BİR BAŞKA DEYİŞLE "BİZİM BERLİN"

Bu yazı Gezimanya üyesi haydigeziyoruz tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Almanya'nın başkenti ve yaklaşık 4 milyon nüfusu ile en büyük şehri Berlin'deyiz. 200 civarında müze, 2000 civarında köprü ve içerisinde Türkçe konuşan binlerce bizden insanın yaşadığı tarihi öneme sahip bir şehirdeyiz.

Berlin'e İstanbul'dan seferler genellikle Berlin Tegel Havalimanı'na yapılıyor. Kentte bir de Berlin Schönefeld Havalanı olmak üzere iki havalimanı bulunmaktadır. Biz Tegel Havalimanı'ndan şehrin önemli merkezlerine 20-30 dakika içerisinde otobüsler ile ulaşabilirsiniz. Schönefeld Havalimanı şehir ulaşımını tren veya otobüs ile yapabilirsiniz. Havalimanı çıkışından bineceğiniz otobüsler ile metroya ulaştığınızda tüm Berlin sizin demektir.

Şehir içi ulaşımın özellikle metro ile kolay ve mükemmel olduğunu söyleyebiliriz. Ulaşım ile ilgili detaylı bilgileri BVG firmasının web sitesinden alabilirsiniz. Devamlı olarak yanınızda, her yerde bulabileceğiniz toplu taşıma haritası taşımanızı tavsiye ederiz. Berlin toplu taşımada 3 bölgeye ayrılmıştır ancak turistik gezi noktaları A ve B Bölgeleri'nde bulunmaktadır. C Bölgesi içerisinde bilmeniz gereken iki nokta vardır ki biri Schönefeld Havalimanı, diğeri ise mutlaka görülmesini önereceğimiz şehre yaklaşık 30 kilometre mesafedeki Potsdam şehridir. Bunların dışında Berlin için AB Bölgeleri'ni kapsayan bilet kullanmanız gerekecektir. Metro için (U-Bahn) ve banliyö için (S-Bahn), içerisinde Türkçe seçeneğinde olduğu, makinelerden biletinizi kolayca alınız ve Entwerter denilen cihazlarda okutarak aktifleştiriniz. Tek yön ücreti (Einzelfahrschin) A+B için 2,7 Euro,  A+B+C için 3,3 Euro. Günlük kullanım için (Tageskarte) ücret ise A+B için 7 Euro'dur ve bilet tüm toplu taşımalarda geçerlidir. Diğer bir alternatif olan Berlin Pass 2 günlük 74 Euro ve 3 günlük 89 Euro olup, https://berlinpass.com sitesini detaylı incelemenizi tavsiye ederiz.

Gezilecek yerler:

Brandenburg Kapısı (Brandenburger Tor) sadece Berlin'in değil Almanya'nın da simge yapılarından biridir. Kapı 18. yüzyılda Pariser Platz'da yapılmıştır, bir ucu Berlin'in ana caddelerinden Unter den Linden'e (Ihlamurların Altında), diğer ucu ise çok büyük bir park olan Tiergarten'e uzanmaktadır. Kapıdan baktığımızda Parkın ortalarında Berlin Zafer Sütunu (Siegessaule) ve üstündeki Victoria Anıtı göz kamaştırırken, diğer taraftan bakıldığında ise Alexanderplatz'a kadar uzanan geniş yol bizi kendine çağırıyor. Ulaşım için metro ile "Brandenburger" durağını kulanabilrsiniz.

Berlin şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Ferienwohnung mit Garten, Small peaceful room to relax in emerald colours, Ellis Room for You in Berlin West güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Domizil Neu Venedig, 2-Zimmer-Ferienwohnung "Gärten der Welt", BerLietz. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Leonardo Boutique Hotel Berlin City South, AMANO Home, Heart of Gold Hostel Berlin gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz St Christopher's Inn Berlin Mitte, Pension Hostel StayComfort am Kurfürstendamm, Generator Berlin Prenzlauer Berg tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Berlin aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Berlin

Kapının sağında ve solunda ise yine görülmesi gereken önemli noktalar bulunmaktadır. Bir tarafta 6 milyon Yahudi'nin katledilmeleri adına yapılmış devasa Yahudi Soykırım Anıtı (Holocaust Memorial) bulunmaktadır. 2004 yılında yapımı tamamlanmış anıt, 19.000 metrekare büyüklüğünde bir alana yapılmıştır. Diğer tarafta ise cam kubbesi ve mimarisi ile dikkat çeken Parlamento Binası (Reichstag Building) bulunmaktadır.

