Gezi Notları

Gizem Şahin

LEFKOŞA'DA GEZİLECEK YERLER

Uzun zamandır "Kıbrıs'ım geldi, Kıbrıs'ım geldi." deyip duruyordum malumunuz... Diye diye de en sonunda Kıbrıs'a geldim :) Tabiiii gelir gelmez ben şok! Hava bildiğiniz esiyor. Normalde Kıbrıs iklimi pek sıcaktır ama geldiğim gün uçaktan inip, otele gideceğim arabaya ilerlerken üşüdüm. Ertesi günde havuzda donunca, Kıbrıs'a sıcağın gelmesi ihtimalinden umudumu kestim. Ta ki Lefkoşa turu yapana kadar... Normalde serin olan hava gideceğim gün beni yakmaya karar vermiş olucak ki ısıyı bayağı... daha fazla

Emir Ergin
Silver Yazar

MYKONOS'TA BİR GÜN

Tatil kasabası tanımına tamamen uyan adada, gece hayatı çok hızlı gündüz hayatıysa bir o kadar karışıktır. Mimarisi, gayleri ve partileriyle ünlenmiş Mykonos aradığınız her şeyi bulabileceğiniz bir yer. Gündüz kıyafet zorunluluğunun olmadığı sahilleriyle ünlü adada 1,60-1,80 Euro karşılığında istediğiniz kumsala gidebilirsiniz. Otobüsler her 30 dakikada bir merkezden kalkar. Şezlong almayacaksınız ödeme yapmanıza gerek yok. Super Paradise Beach gaylerin ağırlıklı olduğu bir sahil olduğu için... daha fazla

Gezi Notu

SARDİNYA MI? SARDUNYA MI?

Pempiş - kırmızış renkleriyle pencere önlerini süsleyen Geraniacea familyasının mis kokulu çiçeğinden bahsetmiyorum. Ezgi'nin Günlüğü'nün aynı adlı o güzel parçası da değil kastettiğim... Malumu olduğu üzere, konumuz, İtalyancası Sardegna olan ve Akdeniz'in ikinci en büyük adası Sardinya. (Adının mitolojik kahraman Sardus'tan geldiği söyleniyor) Biz de hangisi işimize gelirse onu söylüyoruz işte; istersek Sardinya, istersek Sardunya. O yüzden takılmayın çok. Neticede Mikonos adasına bile... daha fazla

AFRİKA'NIN ORTASINDA TEK BAŞINA: HARTUM

Sudan benim için çok çok önemli bir seyahat rotasıdır. Bir fuar dolayısı ile gittiğim bu ülkede tam 25 gün kaldım. Gerçekten çok ilginç bir deneyimdi benim için. Sudan; yüzölçümü ile dünyanın 10. büyük, Afrika'nın ise en büyük ülkesidir. Kuzey ve Güney olmak üzere özerk iki bölgeden oluşuyor. Benim gittiğim 2008 yılında resmi olarak tek ülke olsa da 2 ayrı devlet başkanı ve bayrakları vardı. Kuzey Sudan Müslüman Güney Sudan ise Hristiyan nüfus çoğunluğuna sahipti. 2011 yılında resmen Kuzey... daha fazla

CALTAGİRONE’NİN ÇİNİLİ MERDİVENLERİ

Caltagirone, Sicilya’nın güneydoğusunda, seramikleri ile ünlü bir şehir. Iblei Dağlarının eteklerindeki Caltagirone’nin denize kıyısı bulunmamakta. Caltagirone aslında Sicilya tur programlarında olmadığından çok da bilinen bir rota değil, ben ise Pinterest’te gördüğüm ve bayıldığım fotoğrafların etkisi ile gezi planıma dahil ettim. Siracusa-Gela arasındaki yol üzerinde stratejik bir yere kurulmuş olan Caltagirone’de Arap ve Yunan kültürünün etkileri hakim. Şehrin adı Arapça "vazo kalesi"... daha fazla

