Bir Küçük Ada: Simi Adası

Simi Adası, yani namı dİğer Sömbeki Adası "siz buraları bir de eskiden görecektiniz" diye anlatılan Ege kasabalarımızın eski, bakir halini deneyim edebilceğiniz, sevimli bir ada.

Türkiye'ye oldukça yakın; bu nedenle olsa gerek marinadaki çoğu yatta Türkiye bayrağı mevcuttu. Biz ise Rodos'dan günü birlik tur ile gittik Simi'ye. Aynı şekilde Kos'dan da ulaşım mümkün. Türkiye'den yaz aylarında Datça'dan turlar oluyormuş ben denemedim ama bu konuda daha detaylı bilgi için tıklayınız

Rodos'tan ulaşıma gelince 21 Euro vererek gidiş-dönüş bilet alabilirsiniz. Benim gördüğüm kadarıyla bu işi yapan üç firma var ve hepsinin fiyatları aynı. Zaten limanda gezerken hemen gözünüze turlar çarpacaktır. Manastırı ile ünlü olan Panormitis'e uğrayan turlar da var. Sabah 9.00'da Rodos'dan kalkan gemimiz yaklaşık 1,5 saat süren ve baya baya Türkiye sınırlarına giren yolculuk ile Simi'ye ulaşıyor. Dönüş işe 16.30'da. Aradaki süre adanın merkezi yerlerini keşfetmek için yeterli ama tekneyle/otobüsle ulaşılan koylarına gitmek için biraz ucu ucuna yetişme durumu olabilir.

Gemini yanaşması ile kurak ama sevimli bir koyda bulunan Simi ile tanışmış oluyoruz. Pastel tonlarından oluşan minik evler yamaç boyunca serpiştirilmiş durumda. Kıyıda ise restoranlar, kafeler ve dükkanlar mevcut. Adadaki evlerin hangi renk olacağına belediye karar veriyormuş. Böylece tablo gibi olan görüntüde gözünüzü bozan ayrıntılar yok.

Adada gezmek için ben google haritayı önceden indirip önemli yerleri yıldızlayarak internetsiz sadece gps ile kullandım. Kullandığım haritaya bu linkten ulaşabilirsiniz.

Eğer uzaktaki koylara ulaşmak isterseniz koyun sol tarafında bulunan (haritada 1 numara ile işaretlediğim) yerden otobüs ve tekne bulabilirsiniz. Aghios Georgios ve Pedi Bay en güzel plajlardanmış. Özellikle Pedi Bay konum olarak merkeze daha yakın olmasıyla tercih edilebilir. Biz kısıtlı zamanımız olduğu için merkezi gezmeye karar verdik.

Hem ada ruhunu yaşamak hem de panoromik manzaranın tadını çıkarmak için 400 merdivenlik bir yolu göze alabilirseniz yukardaki kasaba Khorio'ya çıkmak adada yapılacak favori aktivitelerden. Merdivenlerin olduğu eski ticaret yolunun olduğu Kali Strata boyunca evler sokaklar hepsi ayrı fotoğraflık. Ancak özellikle sıcak bir zamanda çıkmak oldukça zahmetli.

Adanın diğer tarafını keşmetmek için ise bence en eğlenceli yolculuk hop on-hop off treni ile.Treni koyun ortasında denk gelen köprünün orada bulabilirsiniz. 6 Euro'ya küçük bir ada turu attrırıyor. Yaklaşık 40 dakika süren bu turda şirin kafelerin, butik otellerin ve muhteşem koyların yanından geçerek bir de fotoğraf molasından sonra geri dönüyorsunuz.

Biz bu tur sırasında keşfettiğimiz Paradise Nos Beach Restoran'da karar kılarak hem denize girip hem de meşhur Simi karidesini tatmaya karar veriyoruz.Trenci amcaya rica ederek bir sonraki turda mekanda iniyoruz. Burada isterseniz su aktiviteleri yapabilir isterseniz şezlong kiralayıp yemek yiyebilirsiniz. Biz güneşten kaçınmak için gölgede bir masa bulup karideslerimizi yiyoruz sonrada eşyalarımızı bu masada bırakarak denize giriyoruz. Limana yakın olmasında rağmen tertemiz bir deniz. Sadece biraz taşlık ama ada merkezinde uygun fiyatlı deniz ayakkabılarından aldığımız için bu konuda zorluk çekmedik. Diğer koylardada bu taşlık olma sorunu varmış sanırım. Ada olduğu için doldurma bir sahili var. Bu nedenle birden derinleşmesi konusunda dikkatli olmakta fayda var.

Yiyip içme mevzusunda ise Manos oldukça popüler ve bunla paralel olarak da diğer mekanlardan biraz daha pahalı. Genel görüş her restoranın kendine has lezzetlerinin olduğu ve nerde yerseniz yiyin memnun kalacağınız. Bizim gittiğimiz yerde porsiyonu 12 Euro idi ve 2 kişiye yeterli gelecek büyüklükteydi, lezzeti de oldukça iyiydi bence.

Hediyelik-hatıralık olarak sünger alınabilir ki çoğu yerde göreceksinizdir.Zamanında Simi, Osmanlı padişahlarının ekmeklerini getirtiği yer olarak nam salmış; hamur işleri biraz yağlı olmakla birlikte malzemesi bol ve lezzetliydi. Koylara gidecek olursanız köprüye yakın konumda olan fırından sıcak çıkmış ürünlerinden almanızı tavsiye ederim.

Adada birçok tarihi yapı da var tabii. En ünlülerinden ve adanın simgesi olan ise Barok Çan Kulesi sahilden hemen gözünüze çarpacaktır. Mihalaki Balıkçı Heykeli ise limanda bulunan adanın sembollerinden.

Sessiz, huzurlu, zamanın durduğu bir tatil arayışındaysanız Simi'ye gidip sevimli otellerinde kalabilirsiniz.Tertemiz koylarında denizin tadını çıkararak kafa dinleyebilirsiniz. Bu kadar durgunluk bana göre değil diyorsanız bile günübirlik bile olsa bu adaya giderek nostalji yapın; hem gözünüz hem ruhunuz dinlensin. Pişman olamayacaksınız.

Detaylı bilgi ve sorularınız için instagram: sanemc