BİR BAŞKA DÜNYA: AMSTERDAM

252912 Şub 2016Gezi Notu
Ceren TüretkenCeren TüretkenGezgin12 Şub 201625290 Yorum

Öncelikle şuradan başlıyım, biz Interrail sırasında Amsterdam'a 3 gün ayırdık. Şehri gezip görmek için 1-2 gün yeterli ancak ortamlar, âlemler, hayat vs. derseniz 5 gün kalsanız doyamazsınız :) Interrail için de 3 gün idealdir, tavsiye edilir. Farklı iki hostelde kaldığımızı da belirtmeliyim.

Amsterdam

Amsterdam Tavsiyeleri

- Bisiklet kiralayın. Şehirde bisiklet kullanımı aşırı yaygın, öyle böyle değil.

Amsterdam-1

- Tramvaylarda bilet kontrolü var, biletsiz binmenizi tavsiye etmem.

Amsterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Spacious 130m2 3 bedroom-2 bathroom Jordaan Apartment, Luxury Canal House, Westerpark Suite. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Alfa Amsterdam, Guesthouse Prinsengracht 490 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz The Parkside, B&B Houseboat between Amsterdam Windmills, Amsterdam City apartments - Northern area tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amsterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

- Yürüyerek gezin. Şehrin her yerini yürüyerek gezebilirsiniz ulaşıma para vermeye hiç gerek yok.

Amsterdam-2

- Red Light Street'i görün. Vallahi ağzım açık kaldı, her şeyin bu kadar alenen yapılmasına hayret ediyor insan. Seks tiyatrosu mu dersiniz dans eden kızlar mı dersiniz, dünyanın çivisi çıkmış peeeeh.

- Vondelpark'a gidip çimlere yayılın. Yeşil güzel bir park, temiz havada spor yapan birçok insana rastlayabilirsiniz.

Amsterdam-3

Amsterdam-4

- Sex Museum: Değişik bir deneyim, görülebilir.

- Madame Tussauds: Bir türlü zaman ayıramadığım için ben giremedim, siz görün :(

- Meşhur I Amsterdam ile fotoğraf çektirin, Instagramınız şenlensin.

- Hediye almak isterseniz seks ile alakalı çok komik şeyler var. Lalesiyle ünlü, bir sürü çiçek tohumu var, çok hoş bir hediye bence.

- Hard Rock Cafe'si çok başarılı değil, ürün çeşitliliği diğer Avrupa şehirlerine göre zayıftı.

Amsterdam-5

- Futbola ilgiliyseniz tren garından Dam Meydanı'na doğru yürürken sağda kocaman bir mağaza kalıyor, Hollanda ürünleri gözünüze çarpar zaten. Ajax'ın vs. bayağı güzel ürünleri vardı.

Amsterdam çok başka bir şehir, tekrar gitmeyi çok isterim. Mutlaka gidilmesi gereken bir yer, umarım yolunuz düşer bir gün :)

Amsterdam-6

Amsterdam şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Amsterdam Untold: Gece 2 Saatlik Rehberli Yürüyüş Turu (25 €), Zaanse Schans Şehir Turu (15 €), Amsterdam: 1.5 Saatlik Hafif Festival Cruise (27 €), Amsterdam Micropia atla-Line Kabul Bilet (14 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.