BOZCAADA GEZİ NOTLARI

340115 Oca 2015Gezi Notu
serap selçukserap selçukGold Yazar15 Oca 201534010 Yorum

Çok istediğiniz bir şey gerçekleştiğinde ne hissedersiniz? İşte bende aynı duygular içindeyim. Birkaç hafta dinlendikten sonra tekrar yollardayım. Anlık karar ile yeni bir yolculuk, rotam Bozcaada.

Bozcaada

Otobüs biletini ayarladıktan sonra en önemli kısım konaklayacak yerimizdi. Birkaç telefon sonucunda yer de tamam, haydi başlasın yolculuk! İki gezgin bayan düştük yollara. Yolculuk uzun, otogarlar insan seli ve biz yollarda… Gün geçtikçe seyahat eden insan sayısının arttığını gözlemleyebiliyorduk.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Bozcaada-1

Uzun yolculuklar suit otobüslerle keyifli hale gelmiş. Geniş koltuklarda, kaliteli hizmetle ulaşıyoruz Çanakkale Ezine'ye. Ezine'den sabah 7.30'da kalkan ilk dolmuşla Geyikli iskelesinde feribota yetişiyoruz. 8.30'da adadayız. Kahvaltımızı ada meydanında yapıyoruz. Bu yöreye ait birbirinden güzel ev yapımı reçeller, peynir ve diğerleri... Bir de yanına menemen eklenince kahvaltının tadından geçilmiyor. Saatlerce masada kalabilirim. Kahvaltıdan sonra sahilde denize karşı çakır keyifle güzel bir Türk kahvesi yudumlayarak geçiriyoruz.

Bozcaada-2

Zaman geçmiyor, ne yapsak diye düşünürken, dalıyoruz Bozcaada Kalesi'ne. Hava sıcak, kaleyi yarım saatte bitiriyoruz. Birkaç çekilen fotoğraftan sonra manzarayı seyredip çıkıyoruz. Doğru otele, yolun yorgunluğunu biraz atıp, tekrar sokaklara dönmek için...

Bozcaada-3

Değişik sokaklar, Rum ve Türk mahallelerinde birbirinden güzel yapıların önünden geçiyoruz. “Onu mu çekse, buna mı baksam?” diye dolaşıyoruz. İnsan burada hiç yaş almaz, aksine yaş verir! Hep dinç kalır. Ah, keşke burada yaşlansak!

Bozcaada-4

Saat 15.00’e yaklaşırken meydandan bindiğimiz dolmuşla Ayazma Plajı'na doğru yol alıyoruz. Dolmuş kalabalık ve biz ayakta gidiyoruz. Sahilde bulunan mekânlardan birinde açlığımızı kırıyoruz. Sonra sıra soğuk denize dokunmada… Çivi gibi yapıyor insanı, buz gibi sular. Titreye titreye açılıyoruz. Su soğuk ama ışıl ışıl. İçilecek kıvamda, berrak ve duru. Keyif yerinde, hava güzel akşamı ediyoruz. Tekrar dolmuşla merkeze geliyoruz.

Bozcaada-5

Akşam yemeği için Asmalı'ya çöküyoruz. Hava güzel, ortam kalabalık ve keyifli. Birbirinden lezzetli yemeklerle ilk günü tamamlıyoruz.

Bozcaada-6

2. gün meydanda birbirinden değişik tatlarla yeni güne enerji topluyoruz. Harcayacak çok yer var! Kahvaltı bitince saatlerce kalkmadan oturacağımız sahildeki şezlonglara kendimizi atıyoruz. Kahvenin lezzetine, denizin ahenkli sesi de eklenince güne keyifli başlıyoruz.

Bozcaada-7

Günün ilk soluğunu Bozcaada Müzesi'nde alıyoruz. Müze, 2006 yılında Hakan Gürüney'e tahsis edilen 130 yıllık binada ve müzede 45 ayrı konu başlığında 6000'den fazla fotoğraf belge ve obje sergilenmekte. Bozcaada özel bir ada. Konumu, sokakları, evlerinin mimarisi, insanları, panoraması, mabetleri, tarihi, çevre tabiatı, denizi ve eşsiz özellikleri kısacası her şeyi ile özel bir ada.

Bozcaada-8

Sokaklarda fotoğraf molaları, aralarda keşif turlarından sonra tekrar soluğu Ayazma'da alıyoruz. Ayazma Plajı, adanın en güzel koylarından biri. Hafta sonu çok kalabalık. “İğne düşse, yere değmez!” tabiri burası için kullanılmış sanırım, o kadar kalabalık. Neyse bir şekilde iki şezlong bularak yerleşiyoruz.

Bozcaada-9

Deniz, keyif, sohbet derken gün bitiyor. Yeniden akşam olmakta... Akşam yemeği için bu sefer Battı Balık'ı ayarlıyoruz. Sohbet, lezzetli yemekler ve günü tekrar batırıyoruz. Yeni bir gün başlangıcı için…

Ertesi gün dönüş yolculuğu başlıyor. Geldiğimiz yollar bizi beklemekte...