BERRAK VE DİNGİN SU: ÖLÜDENİZ

Bu yazı Gezimanya üyesi Filiz - Bade tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Fethiye’de geçirdiğimiz uzun günün ardından merkezden 12 km uzaklıktaki beldeye, lagün görünümündeki Ölüdeniz’e geçiyoruz.

Daha önce gidenler bilir, Ölüdeniz’deki en popüler noktalardan bir tanesi Ölüdeniz Tabiat Parkı kapsamındaki sahildir ki bu alana giriş ücretli. Diğer bir yer ise Ovacık ve Hisarönü'nün birleştiği noktada yer alan, Ölüdeniz Belcekız Plajı. Biz arabamızı tabiat parkına yakın bir alana park edip önce Ölüdeniz Kumsalı'na daha sonra Belcekız Plajı’na geçmeyi tercih ediyoruz.

Ölüdeniz

Ölüdeniz-1

Suyun berraklık ve dinginliğini görür görmez kendimizi gölümsü denize atıyoruz. Yüzeyden bakıldığında dipteki balık ve çakıl taşlarını tüm netliğiyle görebiliyoruz. Ölüdeniz’in iç tarafı, her hava koşulunda sakinliğini koruyor. Her daim çarşaf gibi bir deniz arayanlar için burası ideal. Bu iç kısım yani lagünün bulunduğu, denizin dalgasız ve sığ olduğu bölümdeki suyun durgun olduğu zannedilse de kaynak sularından beslenmesi ve gelgitler sayesinde tertemiz kalabiliyor. Ölüdeniz bölgesi 2015 senesinde halk ve özel plajları dâhil 5 adet Mavi Bayrak’a layık görüldü.

Ölüdeniz şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavsiye edilenleri Mandarin Ve Mango Boutique Hotel, Beyaz Yunus Otel, Ölüdeniz Loft Exclusive. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Gold Lion Hotel, Doğa Hotel Ölüdeniz, The Green Valley Hotel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları merak ediyorsanız Karbel Hotel Ölüdeniz, Aygül Hotel Ölüdeniz, Paradise Garden Fethiye tesislerini incelebilirsiniz.

Ölüdeniz otellerini Tatilsepeti.com üzerinden incelemek için tıklayın.
Ölüdeniz otellerini Jolly Tur üzerinden incelemek için tıklayın.

Ölüdeniz-2

Ölüdeniz-3

Bizler yüzüp eğlenirken kiralık kano ve deniz bisikletleriyle lagünün durgunluğunun tadını çıkartanlar vardı. Ölüdeniz, deniz sporları ve yamaç paraşütü sevenler için ideal bir nokta. Yamaç paraşütüyle Ölüdeniz üzerinde süzülmek isteyenler için atlama noktası, Belceğiz Plajı’nın yanı başındaki, 1969 metre yükseklikteki Babadağ.

Ölüdeniz-4

Ölüdeniz-5

Hava şartlarının stabil oluşu ve dağın ideal yüksekliği, yamaç paraşütü deneyimi sırasındaki oluşabilecek riskleri minimuma indiriyor. Bu yüzden Ölüdeniz, deneyimsizseniz yamaç paraşütüne başlamanız için gayet doğru bir yer.

Ölüdeniz-6

Ölüdeniz’den etraftaki çeşitli koy ve adalara tekne turları düzenlenmekte; Kelebekler Vadisi, Aya Nikola Adası, ve Kabak Koyu bunlardan en popüler olanları.