BİR SIRT ÇANTALININ GALAPAGOS GEZİSİ: ISABELA ADASI

Bu yazı Gezimanya üyesi Armagan Kuscu tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

5. günümde rutin çanta kontrollerinin ardından Isabela Adası’na, yine 2 saat süren bir tekne yolculuğu. Karaya vardığımızda insanların görüntüsü bu sefer bir öncekine oranla daha iyi. İskeleden merkeze gelen 1 kilometrelik yolu yürüyorum, ne de olsa büyük çantam yok her şey daha kolay. Buranın diğer adalara oranla daha pahalı olduğunu duymuştum. Çünkü burası en izole, en kişinin yaşadığı ve turistin ziyaret ettiği ada. Bu durum otel fiyatlarına da yansımış fakat arayıp, tarayıp allem kullem yine 15 dolara bir otel buldum. Adanın uzun, upuzun bir sahili var, merkez de bu sahilin küçük bir kısmında yer alıyor.

Galapagos Adaları

Adadaki iguana yoğunluğu dikkat çekici ama deniz aslanı bir elin parmakları kadar sadece. Hatta “Dikkat! Hızı azaltınız” levhalı iguana geçidi de var ve görüldüğü gibi iguanalar tarafından aktif olarak kullanılıyor : )

Galapagos Adaları-1

Madem sahil var, sahilde çıplak ayak yürümeye başlıyorum. Ada hakikaten boş. Bembeyaz kumdan oluşan bu sahil boyunca bana eşlik edenler sadece hayvanlar. Sahilin dibine kurulu mezarlığın yanından geçip plaj bitince Muro De Las Lagrimas adlı kayaya giden yürüyüş parkurunun girişine varıyorum. Buradan itibaren zemin tamamen volkanik taşlardan oluşuyor.

Galapagos Adaları-2

Ben biraz zorlayıp yol üstündeki gölü ve birkaç plajı görüyorum ama sıcak ve keskin taşlardan iyice yanan ayak tabanlarım bana geri dönüş yolunu gösteriyor. Sahilde sık sık yüzme molası verip şehir merkezine yiyecek bir şeyler almak için geri dönüyorum.  Saat 16.00 civarı ama ne pazar açık ne de bakkallar. Sor soruştur bir tane açık büyükçene bir bakkal buldum ama ne ekmek var, ne sebze meyve. Meydandaki gayet sıradan görünümlü restoranlarda ise yemeğe 7 dolar veresim hiç gelmedi. Meğerse burada siesta gayet sıkı uygulanıyormuş ve de uzun, 13.00-17.00 arası! Neyse ben dükkanların açılmasını bekleyip kendime güzelce bir sandviç yapıp gün batımı için sahile kuruldum, seyahatimdeki en harika gün batımlarından biri!

Galapagos Adaları-3

6. Gün

Kaldığım hostelde kendime güzel bir kahvaltı hazırladıktan sonra Arnaldo Tupiza Kaplumbağa Araştırma ve Yetiştirme Merkezi’ne doğru yola çıkıyorum. Çok güzel organize edilmiş yol nefis, güne başlamak için bundan daha güzel bir yer olamaz.

Galapagos Adaları-4

Galapagos Adaları-5

Galapagos Adaları-6
Herkes işinde gücünde

Sırıta sırıta dar patikalardan yürürken bir göle çıkıyorum ve o da nesi! Gölün içinde flamingolar var, hayatımda ilk kez flamingo görüyorum.

Galapagos Adaları-7

Bir süre onların narin avlanma hareketlerini izleyip kaplumbağa merkezine varıyorum. Burası Santa Cruz’daki Darwin merkezine göre çok daha kalabalık, yani kaplumbağa nüfusu açısından. Yaşlarına göre ayrılmış yüzlerce kaplumbağa var. Sakin sakin duran kaplumbağalar görevlinin getirdiği yaprakları görünce çılgına dönüp hepsi kendine pay kapmak için birbirini eziyor.

Galapagos Adaları-8

Suratımdaki sırıtık ifademle aynı yolu geri dönüp merkezden saati 2 dolara bisiklet kiralayıp dün gidemediğim Muro De Las Lagrimas’a pedalları basıyorum.

Galapagos Adaları-9
Plajdaki bisiklet yolu

Fakat Muro De Las Lagrimas bahane, yol ve etrafındakiler şahane...

