BHAKTAPUR DURBAR MEYDANI VE NYATA POLA TAPINAĞI

Bhaktapur şehrinin merkezine de diğer şehirlerde olduğu gibi Durbar Square deniliyor. Şehrin ana girişinden girip, Kraliyet sarayını geçtikten sonra, hafif meyilli ve dar sokaklardan yürüyoruz. Bu dar sokaklarda Nepal’e özgü ürünler satan çok sayıda ufak dükkan bulunuyor. Oldukça renkli ve keyifli bir bölge. Bu sokaklar ise sizi doğruca Bhaktapur Durbar meydanına çıkartıyor.

Bhaktapur

Bu meydanda yer alan en önemli yapı kuşkusuz 73 metre yüksekliğinde ve 5 kattan oluşan Nyata Pola Tapınağı. Pagoda stili olan tapınak 1702 senesinde Kral Bhupatindra Malla tarafından yaptırılmış. Bu tapınak, Nepal’in en yüksek tapınağı olma özelliğine de sahip. Tapınağın merdivenlerinde her iki tarafta da sırasıyla insan, fil, aslan, ejderha ve Tanrı Shiva figürleri yer alıyor. Bunun anlamı ise şu şekilde; insan güçlüdür, ama fil insandan 10 kat güçlüdür, fil güçlüdür ama aslan filden 10 kat güçlüdür, aslan güçlüdür ama ejderha aslandan 10 kat güçlüdür, ejderha güçlüdür ama Tanrı Shiva ejderhadan 10 kat güçlüdür. Yani en güçlü olan Tanrı’dır.

Bhaktapur-1

Bu meydanda da çok sayıda tapınak yer aldığından, buraya Beş Tapınaklar Meydanı da deniliyor.

İkinci önemli tapınak ise, Bhairab Tapınağı. Bu tapınak da pagoda tarzında inşa edilmiş olup Tanrı Shiva’ya adanmış. İlk yapımı bu denli gösterişli olmayıp, Kral Jagat Jyoti Malla tarafından yaptırılmış. Daha sonra tam bir sanat aşığı olan Kral Bhupatindra Malla burayı yeniden şekillendirmiş.

Bhaktapur-2

Bhaktapur şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Pradhan House - Home Stay, Mahamanjushree Homestay, Taumadhi Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Cafe Beyond and Guest House, Milla Guesthouse Bhaktapur, Hotel Vintage Home. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Deupala Guest House, Radhika Home Stay, Hotel Bhanjyang gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Big Bell Guest House, Golden Gate Guest House, Mountain Guesthouse tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bhaktapur aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu meydanda yer alan diğer bir önemli tapınak ise Dattatraya Tapınağı. Bu küçük tapınağın en önemli özelliği ise yapım tarihinin 55 pencereli Bhaktapur Kraliyert sarayı kadar eski olması ve tek bir ağaç gövdesinin oyularak inşa edildiğine inanılması. 1427 senesinde Kral Yakshya Malla tarafından yaptırılan tapınak, 1458 senesinde Kral Vishwa Malla tarafından yenilenmiş.

Meydanın ortasında yer alan hoş bir yerel kafe var. Bu kafenin üst katında bir şeyler içip, etrafı gözlemleyebilirsiniz.

Biz gittiğimizde bu meydanın arka kısmında kurulmuş çok renkli bir yerel pazar vardı.

Bhaktapur-3

Meyve, sebze satışının yanında en fazla göze çarpan şey siyah kilden yapılma ürünlerdi. Bhaktapur, kilden çömlek yapımında bir hayli ilerlemiş durumda. Biz de hatıra olarak buradan siyah kilden yapılma bir vazo alarak Kathmandu’ya doğru dönüş yapıyoruz.
Bhaktapur'da konaklamak için merkezi konumu ve muhteşem yemekleri ile Thagu Chhen, a Boutique Hotel ve Peacock Guest House ideal otellerden.

Bhaktapur-4

NURHAN YILMAZ

1951 İstanbul doğumluyum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım. Küçük yaşlarda babamın mesleği gereği, Türkiye’nin pek çok farklı şehirlerinde yaşadım. Her şehrin kendine has olan dokusu beni her zaman etkilemiştir. Eşimle birlikte kızlarımız daha çok küçükken Türkiye’nin neredeyse tamamını gezme fırsatımız...