Bolu'ya Hafta Sonu Gezisi

Şehirden uzaklaşmak, hafta sonunu değerlendirmek, güne göl manzaralı bir kahvaltıyla başlamak sonrasında güzel bir doğa yürüyüşü yapmak ama bunları yaparken de çok uzaklaşmamak isteyenler için iyi gelebilir Bolu

Doğaya yakın olmak inanılmaz bir mutluluk veriyor insana. Sanki ağaçlar, dağlar, kar, göl sizi evinde misafir ediyor. Yamacında, göl kenarında, bir ağacın altında ağırlıyor. Dalları tepenizden mutluluk iksiri serpiştiriyor, rüzgarı ruhunuzu arındırıp size bir parça huzur ikram ediyor. Tıpkı bir anne gibi doğa sizi karşılıksız seviyor. İşte Bolu tüm bunları hissedebileceğiniz huzur dolu bir yer. Ayrıca oteller de çok güzel Bolu'da. Bolu otellerinden hangisini seçerseniz seçin kesinlikle pişman olmayacaksınız.

Gezimize gelecek olursak, aracımız 07:30' da İstanbul'dan hareket ederek yola koyuldu. Yaklaşık 4 saatlik bir yolculuğun ardından Gölcük'e ulaştık. Aracı Gölcük Tabiat Parkı'nda uygun bir yere park ederek yola yürüyerek devam ettik. Her mevsim gidilebilecek bir yer burası. Biz kış ortasında gittiğimiz için soğuğa da kara da hazırlıklıydık. İstanbul'a oranla daha soğuktu. Bu yüzden  kıyafet seçiminizde kötü hava şartlarını göz önünde bulundurarak yapın.

Göl kışın buz tutuyor. Gölün etrafında bir saat kadar sürebilecek bir  yürüyüş yapabilirsiniz. Çevresinde kahvaltı yapabileceğiniz, yemek yiyebileceğiniz ya da sıcak bir şeyler içebileceğiniz birkaç mekan bulunmakta. Ancak içerde oturmak istemezseniz yine gölün çevresinde mangalınızı yapabileceğiniz minik kulübeler ya da yanınızda getirdiklerinizle pikniğinizi yapabileceğiniz alanlarda bulunmakta.

Biz göl turu sonrasında aracımızla daha yukarıya yol aldık. Bolu’ya gelmişken Aladağ'ı da görelim dedik ve yarım saat kadar süren bir yolculuğun ardından Aladağ'a ulaştık. Yol üzerinde gizemli bir yol keşfettik. Ana yolun hemen yanında, girişinde küçük bir kulübenin olduğu bir yol bu. Burada kısa bir yürüyüş, kar topu savaşı yapıp yola devam ettik.

Aladağ Göleti‘ne doğru gittik. Bu yol kışın biraz tehlikeli. Buzlanmadan dolayı dikkatli olmak gerekiyor, lastiklerinizin uygunluğuna ve hız yapmamaya özen gösterin.

Aladağ Göleti'ne vardığımızda buranın da buz tuttuğunu gördük. Manzara müthişti. Bembeyaz, dümdüz, buz tutmuş bir göl, etrafını çevrelemiş, sıra sıra dizilmiş ağaçlar, bulutların arasında gizlenmiş, ısıtmayan soluk güneş… Göle ulaşmak için yol üzerindeki telleri aşmanız gerekiyor. Etraflı bunun yasak ya da tehlikeli olduğuna dair bir tabela yoktu. Bu yüzden başta biraz korkarak girdik, buz tutan gölün üstünde biraz ilerledik. Buzun kalın bir tabaka olduğu belliydi, şubat ayının soğuğu da eklenince kırılmayacağını düşündük. Ama yine de çok kalamadık. Manzarayı izleyip, fotoğraflarımızı çekip, geri dönüş yolculuğuna başladık.

Güzel, sakin bir hafta sonu geçirmek isteyenler için uygun bir yer olabilir Bolu. Kışın kayak tatiline alternatif olarak düşünülebilir. Bolu gezilecek yerleri keşfetmek harika bir hafta sonu kaçamağı olabilir.