Emir Ergin
Silver Yazar

KUZEY KIBRIS'A YOLCULUK

Yıllarca yavru vatan diye anlatılan Kıbrıs’a vize işlerim dolayısıyla gitmek durumunda kaldım. Ama Kıbrıs’a vardığımda yavru vatana değil küçük İngiltere’ye gitmişim gibi hissettim. Ters trafik, İngiliz prizleri, kapalı ve düğmeli prizler, ucuz alkol… Tatil veya kumar için gitseydim bu izlenime kapılmayabilirdim. İstanbul’daki Birleşik Krallık Konsolosluğu’nda vize başvuruları bayram sebebiyle yoğundu. Kıbrıs’a giderek işlemleri daha çabuk sonuçlandırdım. T.C vatandaşları için avantajlı bir... daha fazla

Emre Doğandor

YAŞLI VE TOZLU KENT: KUTAİSİ

Ilık bir Ocak sabahı Batum’dan marshrutka ile vardım bu tarihi kente. Büyük şehirlerimizden Tiflis ve Azerbaycan otobüsleri ile Batum merkezinden dolmuşlarla (7 Lari) aman Gürcistan’ın yolları kötü dediler bak bizi perişan etme diyorsanız direkt uçakla ulaşmanız mümkün. (Yollar çok kötü!) Benim gibi dolmuşlarla kente geldiğinizi varsayıyorum. Uçakla gelen, geleceklere nispet olsun diye biraz öveyim madem. Yol boyu ufak kasabalardan geçiyor, yeşil ile mavinin kucaklaştığı sahilleri görüyor ve... daha fazla

Pınar Bulut

BURGAZADA'NIN YARIM GÜNDE BÜNYEDE YARATTIĞI EGE KOKUSUNUN NEDENİ

Sanırsın ki İstanbul iki yaka. Hani köprü trafiği var var ya bi Avrupa bi Asya. Halbuki orada öyle sessizce duran bir yakası daha var; Ege yakası. Tatile gidemeyip ha bire güneşlenen bacak (parmak da olabilir o) fotoğrafı ya da havaalanı yer bildirimi atanlara gıybet etmeye hiç gerek yok. Hafta içi yarım güncük boş günün de mi yok, peki hafta sonu da olur. Gerçi mülteci gemisi gibi olur ada vapuru hafta sonunda ama idare edicen artık. Hop atla Kabataş'tan vapura, bas akbili, hoş geldin Ege... daha fazla

TORİNO GEZİSİ

Vizeyi her zaman İtalya'dan alırım. Son vize aldığımda hiç bilet bulamıyordum. Roma ve Milano biletleri tükenmişti. Sadece Torino'ya bilet vardı. İsteksiz bir şekilde bileti aldım. Şehrin etrafı dağlarla çevrili. E tabi ülkenin en kuzeyindeyiz. Vardığımızda Torino'yu hepimiz çok beğendik (annem, eşim). Geniş meydanları, muhteşem müzeleri, buram buram tarih kokan sokakları... Tekrar gitmek için can attığım yerlerden birisi. Roma'ya gidenler bilir. Her yer turist dolu. Adım atacak yer yok. Torino... daha fazla

GİZEMLİ LUKSOR

Ani bir kararla ve hiçbir ön araştırma yapmadan balayı tatili için eşimle birlikte Mısır’a gitmeye karar verdik. Konaklamayı deniz-kum-güneşin tadını çıkaracağımız Hurghada’da yaptık. Hurghada hakkında bahsedeceğim bir şey yok açıkçası. Mısır’da ilgimi çeken “Luksor” hakkında uzun uzun yazmayı planlıyorum :) Hurghada'da kaldığımız otelden 4 saat süren yolculuk sonucu Luksor’a ulaşıyoruz. Yollar ıssız çöllerden ibaret olsa da oldukça gizemli. Mısır’daki iç karışıklık sebebi ile yol boyunca... daha fazla