Gezi Notları

3 dak 32 sn önce

KALİMERA ATİNA

Sabahın ilk ışıklarına kadar dünyada, geleneksel eğlence sunan kentlerden biri olan Atina’da, etrafımdakilere bildiğim birkaç Yunanca sözcükten biri olan “Kalimera” dışında ne diyebilirdim? Günaydın Atina! Bir kenti anlayabilmenin en iyi yolunun, onu gelenekselliğinin ötesinde birde modern yüzüyle tanımaktan geçtiğine inanıyorum. Görkemli tarihinin ve dünyanın en eski başkentlerinden biri olma özelliğinin dışında, Atina, benim için bir anlamda vazgeçilmez olma duygusunu çoktan uyandırmıştı.... daha fazla

15 saat 4 dak önce

ASSOS GEZİ REHBERİ

Assos 238 metre yükseklikte yer alan bir tepeden Ege’yi seyrediyor. Burası doğayla tarihin iç içe geçtiği, insanı etkileyen tarihi bir yer. Troya’dan sonra bölgedeki en büyük antik kenttir. Assos’ta görmeden dönmemeniz gereken yerlerden biri de Assos Harabeleri’dir. Bu bölgeye yoğun olarak karşı kıyıdan gelen insanlar yerleşmiş. Rivayete göre önce Midilli halkının yerleştiği söylenmekte, zaten hemen karşı tarafta da Midilli Adası yer alıyor. Assos’un bu keyifli seyirdeki gözleri tepedeki... daha fazla

15 saat 22 dak önce

BATI TÜRKİYE TURU: ASSOS VE ÇEVRESİ

İstanbul’dan uzun bir yol sonunda Assos’a gece yarısı vardık. Yol arkadaşımız Fiat 500X’in GPS’i sağ olsun otelimizi Assos bölgesinin karmaşık yollarına rağmen elimizle koymuş gibi bulduk. Gittiğimiz yer, birbirinden güzel taştan yapılma eski Rum evleriyle dolu minnacık bir Ege köyü. Ben aşırı seviyorum öyle modernlikten uzak, eski yapıları. Biz İstanbul’dan gelirken, oteldekiler bizi aramışlardı kaçta geleceksiniz diye. Ben de rezervasyon iptali var mı acaba diye kontrol ediyorlar sanmıştım,... daha fazla

18 saat 44 dak önce

BUDAPEŞTE GEZİSİ

Orta Avrupa’nın incisi Macaristan’dır bana göre. Macaristan’ın başkenti olan Budapeşte şüphesiz ki Avrupa’nın en çekici şehirlerinden biri. Buraya bir gezi yapmakla yastık altı parayı çöpe atmazsınız emin olun. İstanbul’dan yaklaşık 1,5 saat süren yolculuğumdan sonra Budapeşte’deyim. Otelime yerleştikten sonra bu otantik şehri gezmeye koyuluyorum. Tarihi müzeleri, camileri, sanata kucak açan müzeleri, dinlendirici hamamları ve kaplıcaları ve Tuna’nın eşsiz manzarasıyla Avrupa’nın gerçekten en... daha fazla

19 saat 1 dak önce

BORDEAUX GEZİSİ

Yola çıkmış bir hacı olduğunuzu hayal edin mesela… Yorgunsunuz, aç ve susuzsunuz. En çok nerede mola vermek isterdiniz? Cömert bir misafirperverlik sunan bir kent iyi bir seçim olurdu. Evet, Bordeaux yani Bordo. UNESCO’nun Dünya Mirası Listesi’ne girmeyi hak etmiş bir kent burası. Atatürk Havalimanı’ndan uçağım beni Güney Fransa’nın masmavi sahillerine götürüyor ve yaklaşık 3 saat yolculuğumdan sonra keşfime başlıyorum. İndiğimde Bordeaux beni yağmurla karşıladı. Fransa’nın güneybatısında... daha fazla

