BİR SIRT ÇANTALININ GALAPAGOS GEZİSİ: SANTA CRUZ ADASI

Bu yazı Gezimanya üyesi Armagan Kuscu tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

3. günümde dönüş uçağım da San Cristobal’den olduğu için büyük çantamı hostelde bırakıp, küçük çantamla beraber Santa Cruz Adası’nın yolunu tutuyoruz. İskelede çantamı yine arıyorlar. Adalar arası toplu ulaşım güçlü motorlara sahip 25-30 kişilik hızlı teknelerle sağlanıyor, ama bugün olduğu gibi deniz dalgalıysa vay haline! Hoplaya zıplaya, bazı kişilerin midelerini kontrol edemediği 2 saatlik bir yolculuk sonunda adaya sersemlemiş bir vaziyette varıyorum. Buranın en popüler, 20.000 nüfusuyla en kalabalık olan adasına hoşgeldim.

Santa Cruz

Ana caddedeki otellere hiç bulaşmayıp arka sokaklarda bir otelle 15 dolara anlaşıyorum. Sıcak su, wi-fi hem de merkezde daha ne olsun. Yine büyük bir heyecan var soluğu hemen sokaklarda alıyorum. Burası hakikaten turistik, esas havaalanı da burada zaten. Meşhur Galapagos kaplumbağalarını görmek üzere Darwin araştırma merkezine gidene kadar birçok hediyelik eşyacının, şık restoranların, butik otellerin arasından geçip araştırma merkezine iguanalar eşliğinde varıyorum. Ha tabi balık tezgahının etrafındaki yine hayal gibi bir olayı da es geçmedim, oturup yarım saat insanlarla bu güzel hayvanların diyaloglarını gözlemledim.

Santa Cruz-1
Gayet sıraya girmiş siparişlerini bekliyor keratalar : )

Bir süre sonra kaplumbağalarla göz kırpışıyoruz.

Santa Cruz-2

Aman Allahım ne kadar da büyükler öyle!

Santa Cruz-3

Burada ayrıca sarı renkli pek karizmatik iguanaları da görebiliyorum.

Santa Cruz-4

Sıcak havada dönüş yolu üzerinde Playa De La Estacion plajına uğruyorum ama burası küçücük kumluk alanı ile hayal kırıklığı oluyor açıkçası. Bir kahve molası verip, soğuk bir duş alıp herkesin dilinden düşürmediği Tortuga Plajı yollarına düşüyorum. Türlü türlü kuş seslerinin, buraya özgü ağaç görünümlü kaktüslerin arasından geçip, önüme çıkan minik kertenkelelerin üstünden zıplıyorum.

Santa Cruz-5

Nasıl geçtiğini anlamadığım 1 saat sonunda Tortuga Plajı’ndayım. Gördüğüm ilk manzara karşısında kocaman bir kahkaha patlatıp manzarayı içime sindirmeye çalışıyorum.

Santa Cruz-6

Upuzun, bembeyaz, köpüklü dalgaların iguanaları ıslattığı, pelikanların ve diğer kuşların denizde balık peşinde koştuğu gerçek üstü bir manzara.

Santa Cruz-7

Yavaş yavaş, çevremdeki vahşi hayatı gözleye gözleye, birkaç kişi dışında kimsenin olmadığı bu koyda çok ağır adımlarla ilerliyorum, şaşkınlığım ve mutluluğum tarif edilemez. Plajın sonunda devamı olduğunu görüyorum. Bir bakıyorum ki çok sakin bir suya sahip fakat onlarca insanın olduğu çevresi yemyeşil bir koy burası.

Santa Cruz-8

Burada ufaktan soluklanırken, adını bilemediğim bir kuş dibime konuyor, biraz bakıştıktan sonra fotoğraf makineme davranıyorum.

Santa Cruz-9

Denize gire çıka tekrar dönüş yolunu tutuyorum, öbür tarafı sörfçü çocuklar doldurmuş, oturup biraz da onları izliyorum.

Santa Cruz-10

Aynı yolu tekrar geri yürüdükten sonra bu güzel günü dingin mi dingin, sakin mi sakin bir atmosphere sahip Las Ninfas gölünde noktalıyorum.

Santa Cruz-11

Akşam deniz ürünü yemeye niyetlensem de fiyatların beni aştığını kabul edip, merkezin uzağındaki stadyumun oradaki esnaf lokantalarından birinde ekonomik menu yiyorum. Keyfim o kadar yerinde ki!

4. Gün

Her gün bir aksiyon, her gün erken kalkma derken bugünü biraz ağırdan alıyorum. Adanın pazarına gidip kahvaltılık malzeme almaca, yerel bir kahvede kahve içmece derken öğlen saatlerinde adanın bir diğer meşhur oluşumu Las Grietas’a gitmeye karar veriyorum. 1 dakikalık tekne yolculuğu sonunda adanın karşı kıyısındayım. Sağında solunda yüksek sosyete mekanları olduğu belli restoranları barındıran sokaktan yürümeye başlıyorum. Fondaki sessizliği bozan her daim kuş seslerinin mevcut olduğu bu yol beni ilk önce hafta sonu olmasının da etkisiyle tamamen buralıların oluşturduğu, hiç bir turistin gözüme çarpmadığı bir plaja çıkarıyor. Burada oyalanmayıp adanın tuz gölüne varıyorum.

Santa Cruz-12

Adanın bitki örtüsü ve doğal oluşumları o kadar çeşitli ki biraz daha yürüdüğümde kendimi kayaların arasında vadilerin oluşturduğu sularda Las Grietas’ta buluyorum. Burası tatlı su ve okyanus suyunun karıştığı doğal havuzlardan oluşuyor.

Santa Cruz-13

Geldiğimde burada olan kalabalık turist kafilesinin gitmesiyle koca alan bana kalıyor ve bunun tadını doyasıya çıkartıyorum.

Dönüş yolunda yine muhteşem bir doğa bana eşlik ediyor.

Santa Cruz-14

Santa Cruz-15

Santa Cruz-16

Santa Cruz-17

Santa Cruz-18

Sakin geçen bu gün bünyeye iyi geldi, yarın hedefimiz en çok methini duyduğum, beni en çok heyecanlandıran ada Isabela.

Yazının diğer bölümleri için:

gezimanya.com/GeziNotlari/bir-sirtcantalinin-galapagos-rehberi
gezimanya.com/GeziNotlari/bir-sirtcantalinin-galapagos-rehberi-isabela-adasi
gezimanya.com/GeziNotlari/bir-sirtcantalinin-galapagos-rehberi-san-cristobal-adasi