BODRUM'UN RAKİBİ KOS

179807 Eki 2016Gezi Notu
ramazan yakaramazan yakaBronz Yazar07 Eki 201617971 Yorum

Türkiye gezimizin son durağıydı Bodrum. Yalova'dan başlayan maceramıza araba ile çıktığımız yol sırası: Eskişehir, Kütahya, Burdur, Antalya, Muğla ve nihayet sıra Bodrumun karşısındaki Yunan adası olan Kos oldu. Bir diğer bildiğimiz adıyla Hipokrat'ın memleketi İstanköy.

Kos

Biletimizi Bodrum'daki bir acentadan almıştık. Hepimiz AB vatandaşı olduğumuz için neyseki vize işleriyle uğraşmıyoruz. Günlük bilet 19 Euro ama bizim gibi kalmalı gidecekseniz 30 Euro. Geç de olsa Bodrum büyük limana yetiştik ve feribotumuza bindik. Normal şartlarda Bodrum-Kos arası 45 dakika sürüyor. Kos'a geldiğimizde yine Yunan polisi Türk pasaportu sahiplerine işkence çektiriyordu. AB kimliklerimizle girdiğimiz halde bir kimliğe bakıyor bir çocuklara.

Kos-1

Booking.com'dan 50'ye yakın otel bakmıştık ama Kos'a girişte Madam Maria ve kızı üç odalı geniş balkonlu apartman dairem 30 Euro deyince bizi avladı. Tepkisiz kalamazdık ve iki gün için anlaştık. Evimiz Kos Meydanı'na bir dakika yürüme mesafesindeydi. Eve yerleştikden sonra Kos'u keşfetmek için dışarı çıktık önce bilmeniz gereken Kos ufak bir yer ve görebileceğiniz her şey neredeyse meydanda toplanmış. Bizde hiç vakit kaybetmeden gezmeye başladık.

Kos şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Agios Ioannis Luxury Apartment, Michalis Studios & Apartments, International Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Villa Perezous, Alice Springs Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Frosini Hotel, The Aeolos Beach Hotel, Yiannis Apartments & Studios tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Kos aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kos-2

İlk önce Bodrum Kalesi'yle karşı karşıya olan Neratzia Kalesi ile başladık. 14. yüzyıl Saint John Şövalyeleri tarafından yapılmış. Deniz tarafında olan bu kaleye giriş 3 Euro. Daha sonra meydandaki Kont Francesco Evi ve çokça ünlü olan Hipokrat Ağacı var. Tıp biliminin babası sayılan Hipokrat'ın burada öğrencilerine ders verdiğine inanılır. Meydanın öbür tarafında ise Dionysos Sunağı ve Antik Agora bulunuyor. Hellenistik Çağ'dan kalan eserler... Buraya gelmişken bir de Roman Evi'ni görün deriz. 1800 yıllık bir geçmişi olan bu evin 26 odası vardır. Kos Adası'nda üzüldüğümüz tek şey Osmanlı'dan kalan Defderdar ve Gazi Hasanpaşa gibi camilerin kapatılıp çürümeye terk edilmesiydi. Sonuçta biz ülkemizde kiliselere nasıl bakıyorsak dünyadaki diğer devletlerinde camilere iyi bakması gerekiyor.

Kos-3

Kos Adası gerçekten yabancı turist kaynıyordu ve gerçekten en az Bodrum'un iki katı turist vardı bu küçük adada. Fiyatlar da kesinlikle Türkiye'den ucuz değil. Bazı insanlar bunun tam aksini iddia ediyor. Bu doğru değil sadece deniz ürünleri biraz daha hesaplı.

Kos-4

Biz bu yukarıda ki saydıklarımızı saat 13.00'a kadar bitirdik. Çünkü dediğimiz gibi hepsi meydandaydı. Öğleden sonra ise sahildeki Mylos Beach'e gittik ve yüzdük biraz. Şezlonglar bedava, yapmanız gereken tek şey iki Euro'luk içeceklerden içmeniz..

Kos-5

Akşama doğru eve gelip duşumuzu aldıktan sonra sıra ünlü Yunan mezelerini tatmaya geldi. Sahilde birçok restoranda Türkçe menü yada Türkçe konuşan garsonlar var, sakın korkmayın. Biz Mesogios adlı restoranı seçtik. Ahtapot, lüfer, patates, Yunan salatası, patlıcan, közde kızartılmış peynir, pizza, bezelyeli soslu meze, çorba ve içecekler dahil 60 Euro verdik. Geceleri de çok hareketli ama çocuklar olduğu için fazla gezemedik. Sahil boyu gezip, biraz hediyelik eşya aldık. Mesela magnetler 1,5 Euro'dan başlıyor. Kafelerde içki ya da kahve gibi içecekler de iki ile dört Euro arası değişiyor.