21 saat 49 dak önce

​BİR DİYARDAN BAŞKA BİR DİYARA

Aklınıza gelebilecek en kötü yaşayışları hayal edin. İşte burada ondan daha fazlası var. Burası Hindistan. Belki hayatınızda 26 saat kara yolculuğu yapmışsınızdır ama bizim yaptığımız şartlar altında yapmadığınıza bahse girerim. 70’li yılların otobüsünde, daracık koltuklar, istif halinde üstü başı kokan insanlarla, camları kırık, yolların kötü olmasından dolayı 10 dakikadan fazla aralıksız uyuyamadığınız, sürekli dik oturmak zorunda olduğunuz ve muzdan başka bir şey yiyemediğiniz bir... daha fazla

24 Nis 2015

İSTANBUL'DA KAHVALTI

Merhabalar, bugün size yine çok sevdiğim bir mekân tecrübemi aktarmak istiyorum; Namlı Gurme Karaköy. Daha “KAHVALTI TOP 10” listemin çiçeği burnunda ama o listeye 3 numaradan Namlı Gurme Karaköy'ü dâhil edebilirim :) Öncelikle anlatmaya manzaradan başlayacağım : ) [ Manzaranın üzerinde çok duruyorsun diyenlere inat! :) ] Çünkü manzara benim için hayati bir önem taşıyor. Gerçek bir kahvaltısever için de öyle bence... İnsanlar dünyanın bir ucundan kalkıp Boğaz’a kahvaltı için neden geliyor? Uzun... daha fazla

24 Nis 2015

BÜYÜLEYİCİ TAYLAND

Bangkok'a ilk gidişimde (Mayıs 2012), bu şehre ayak bastığımda, hemen dikkatimi çeken ve ilk zamanlar alışmakta zorlandığım yemeklerden gelen koku olayıydı. Öyle ki daha havaalanında bile bu kokuyu almıştım fakat ilk etapta çekinerek bu ülkeye ve bu şehre kısa sürede uyum sağladım. İnsanlarındaki o sevecen, samimi bakışları hemen hissediyorsunuz. Kısa sürede sanki burada uzun yıllardır yaşıyormuşum gibi bir izlenime kapıldım. İlginçtir, bu duyguyu daha önce gittiğim hiçbir yerde yaşamadım.... daha fazla

23 Nis 2015

BATI TÜRKİYE TURUNDA İLK GÜN

Bu yazıyı Gebze-Yalova feribotunda, turun giriş yazısı olarak yazmaktayım. 4-5 yıldır oradan oraya video çekerek dolaşıyordum. 1000'e yakın şehir, kasaba, köy gezdiğim Asya neredeyse bitti; Gürcistan, İran, Semerkand gibi tek tük lokasyon dışında merak ettiğim yer çok kalmadı gibi şimdilik. Tabii ki Tayland ve Kamboçya benim ikinci memleket ve oraya her daim tekrar tekrar giderim ve yaşarım. Ama önceliğim her daim seyahat etmek ve şimdi rotayı Batı'ya çevirerek bu gezilerime yeni bir boyut... daha fazla

Gold Yazar
23 Nis 2015

23 NİSAN’A ÖZEL: DISNEYLAND - ORLANDO

Tüm çocukların, kendini çocuk hisseden, içindeki çocuğu öldürmeyen herkesin, Atatürk'ümüzün bize armağan ettiği bu güzel ve anlamlı gününü kutluyorum. Benim de sizlere armağanım; Walt Disney tarafından 1955'te kurulan ve dünyanın en büyük eğlence parkı ve önemli bir turizm merkezi olan Disneyland, sadece çocuklar için değil, kendini çocuk hisseden herkes için eğlenceli, ilginç ve kocaman hatta büyülü bir panayır hakkında bilgiler.   Geçen sene Nisan ayında bir kez daha gittiğim Florida-Orlando... daha fazla