Beyaz Geceler'de St. Petersburg

22.05.2014 Perşembe günü Aeroflat Havayolları'nın öğlen uçuşu ile Atatürk Havaalanı'ndan Pulkova Sankt Petersburg Havaalanı'na hareket ettik. Gayet uygun fiyata aldığımız uçağın fiyatına yemek de dahildi ve oldukça rahat sarsıntısız bir uçuş ile 3 saat 15 dakika sonra SanktPetersburg'a inmiştik.

Havaalanında pasaport kontrolünden geçip önce para bozdurduk. Para bozdurmakta fayda var çünkü otobüs ve metro kullanarak şehir merkezine ulaşacaksanız gerekiyor. Pulkova havaalanından 39 numaralı belediye otobüsüne binip kişi başı 28 rubl ödedik. Bileti direkt otobüsün içinden alabilirsiniz. İlginç olan benim valizim ortaboy olduğu için valizim içinde artı 28 rubl ödedim. (Yani 2 kişi parası ödüyorsunuz ve metro içinde geçerli). Eğer belediye otobüsüne binmek istemezseniz shuttle minibüsler var ve onun fiyatı da 36 ruble ve valiz için yine ücret alıyorlar.

Otobüsten Moskovaskaya durağında inip metroya bağlanıyorsunuz. Metroda mavi hattı kullanarak 7 durak sonra Nevsky Prospeckt'e ulaşabiliyorsunuz. Metrodan çıktığınız yer aslında oranın en eski alışveriş merkezinin bulunduğu bina aynı zamanda (GOSKY DVOR). Havaalanından şehir merkezine ulaşmak yaklaşık 45 dk sürüyor bu yolla.

Bizim gittiğimiz zaman ve mevsim itibariyle tam "beyaz geceler" başlangıcıydı ve bizim tabi ki hiçbir fikrimiz yoktu taa ki metrodan çıkıp saate bakıp saatin 22:00 olduğunu görüp güneşi de tepemizde görüp güneş gözlüklerimizi takana kadar.. Inanılmaz değişik bir duygu. Eğer Sankt Petersburg planlıyorsanız ve fırsatınız varsa mutlaka bu tarihlere denk getirin derim.Nevsky Prospeckt çok uzun (4km) bir cadde ama keyifli. Binalar hem çok tarihi hem çok güzel makyajlı ve hava karardığında da (ki bu gece 01:00'i buluyor) çok güzel ışıklandırıyorlar. Nevsky üzerinde bildiğimiz markaların yanında restoranlar ve bol bol tarihi bina var. Ara sokaklara girerseniz daha çok kafe türü yerler dikkatinizi çekecek. Yemek konusunda zorluk çekmeyeceğinizi söyleyebilirim çünkü dünya mutfakları ve hatta kendi restoranlarına rastlayabiliyorsunuz.

Nevsky Prospeckt üzerinde ara ara kanallara geliyorsunuz ve bunlardan birinde bir anda size Sankt Petersburg'un simgesi olan "Spilt Blood Savoy Cathedral" göz kırpıyor. Hem gece hem gündüz mutlaka fotoğraflayın. Ona doğru kanal boyunca yürürseniz sağ tarafta Long Island Restaurant göreceksiniz. Fiyatları makul. Hawaiian Hamburger yanında Va-Va-Voom içebilirsiniz (650 rubl) Aynı yol üzerinde sol tarafta Sankt Petersburg Cafe var. Orası da kahve ve sandwich için fiyatları uygun düzgün bir yer.

Bir turistik harita ve bir metro haritası edindikten sonra (ki havaalanındaki tourist info çok yardımcı oluyor) iyi bir plan yaparsanız aslında bütün şehri bir gün içinde rahatlıkla dolaşabiliyorsunuz. Biz ilk günün sonunda Hermitaj Müzesi, Column, Admiral, Bronze Horseman heykeli, St. Isaac Katedrali, St Isaac meydanındaki heykel, karşı adadaki Petro & Paul Cathedral ve kalesini, Kazan Katedrali'ni bitirmiştik aslında.

Sankt Petersburg ile ilgili küçük bilgiler:

• Para birimi ruble ve 1 rubl x 0,5 yaparsanız TL fiyata ulaşıyorsunuz.
  • Elektrik prizleri Türkiye ile aynı.
  • Ne yazık ki garsonlar ya da çalışanlar İngilizce bilmiyor dolayısıyla ciddi dil problemi yaşanıyor.
  • Beyaz Geceler döneminde gidiyorsanız mutlaka uyumak için gözlük götürün ya da kalın perdeleri olan bir otel tercih edin. Zira gece-gündüz kavramları karışıyor.
  • Beyaz Geceler döneminde çoğu yer 22:00-23:00 gibi kapanıyor dolayısıyla sizin diğer ülkelere göre daha çok vaktiniz oluyor ve hava geç karardığından 1 günü çok uzun yaşıyorsunuz.
  • Birçok ülkede aldığım günlük ya da birkaç günlük pass almaya özellikle burada almaya gerek yok. Çoğu yere yürüyebiliyorsunuz ve merkezde konaklıyorsanız çoğu tarihi bina birbiri ile aynı bölgede o yüzden gerekmiyor otobüs ve taşıt kullanımı.
  • Ülke çok büyük ve caddeler çok geniş dolayısıyla bol bol yürümeye hazırlıklı olun.
  • Alkol almayı planlıyorsanız kesinlikle şehiriçinden marketlerden almalısınız. Fiyatlar freeshop ile bile farklılık gösteriyor. Şehiriçinde marketlerde kesinlikle daha uygun.
  • Marketlerden yaptığınız alışverişlerde plastik torba için ekstra ücret ödüyorsunuz. Bilginize.
  • Telefon için Sim kart almak isterseniz ve microsim (iPhone 4 mesela) kullanıyorsanız ayrıca kartı kesmek için para ödüyorsunuz bilginiz olsun. Kart almazsanız da sorun yok, çoğu yerde wi-fi var ve hiç problem yaşanmıyor.
  • Müze girişleri çoğunlukla 250-500 rubl arası değişebiliyor. Hatta gündüz saatleri ve akşamüzeri 18:00'den sonraki saatler arasında bile minimum 100 rubl fark oluyor. Mümkün olduğunca gündüz saatlerini tercih edin.
  • Eğer kaldığınız yer için çok konfor aramıyorsanız Nevsky Prospekt'e yakın civarındaki hostel ya da B&B gibi en fazla 2-3 yıldızlı otelleri tercih edebilirsiniz. Yalnız bu tip yerlerde çoğunlukla ortak banyo ve tuvalet sözkonusu. Hatta yerel halkın yaşadığı apartmanlarda bile durum böyleymiş. Sanıyorum tarzları bu.
  • Eğer Peter & Paul Castle ve katedrali görmeye adaya geçerseniz o civardaki hediyelik eşya standlarından alışveriş yapın derim. Kısmen daha ucuz.
  • Nevsky Prospekt üzerindeki eski "Singer" binası olan heybetli şık bina dışarıdan bakıldığında çok lüks pahalı görünüyor. Ancak içine mutlaka girin derim. Özellikle çikolatalar ve bazı hediyelikler Freeshop'ın yarı fiyatına satılıyor.
  • Kazan Katedrali dışında bütün tarihi ve turistik binalara giriş ücretli.

Nihan Gur

Hayattaki tek yatırımım gezmek ve bütün dünyayı görmek..