Kos-6

İkinci gün ise sahilden kalkan tren gezisine katıldık. Normalde 15 dakikası 3 Euro ama biz yarım saat süren 7 Euro'luk turlardan aldık ve bir güzel adayı baştan sona gezdik. Tavsiye ederiz, eğer gelirseniz mutlaka yapın. Adada ayriyetten bisiklet ya da buggy denilen dört tekerlekli üstü açık, günlük 25 Euro olan ATV'lerden de kiralayıp adayı keşfedebilirsiniz. Araba kiralama olanağı da var ama bizce gereksiz. Sahilden kalkıp üç ada gezen tekne turları da var. Fiyatları 30 ile 50 Euro arasında değişiyor ve sabahtan akşama kadar Kalymnos, Pserimos ve Plati Adaları'nı gezebilirsiniz. Ama biz paramızı sonuna kadar harcadığımız için yapamadık. Dile kolay neredeyse bir aydır yollardayız.

Kos-7

Adanın en gözde plajı neresi diye soracak olursanız herkes Pradise Beach'i öneriyor. Ama biz oraya gitmedik. Kos Adası'nın bir ilginç olayı da Thermi Plajı. Burası denizden kaya taşları ile küçük bir bölümle ayrılmış ve su oldukça sıcak. Bu da farklı bir deneyim yaşamak isteyenler için oldukça ideal. Kos Adası'nda bir de Türk Mahallesi var. Adı Platanı ama biz ilginç bulmamıza rağmen gitmedik.

Kos-8

Kos Adası'nda başka nereleri görebilirim diyenler için; Tigaki ve Marmarı Koyları'nın enfes plajlarından denize girebilirsiniz. Ada genelde kum ama yer yer taşlık kısımları da var. Deniz ayakkabınızı götürmeniz yararınıza olacaktır.

Kos-9

Kos adasının en ilginç koyu ise bizce Zia Köyü'dür. Tehlikeli dağ yollarından ulaşabileceğiniz köyde: alışveriş yapmak, köy lezzetlerini denemek ya da muhteşem kır manzarası eşliğinde güneşin batısını izlemek keyifli olabilir. Kos Adası'na gelirseniz bizim gibi iki gün yeterli olacaktır. Ama burayı beğenir daha fazla kalırsanız onu bilemeyiz. Biz Kos Adası'nı beğendik ve bir daha buraya gelmek için gezgin family olarak karar aldık.

Kos Adası'nda Görülecek Yerler:
Neratzia Kalesi, Kont Francesko Şans Evi, Hipokrat Ağacı, Gazi Hasan Paşa Cami, Roman ve Antik Agora, Roman Evi ve Odeon, eskişehir, Dionysos Sunağı, St.Paraskevi Kilisesi, Batı Arkeolojik Müzesi, belediye pazarı, Defderdar Camii, Panallion Kompleksi ve Arkelojik Müze başlıca görmeniz gereken yerler; zaten hepsi meydanda yürüme mesafesinde.

Kos Adası'nda Yapılması Gerekenler:
Öncelikle buraya gelmişken deniz ürünleri düşük fiyatlıyken deneyin. Alkol kullananlar Uzo'yu deneyebilir. Yunan mezeleri ve bilhassa Yunan salatası, peyniri ve zeytinini deneyin. Hatta bizim gibi eve getirmek için de satın alın. Sahilden trene binin ve adayı keşfedin. Biz parasızlıkran yapmadık ama siz tekne turu yapıp diğer üç adayı da görün. Zia Köyü'ne mutlaka gidin. Gece hayatını sevenler Hamam'a gidebilir. Hediyelik alın bilhassa meraklısına Bodrum'daki sünger ya da deniz yıldızı gibi ürünler burada yarı fiyatına... Üstü açık ATV kiralayın 25 Euro'dan ve adayı keşfedin.

Yazılarımızı sosyal medyada (Facebook ya da Instagram'da) Gezgin Family adıyla okuyabilirsiniz: www.gezginfamily.com

Kos şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Bodrum Pazar ziyaret ve Cooking Class (85 €), Bodrum 5 Günlük Paket Tur (268 €), Bodrum Tam Gün Jeep Safari (45 €), Kos Adası 1.5 saatlik Türk Hamamı ve masaj (55 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.