BİR SIRTÇANTALININ GALAPAGOS REHBERİ: SAN CRISTOBAL ADASI

8. günümde saat sabah 5.00’te çalıyor! Uff hava daha aydınlanmamış bile ama yollara düşme zamanı. Çantamı sırtlayıp iki kilometrelik iskele yolunu ayazda yürüyorum ve yolculuk vakti. Teknenin ipleri çözmesiyle beraber bu eşsiz ve benim için de hep özel olacak olan bu adaya tüm güzel hislerimi yollayıp el sallıyorum.
İki etaptan oluşan San Cristobal adasına varma sürecimin ilk ayağını Santa Cruz adasına vararak tamamlıyorum. Burada geçirmem gereken 6 saat var. İlk hedefim tadı hala damağımda olan, buraların balık çorbası encebollado’dan içmek. Arkadaşlar balık çorbası seviyorsanız burada mutlaka deneyin derim. Ama öyle restoranda falan değil, pazarda, esnaf lokantasında. İlk hedef tamam karnım tok, kahvemi de içtim. Şimdiki hedefim adalardaki en büyük kaplumbağa merkezi kabul edilen, kaplumbağaların doğada özgürce cirit attığı Rancho adlı çiftlik. Merkezin 20 kilometre dışındaki bu yere nasıl gideciğimi öğrenmek için resmi turist bilgi merkezine gidiyorum ama diyorlar ki taksiyle gitmen lazım o da 20 dolardan aşağı tutmaz tek yön, yok artık. Tecrübeyle sabit olduğu için ben bu bilgiye güvenmeyip 3 kuruşluk muhteşem İspanyolcamla sora soruştura o bölgeye yakın bir halk otobüsü buluyorum, yarım saatlik yolculuk sonunda 1 dolar verip otobüsten iniyorum. Şoför inerken şu yolu takip et demeyi de ihmal etmiyor. Çamurlu, yer yer bataklıklı, boğucu bir nemin olduğu yolda terliklerimle yürüyorum.

Galapagos Adaları

Yürüyorum kuşlar, böcekler iyi güzel de git git bitmiyor kardeşim. Talihsiz bir şekilde suyum da yok yanımda, uzaklardan pek arkadaşça olmayan köpek havlamaları da eksik olmuyor. Hayatımda ilk defa tanık olduğum böğürtü, kükreme olarak tanımlayacağım bir sesle irkiliyorum. O da nesi kocaman bir kaplumbağanın yanından geçiyormuşum meğer. Yahu siz ama çok tatlıydınız, sakindiniz hani ne o öyle kükremeler falan. E o da haklı it ürümez kervan geçmez bu yolda insan görünce şaşırdı tabi.

Galapagos Adaları-1

Ayaklarım çamurlara bata çıka bir kaplumbağa tısladı, iki kaplumbağa kükredi, 5 köpek havladı derken ve işin biraz tadı kaçmak üzereyken “Rancho” tabelasını görmem beni oldukça rahatlatıyor. Fakat bir yandan San Cristobal teknemi yakalama kaygısına düştüm. Bu yüzden rehberli turu yapmayıp, bir kaç foto çekip tekrar yollara düştüm ama bu sefer doğru yola. Meğerse gelirken yanlış yolu yürümüşüm. Bu yol da uzun fakat arabalar geçiyor allahtan. Bir araba otostopuma durup beni ana caddeye kadar attı sağolsun.

Ana caddeden de bir pikap arkasında merkeze ulaşıp tekneyi yakaladım, ohh be. Motoru buranın sakini bir iguanayla bekledim, hava çok sıcak ikimiz de mayışmışız.

Galapagos Adaları-2

Galapagos Adaları şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Rancho Piedras Blancas, Casa Nostra Hostal, La Cañada Camping. Bir de booking.com'un Galapagos Adaları aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Adalar arası son yolculuğum sonrası akşama doğru ilk göz ağrım San Cristobal adasındayım. İlk kaldığım hostelime çantamı atıp çılgın teyzeyle selamlaşıp sahildeki restoranlardan birine oturuyorum. Artık bu son gecem, bir balığı hak ettim di mi? Deniz aslanları, önümde buz gibi bir bira ve taze balığım güneşi batırıyoruz. İçimde yarın sabah bu eşsiz adalara veda edecek olmanın getirdiği ufak bir hüzün, fakat elbette daha çok içimdeki bir huzur, bir mutluluk hissi. Sen ne eşsiz, ne güzel yerdin be Galapagos!

Galapagos Adaları-3

Galapagos Adaları’na Seyahat Ne Kadara Mal Oldu?

Evet bu güzel seyahatin bir de maddi boyutu var tabi ki. Galapagos Adaları’na seyahatin pahalılığına dair bir çok efsane vardır. Evet turla giderseniz buralarda seyahat pahalı diyebiliriz. Gemilerin günlüğü 200 dolar civarlarından başlıyor.

Ben anlattığım gibi bu seyahati tursuz, bağımsız bir şekilde yaptım. Otellere gecelik pazarlıkla 15 dolar verdim. Yeme-içme maliyetim ise ekstra kahveler ve içkiler hariç günlük 11 doları geçmemiş. Ama yemek standartları pazarda, halk lokantasında ya da kendi ellerimle yapmaca. Dünyayı gezmeye niyetlenmiş birisi olarak benim zaten normal standardım bu şekilde. Adalararası ulaşım tek yön 30 dolar ama ben hep pazarlıkla 25 dolara gittim. Adalarda 100 dolar harici, İsabela adasında 5 dolar, bir de Quayaquil Havaalanı’nda 10 dolar vergi, giriş parası vs.. veriyorsunuz. Gelelim en önemli kalem uçak parasına. Galapagos adalarına iki varış noktası var. Bunlar San Cristobal ve Santa Cruz adası. Buralara ana karadan ulaşım ise Guayaquil ve Quito şehirlerinden. Her zaman en ucuz uçuşlar Guayaquil ve San Cristobal arası. Ben uçuşumu yaklaşık 1 ay öncesinden alıp, gidiş- dönüş her şey dahil 234 dolar ödedim. Dolayısyla bu gezinin bana temel maliyeti 657 Amerikan Doları olmuş.

Ekstralara gelirsek… Dalışlar çok pahalı, ben Leon Dormido dalışı için pazarlıkla 150 dolar verdim. Isabela Adası’ndaki Las Grietas turuna ise son dakika kontenjanından 60 dolarla ortalamanın 30 dolar aşağısına mal ettim. Dalgıçsanız burada bir kere dalmadan olmaz. Dalgıç değilseniz ise Las Grietas turu verilen paraya değiyor. Isabela’da saati 2 dolardan 5 saat bisiklet maliyeti 10 dolar, günlük kiralanırsa 15. Filtre kahve fiyatları 1-3 dolar arasında, bir büyük şişe bira ise 2,5-3 dolar arasında değişiyor. İçkiyle fazla haşır neşirseniz adalara gelmeden önce almakta fayda var. Ben uzun süreli seyahat halinde olduğumdan hediyelik eşya olayıyla pek muhattap değilim ama nedir bir tişört aldım 10 dolar, shot bardakları ise 3-5 dolar civarındaydı.

Bütün bu maliyet hesaplarının dışında Galapagos Adaları’nda yaşadığım her anın paha biçilemez, ayrı bir değeri vardı. İmkanlar dahilinde gidilip, hiç kimsenin pişman olmadan döneceği, dünyadaki çok özel bölgelerden biri Galapagos Adaları.