BEYRUT'TA YEREL YAŞAM

Beyrut'ta diğer Arap ülkelerinde olduğu gibi nargile kültürü oldukça yaygın. Sokağa çıktığınız andan itibaren hemen hemen her gölgenin altında bir bankta hatta bir bakkalda nargile içen birilerini görmeniz bu şehir için gayet normal bir durum. Bizzat tanık olduğum bir diğer olay ise otellere siparişle nargile getirilmesiydi, bu hizmet bana oldukça havalı ve ilginç gelmişti.

Burada insanlar öğlen yemeğinden önce nargile içmeye başlıyorlar, her öğün öncesinde ve sonrasında da içmeye devam ediyorlar. Bizim için çay ne ise onlar için nargile o. Tiryakilere ufak bilgiler vermek gerekirse nargile tütünleri bizim tütünlere göre oldukça hafif ama aroması oldukça başarılı.

En güzel nargile mekanları ise El Hamra Caddesi'nde yer almakta olup bütçenize göre oturacağınız yerin manzarası değişiyor. Nargile fiyatları Türkiye ile hemen hemen aynı 10 Lübnan Lirasından başlayarak mekanlara göre fiyat değişmekte.

Kahveseverlerin ise mutlaka mırrayı denemesini tavsiye ediyorum, oldukça sert bu kahveden bir fincan içtiğinizde uyku yorgunluk nedir unutuyorsunuz. Arap ülkelerinde olduğu gibi burada da atıştırmalık olarak falefeli deneyebilirsiniz (ben beğenmedim ama beğeneni çok).

Gelelim bu fotoğrafın hikayesine; birkaç hanımefendi Pazar günü keyfini çıkartmak için sahilde (bu sahilin arı Korniştir, kapak fotoğraftaki Güvercin Kayalıkları da bu sahil şeridinde yer almaktadır. Gençler sevdiklerini kavuşamayınca bu kayalıklardan intihar ederlermiş, yerel halk bu sebepten dolayı bu kayalıkları çok sevmezmiş.) banklarda otururken çantalarından çıkarttıkları nargilelerini keyiflice içerken objektifime takılıyor. Hepsi farklı bir yerlere bakıyor ve farklı şeylerle meşgul oluyorlardı.

Etrafındaki kalabalığın onlar için hiçbir anlamı yoktu, tek arzuladıkları nargilelerin yanmaması ve acı bir tütün içmemekti. Bütün haftanın yorgunluğunu ciğerlerine çektikleri ve keyiflice saldıkları dumanla atıyorlardı. Bu kare bana insanın küçük şeylerden de keyif alabileceğini gösteriyor ve mutlu olabilmenin aslında insanın kendinde olduğunu gösteriyor.

Sefa Aysel

12 Temmuz 1990'da Beykoz'da eski bir mahallede dünyaya geldim. Dört kelime hayat anlayışımı oluşturuyor; kitap, fotoğraf, yol ve tarih.