olan eski bir antik tedavi merkeziymiş. Tapınak; uyku odaları, havuzu, yer altı tüneli, antik tiyatrosu ve sıra sıra eczane dükkânı kalıntılarıyla hala korunabilmektedir. Öğrendiğim kadarıyla burada hastalar; çeşitli yapım kürler ve müzik, su, güneş ile tedavi edilmekteymiş.

Bergama-3
Asklepion

Bergama’ya gelmişken ülkemizin ilk arkeoloji müzesi olan “BERGAMA MÜZESİ”ni ücretsiz görmenizi isterim. Ayrıca Akropol ve Asklepion’u gezmek ücretli. Bu muhteşem yerleri görmeniz için müze kart çıkarmanızı öneririm.

Bergama-4

Akropol ve Asklepion girişinde; kartınızı, nüfus cüzdanınızla birlikte 30 lira ücret ödeyerek çıkarabilirsiniz. Ne kadar çok demeyin, bu müze kartlar ile ülkemizde 1 sene boyunca birçok ören yerine girişte para ödemiyorsunuz. Ayrıca şehir merkezindeki; bazilika, Ulucami, Çukurhan, Taşhan, Küplühamam, Kurşunlu Cami, Tabaklar Hamamı, Hacı Hekim Hamamı, bedesten ve şehir merkezine 18 km uzaklıktaki Allianoi Antik Kenti’ni görmenizi isterim. Gelmişken de Bergama Köftesi yiyiversiniz gari : ) Ayrıca farklı bir tadı olan Bergama tulum peynirini de tatmanızı öneririm.

Cüneyt Durhan

1978 Tekirdağ ikametliyim.. Gezmeyi ve seyahat edip , yeni yerler keşfetmeyi seviyorum.. Yeni kültür ve keşfedilecek yerlerin her zaman bir mutluluk kaynağı olduğunu düşünüyorum.Ülke veya şehrin kimliğini tanımak , halktan izlenimler edinmek , yöresel yemeklerini tadmak ve doğa güzelliklerini görmek herkes gibi benide heyecanlandıyor....