BİR KÜÇÜK ÜLKE SLOVAKYA

80631 Ağu 2017Gezi Notu
mutu1453mutu1453Gezgin31 Ağu 20178060 Yorum

Garip ve şaşırtıcı bir ülke Slovakya. İstanbul’dan direkt uçuşla Kosice Havaalanı'na indiğimizde sanki köye gelmiş gibiydik; etraf sessiz ve sakin. Üsküp'teki havaalanından sonra gördüğüm en basit havaalanı diyebilirim. Pasaport işlemleri de çok ağır ve yavaştı. Gerçi bir gün önce İstanbul’daki bombalı saldırının da etkisi olsa gerek! Kosice'nin çok durağan ve sakin bir yer olması başta burun kırın ettirse de etrafta dolaştıkça gayet şirin bir şehir olduğunu görebiliyorsunuz. Yürüyerek yarım saatte gezebileceğiniz bir yer.

Kosice’de fazla zaman kaybetmeden kısa bir turun ardından başkent Bratislava’ya doğru yola çıkıyoruz. Başkent değişik heykellerin olduğu diğer Avrupa başkentlerine nazaran daha sakin ve kalabalık olmayan bir şehir. Şehrin planlaması oldukça kolay o yüzden sağa sola kaybolma gibi bir korkunuz olmasın. Viyana ve Prag yakınlarında olan şehir avantajlı konumunun güzelliklerini yaşıyor tabii ki.

Bratislava

1993 yılında bağımsız olan yani benden daha genç olan Slovakya’nın başkentinde ilk dikkati çeken yapılar Tuna Nehri üzerine kurulmuş üç tane köprü oldu. En dikkat çekici olanı ise Most SNP adını almış. Çekoslovakya’nın kültürünü daha az yansıtsa da elbette hala izlerini görmek mümkün. Gece hayatı hiç tahmin edemeyeceğim kadar iyi durumdaymış. Michael Kapısı'ndan Eski Şehir bölgesine girerken sizi tarihi ile büyüleyen Maximillian Çeşmesi karşılıyor. Merkezde bulunan kafeler ve mağazalar kendine has şekilde dizayn edilmiş ve ilgi çekici olmuş. En dikkat çeken heykellerden biri ise kanalizasyondan çıkan Cumil heykeliydi. Sadece bu heykeli görmek için şehre gelenler olduğunu bile öğrendik.

Merkezdeki Mavi Kilise'yi de mutlaka görmenizi tavsiye ederim. Fakat kaleye hiç çıkmayın bence, o zahmete değmez! Hediyelik eşya için şehirde sıradan mağazalar olsa da benim gibi magnet koleksiyonu yapanları tatmin edecek şeyler de bulunuyor. Bratislavya günübirlik gezebileceğiniz Prag, Viyana gibi şehirlere giderken ekstra olarak planlarınızda bulunması gereken yerler arasında.

Bratislava-1

Bratislava şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ambiente Serviced Apartments - Tallerova, Charming&Cozy-Ambiente Apartments, Castillo de Bratislava Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hostel Alex, Ambiente Serviced Business Apartments - 29 Augusta Street gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Ambiente Serviced Apartments - 29. Augusta Street, Apartments Bratislava - Jakubovo Square, BA Lena tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bratislava aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bratislava şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Mumok Viyana: Modern Sanat Kabul Bilet Müzesi (11 €), Viyana: 2 Saatlik Yürüyüş Turu (15 €), Viyana: Noel ve Crypt Yılbaşı Konseri (39 €), Viyana: Palais Auersperg'de Yılbaşı Gecesi Gala (230 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.