Galapagos Adaları-10

Göller, plajlar, kuru çöl toprağından, sık ağaçlara değişen bitki örtüsü ve tabi ki fonda devamlı kuş sesleri…

Galapagos Adaları-11

5 kilometrelik kısa ama sıcakta yorucu olan parkuru oyalana oyalana 2 saatte bitiriyorum. Kayanın tepesi yorgunluk atmak için harika bir manzara sunuyor, tüm adaya hakim bir nokta.

Bugün hava kapalı ama bundan şikayet edecek halim yok bu muhteşem manzaralar karşısında.

Galapagos Adaları-12

Burada Japon bir gezginle laflıyoruz. O da dünya turunda, 1 senedir yollardaymış. Orta Amerika’dan itibaren Japon gezginlere çok nadir denk geliyorum.  Hele dünya turu yapanına ilk defa rastladım. Laflıyoruz yol hallerinden, uzun süreli seyahatin artık bir süre sonra bir hayat biçimi hali aldığından, geçtiğin sınırların çok da önemi kalmadığından, fakat Galapagos adalarının eşsizliğinden, benim Japonya’daki, onun Türkiye’deki günlerinden, Konya’dan Hindistan’dan laflıyoruz. Bu güzel muhabbetin ardından tekrar pedallara basıp merkeze geliyorum fakat bu sefer hazırlıklıyım, dün bugün için de yiyecek malzemesi almıştım. Sahilde mutevazi yemeğimi yiyip günü yine muhteşem bir şekilde batırıyorum. Hostelime gitmeden önce yarın için Los Tunneles bölgesi için snorkel turu ayarlıyorum. Yatağa girdiğimde içimde sonsuz bir huzur var, buradaki günlerimi karşılaştırmak kolay değil ama bugün geçirdiğim galiba en güzel gündü.

7. Gün

Sabahın erken saatinde küçük bir motorlu tekneyle adadan ayrılıyoruz. Hava tamamen açık, rüzgar yok, herkes halinden memnun.

Galapagos Adaları-13

Nefis ada manzaraları eşliğinde geçen 1 saatin ardından malzemelerimizi takıp suya atlıyoruz. Dışarıdaki havaya tezat su bir o kadar soğuk, yapacak bir şey yok. Rehberimiz bizi yönlendirip adeta nokta atışı yerlere götürüyor. Kayalıkların içinde bir çok köpek balığı, vatoz, rengarenk sayısız balık görüyoruz. Bundan bir sonraki yüzme bölgesine vardığımızda ise bizi yine sadece bu adaya özel, grili, siyahlı penguenler karşılıyor.

Galapagos Adaları-14

Bu sıcak karşılamanın ardından gözlüklerimizi takıp yine oldukça soğuk olan suyun altında bir öncekinden farklı olarak deniz atlarını da görüyoruz. Tekneye çıkıp kısa bir yolculuktan sonra esas hedefimiz Los Tuneles bölgesine adım atıyoruz. Burası oyuk oyuk kayaların içiçe geçip birbirleri arasında tüneller, geçitler oluşturduğu, üst kısımları genelde kaktüs ağaçlarıyla kaplı daha önce benzerine hiç bir yerde tanık olmadığım bir manzara sunuyor.

Galapagos Adaları-15

Galapagos Adaları-16

Burada mavi ayaklı sümsük kuşlarıyla neredeyse muhabbet edecek kadar yakınlaşıyoruz, o kadar evciller ki…

Galapagos Adaları-17

Galapagos Adaları-18
Bu kadar güzellik yetmiyor önümüzdeki berrak sulardan bir de kaplumbağalar geçiyor : )

Denizde geçen bu nefis günü ardından adaya dönüp güneşi batırmak için adadaki 2 bardan daha az piyasa ama duruşu olan Beto’s Bar’a oturup buz gibi biramla Isabela adasındaki son günümü adeta kutsuyorum.

Galapagos Adaları-19

Yazının diğer bölümleri için:

gezimanya.com/GeziNotlari/bir-sirtcantalinin-galapagos-rehberi
gezimanya.com/GeziNotlari/bir-sirtcantalinin-galapagos-rehberi-santa-cruz-adasi
gezimanya.com/GeziNotlari/bir-sirtcantalinin-galapagos-rehberi-san-cristobal-adasi