Bir Doğum Günü Hediyesi: Roma (3. Gün)

Roma'da 3. günümüze ikinci gün yürüdüğümüz tam 23 km yol yorgunluğu ile uyanıyoruz. Bugünkü gezi rotamızı ya hafif tutacağız ya da kendimize bir vasıta bulacağız. Birkaç arkadaşımızın tavsiyesi üzerine motor kiralamayı düşünüyoruz ancak Roma'da bir motor kiralayabilmek daha doğrusu kiralayabilecek bir motor bulmak biraz zor.

Roma Termini Tren istasyonunun etrafında çok sayıda motor kiralama firması var. Ama en az 1 hafta öncesinden rezervasyon yaptırmadıysanız uygun bir motor bulmanız neredeyse imkansız. 2 firmanın kapısından döndükten sonra Bici Baci isimli firmada son şansımızı deniyoruz. Şansımıza ellerinde 1 adet 125 cc Vespa var, hem de en sevdiğimiz renkte :)

Vespa motorların günlük kiralama ücreti 65 EUR, ancak motor için 700 EUR deposito alıyorlar. Nakit vermiyorsunuz bu parayı, kredi kartınıza bloke koyuyor, motoru teslim ettiğinizde ise blokeyi kaldırıyorlar. Motoru size full depo ile veriyorlar, geri getirdiğinizde kullandığınız her yarım depo için 5 EUR ödemeniz yeterli.

Benim motor deneyimim sıfır, eşimin ise 2-3 km kadar ama atlıyoruz motora ve bütün gün Roma'yı bu şekilde geziyoruz. Öncelikle müthiş bir deneyimdi, bunu belirtmeliyim. İkinci olarak Vespa ile Roma turu yapmayı kesinlikle yapılacaklar listenize eklemenizi öneririm.

Tarihi bölgeden geçerek turumuza başlıyoruz artından nehrin diğer tarafına geçiyoruz bugün. Hedefimiz Isola Tiberina / Tiber Adası etrafında bir nehir turu yapmak.

Tiber Nehri'nin ortasındaki bu ufak adacık ve iki yakayı adaya bağlayan iki tane köprü yoğun turist akımı çekiyor. İsa'dan 300 yıl once burası, tapınak ile hastanenin adandığı şifa tanrısı Aesculapius'un kutsal arazisi olarak biliniyormuş. Adanın iki tarafındaki köprüler: Ponte Castio ve Ponte Fabricio.

Adayı ve köprüleri gezip bol bol fotoğraf çektikten sonra biraz dinelbnmek için nehir kenarına iniyoruz. Burası Romalıların bisiklete bindikleri, spor yaptıkları, hatta piknik yaptıkları bir sosyal alan. Biz de nehir kenarına uzanıp su sesiyle beraber dinleniyoruz.

Tiber adasının karşı tarafında Roma'nın en büyük sinagogu var, her ülkede olduğu gibi burada da sinagog yoğun güvenlik ile korunuyor. Bulunduğu sokaktan araba geçişine izin yok. 1904 tarihli sinagoğun içinde bir Yahudi tarihi müzesi de bulunmaktadır.
Yahudi Mahallesi

Sinagogun arkasındaki dar sokaklar ise size eski Yahudi mahallesine götürecektir. Burası, kendine özgü Roma/Yahudi yemekleri sunan restoranlarla dolu tarihi bir semttir. Küçük ama canlı bir Yahudi topluluğu hala burada yaşamaktadır.

Roma'nın Yedi Tepesi

Roma'nın 7 tepesi Tiber Nehri'nin doğusunda ve şehrin merkezindeki tepeler topluluğudur. Efsanelere göre şehrin orijinal yeri olan Palatine Tepesi'nde (Collis Palatinus) Romulus tarafından kurulmuştur. Geri kalan altı tanesinin günümüzde adları şöyledir; Aventine Tepesi (Collis Aventinus), Capitol Tepesi (Capitolinus), Quirinal Tepesi (Quirinalis), Viminal Tepesi (Viminalis), Esquiline Tepesi (Esquilinus) ve Caelian Tepesi (Caelius).
 Şehir merkezinde fakında olmadan bütün tepeleri görüyorsunuz ancak biz bunlardan sadece bir tanesine çıkıp Roma'yı tepeden izledik. Viminal tepesinden manzara budur:

Caius Cestius Piramidi

Roma'nın kentin surlarıyla bütünleştiği çin halen ayakta kalan tek piramidi, Ostiense meydanında yer alıyor. Koloni yargıcı olan Caius Cestius, bu 30 metrelik anıtı İ.Ö. 20 yılında Mısır'dan döndüğünde anıt mezar olarak yaptırmış.

Roma Olimpiyat Stadı

Roma Olimpiyat Stadı, İtalya'nın Roma kentinin Foro Italico bölgesinde bulunan bir stattır. 1936 yılında yapılan stat, 82.000 kişiliktir. Stadı, İtalya'nın köklü kulüplerinden S.S. Lazio ve A.S. Roma takımları kullanır. Şansımıza motor ile gezerken kendimizi birden Olimpiyat stadının önünde buluyoruz ve Lazio - Milan maçının öncesinde coşkun kalabalık arasında biraz vakit geçiriyoruz.

Gün batımıyla beraber acıkan karnımızı tekrar Pizzarium'un muhteşem pizzaları ile doyurduktan sonra dinlenmek için otelimize dönüyoruz. Pizzarium ile ilgili detaylı bilgileri Roma'da 2. Gün yazımda bulabilirsiniz: https://gezimanya.com/GeziNotlari/bir-dogum-gunu-hediyesi-roma-2-gun

Artık Roma'daki son gecemiz...

Roma'daki son sabahımızda motorumuzu teslimetmeden once son bir Roma turu yapıyoruz, şehri boydan boya turladıktan sonar tam saatinde motorumuzu teslim edip hemen Termini istasyonunun önüne geri dönüyoruz. Buradan havalimanına gidecek otobüsler her yarım saatte bir kalkıyor. Erken bilet almak mümkün değil, en fazla otobüs kalkmadan yarım saat once bilet alabiliyorsunuz.

Biletimizi alıp otobüse binip yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra havalimanına varıyoruz ancak İstanbul'daki kötü hava şartlarından dolayı 2 saat rötarımız var. Havalimanının bahçesinde vakit doldurup evimize dönüyoruz. Roma'nın tarihi eser sokaklarını, yemeklerini çok sevdim. Umarım günün birinde yolum tekrar buralara düşer...

Gülçin Kaymak Sağkol

Her fırsatta gezmek için fırsat kollayan, her yeri merak eden bendeniz gezip gördüğüm yerleri sizlerle paylaşmak için yazıyıyorum. Detaylı bilgileri bloğumda bulabilirsiniz...