Bir Fuar Günlüğü: Düsseldorf

Geç kalmış bir gezi yazısı olsa da gidilmiş yere bir kere gidilmiştir ve tecrübelerin paylaşılması gerekir der Hiloli ve durmaz yazmaya başlar 2014 Mayıs ayında fuar için gitmiş olduğuDüsseldorf'u.

Gündüz 12.00 gibi inmiş olduğumuz Düsseldorf'da bizi güneşli bir hava karşılıyor. Aç midelerimize kulak verip eşyaları otele atar atmaz "Altstadt"a gidiyoruz. Akşam yemeğinde adam akıllı birşeyler yeriz diye hafif geçiriyor, sosis + patates kızartması ve Weisbier'dan şaşmıyoruz.

Düsseldorf oldukça küçük ama son derece planlı "Avrupa'nın fuar merkezi" denilse yalan olmayacak bir şehir. Yıl boyunca neredeyese her hafta farklı sektörlerin buluştuğu dünya üzerindeki en önemli fuarların merkezi "Messe".

Marktplatz

Hem yağmurdan kaçalım hem de bir Pazar ayini görmüş olalım diyoruz ki vaftiz ayini ile karşılaşıyoruz.

Ren Nehri

Alstadt sokakları

Avrupa'da görmeye alıştığımız manzaralar

Şehre adını veren Königsalle üzerindeki Düssel deresi

Marktplatz gece görünümü

Düsseldorf'un meşhur likorü "Killepitsch"in olduğu bar Altstad'da köşede ve barda çalışanların tamamı kadın.

Küçücük barda asılı avizeye bayıldım.

Otelimiz Elbroich Henkel fabrikasının olduğu bölgede ve tam da bu sebeple Henkel Mahallesi olarak da geçmekte.

hilal yakin

Sırt çantasını alıp karış karış dünyayı gezmek varken, tek derdin burdan sonra nereye gitsem demek varken, her sabah o beyaz gömlek kalem etek topuklu ayakkabılarını giyer plazasına gider.