BOL PARILTILI BİR MÜZE: DIAMOND MUSEUM AMSTERDAM

Amsterdam’ın klasik turist aktiviteleri olan Van Gogh Müzesi veya Denizcilik Müzesi’ni es geçip farklı ve parıltılı birşeyler olsun diyorsanız, aynı türdeniz. Şehre gelir gelmez ilk olarak Amsterdam Diamond Museum’a (Pırlanta Müzesi) gitmemiz kaçılnımazdı doğal olarak. İster pırlantaları çok sevip hakkında her şeyi bilin, isterseniz hiçbir şey bilmeyin bu müzede sıkılmayacaksınız, o garanti!

Kat kat, ev şeklinde döşenmiş, sıkılıp bunaldıkça bir köşede oturup dinlenebilirsiniz. Hatta kafesinden içeceğinizi alıp içe içe gezinebilirsiniz. Her şeyin fotoğrafını çekmek de serbest.

Amsterdam

Hemen ilk katta pırlanta tarihini anlatan 5 dakikalık filmimizi izliyoruz. Film; 4 C (cut, clarity, carat, color) sisteminin bulunuşunu, geçmişten günümüze pırlanta çıkan ülkeleri vb. anlatıyor.

Sonrasında değişik kesimlerin kocaman boyutlarına bakıyoruz. Benim favorim prenses ve dikdörtgen kesimler.

Amsterdam şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri City Centre Apartment Rijksmuseum, Rembrandt Square Houseboat, Over the Top Penthouse Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Rijksmuseum, Jordaan Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Bed & Guide, AMSTERDAM ROOFTOP APARTMENT, The Museum House tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Amsterdam aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Amsterdam-1

Amsterdam-2

Hollanda'dayız sonuçta... Adamlar hemen Van Gogh'u hatırlatıyor. Starry Night tablosunun gerçek pırlantalar ile replikasını yapmışlar. Çok da güzel olmuş.

Amsterdam-3

Sonraki katta benim favorim ve özel ilgi alanım kraliyet mücevherlerinin replikaları var. İngiltere'den Victoria'nın hazinesine geçmiş o kadar çok değerli parça var ki... Kıskandım.

Özellikle çok büyük taşlı kolyeler, broşlar ve taçlar favorim. İnsan böyle bir takıyla kendini kötü hissedemez hiçbir zaman : )

Amsterdam-4

Amsterdam-5

Amsterdam-6

Amsterdam-7

Pırlanta görünümlü raket de en ilgi çeken parçalar arasındaydı.

Amsterdam-8

En üst katta ülkelerin kral ve kraliçelerin taçlarından örnekler vardı. İngilizler bu taş ve gösteriş işini en iyi yapanlardan bence.

Amsterdam-9

Yuvarlak kesim bir pırlanta içinde gibi hissettiren ayna ve ışık oyunları ile ayarlanmış bir pırlanta odası vardı. İçeride de durmadan Marilyn'in "Diamonds Are A Girl's Best Friends" şarkısı çalıyordu. Duvarlar dönüyordu bir yandan bayağı güzeldi.

Amsterdam-10

Son olarak en üst katta kendi fotoğrafınızı çekip sanal olarak kraliyet takılarını ekleyebildiğiniz bir bilgisayar var. Ücretsiz olarak yapıp kendinize mail atıyorsunuz, benim denemelerimden en güzeli aşağıdaki oldu : )

Amsterdam-11

Bir gün yolunuz Amsterdam'a düşerse maksimum 1 saatinizi ayırıp bu pırıltılı müzeye gidin derim.

zeynepcansoylu

Gündüzleri çok uluslu bir firmada kategori yöneticisi. Geceleri şehir hayatı, moda, trendler, gezme, yeme ve içme yazan araştırmacı blogger. Doğal ortamları olan alışverişte, sergide, balede, operada, müzikalde, vapurda, boğazda, müzede, gezmede, yemekte sıklıkla gözlemlenebilir. Hep ilham verici insanların ve şeylerin peşinde.