Berlin-1

Kapıdan Unter den Linden boyunca ilerlerken sağ tarafınızda Gendarmenmarkt Meydanı'na uğramalısınız. Meydanın ortasındaki güzel bina Berlin Konser Binası (Konzerthaus Berlin), kenarlarındaki katedrallerden biri Fransız Katedrali (Französischer Dom), diğeri ise Alman Katedrali (Deutscher Dom). Bu üç önemli yapı görülmeye değerdir. Türklerin yoğun yaşadığı Kreuzberg Bölgesi ise buraya yakındır. Metro U-6 ile "Französischestrasse" veya U-2 "Stadtmitte" duraklarından ulaşabilirsiniz.

Berlin-2

Unter den Linden Caddesi'nden Alexanderplatz istikametine doğru ilerlerken bu kez sol tarafta, Spree Nehri üzerinde kurulan ve 5 müzeden oluşan Müzeler Adası'na (Museumsinsel) ulaşacaksınız. İçlerinde bizim için en ilginç olanı elbette Bergama'da yapılan kazılarda ortaya çıkıp, bu müzeye getirilen kalıntıların sergilendiği ve bu nedenle Bergama Müzesi (Pergamonmuseum) olarak adlandırılan müze. Zeus Tapınağı'nın yer değiştirme çalışmaları devam ettiği için göremeyeceğimiz kısımları olacağından müzeye girmedik (giriş 12 Euro). Diğer müzeler ise Bode Museum (Bizans dönemi eserleri), Neues Museum, Eski Ulusal Galeri (Alte Nationalgaleria) ve Eski Müze (Altes Museum). UNESCO Dünya Mirası Listesi'ndeki Müzeler Adası Alexanderplatz'a yürüme mesafesindedir.

Berlin-3

Müzeler Adası'na geldiğinizde aslında ilk dikkatinizi çeken yapı Berlin Katedrali (Berliner Dom) olacaktır. Avrupa'nın da en etkileyici katedrallerinden biri olan Berliner Dom'un yapım yılı 1905. İsterseniz tepesine çıkarak Berlin manzarası izleyebileceğiniz bu Protestan Kilisesi'ne giriş 7 Euro'dur. Spree Nehri kenarındaki kilisenin hemen karşı kıyısında ise Berlin'in en çok ziyaret edilen müzelerinin başında gelen DDR Museum bulunmaktadır. Müzede Soğuk Savaş Dönemleri'nde Doğu Berlin halkının günlük yaşamlarını görebilirsiniz (giriş 7 Euro).

Berlin-4

Almanlar için kısaca Alex, asıl adı ise Alexanderplatz olan meydan, Mitte ilçesinin merkezi meydanıdır. Tüm toplu taşıma araçlarının ana noktalarından olduğu için gençler içinde önemli buluşma noktalarındandır. Şenliklere ve festivallere de ev sahipliği yapan meydan, alış veriş tutkunları için de cennet konumundadır. Alexa isimli AVM yanında daha pek çok  alternatif arasında boğulabilirsiniz.

Berlin-5

TV Kulesi'ni (Berliner Fernsehrum) merkezinize alıp meydan civarını gezerken bir çok görülmesi gereken yer olduğunu söyleyebiliriz. 1965-1969 yılları arasında Doğu Berlinli mimarlar tarafından yapılan TV kulesi, 368 metre ile Almanya'nın en yüksek yapısıdır. Hemen alt kısmında Menschen Museum, önünde ise Meryem Kilisesi (St. Marien Kirche) bulunmaktadır. Kilise önünde bulunan Luther Heykeli'nin (Luther Monument) önünden parka doğru baktığınızda göreceğiniz kırmızı renkli güzel bina, Belediye Binası (Rotes Rathaus). Önündeki Neptün Çeşmesi (Neptunbrunnen) ve yakınlarındaki bir başka kiliseyi Nikolaikirche'yi de görebilirsiniz. Metro ile "Alexanderplatz" durağında inmeniz gerek.

Berlin-6

Berlin'de olmazsa olmaz yerlerin başında gelen Berlin Duvarı ile ilgili bilgileri sona sakladık. Doğu ve Batı Berlin arasındaki ana geçiş noktası olan Checkpoint Charlie, turistlerin fotoğraf çekmek için yarıştıkları ve dönem filmlerinden de hatırlayacağınız yer, elbette bizim de ilgimizi çekti. metro "U Kochstr./Checckpoint Charlie"

Berlin-7

Berlin Duvarı kalıntıları ve grafiti sanatçılarının harika çizimleri East Side Gallery ise mutlaka görülmeli. Duvardan arta kalanlar korunacak mı bilmiyoruz ama biz bir döneme tanıklık etmiş bulunuyoruz.

Berlin-8

diğer gezi yazılarımız için   http://haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz kullanıcısının resmi

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir. Emekli olana kadar fırsat buldukça güzel ülkemizi gezdik, 2012 yılından beri yurt dışı gezilerimize ağırlık verdik. Gezilerimizde ana amacımız vatandaşı olduğumuz dünyayı yakından tanımak, sizlere tecrübelerimizi aktarmak ve teşvik...