BRATISLAVA’YA KALEDEN BAKMAK

Bratislava Kalesi bir tepenin üzerine kurulmuş. Kaleye giderken çok net fark ettiğim şey; yeni ve modern binaların eski tarihi binaların yanına iliştirilmiş gibi durmasıydı. Şehrin yapılanmasının neredeyse tamamını Almanlar yapmış. Bratislava’yı tepeden görebilmek için en güzel yer bana göre. Kale’nin anlamı burada “Hrad”, Letonya ve Litvanya’da ise kale’ye “Grad” deniyor. Kaleye çıktığımızda 55-60 yaşlarında bir bayan rehber bize eşlik ediyor. Kaleye çıktığımızda derken, kalenin içine giremedik, 2008 senesinden beri renovasyon devam ediyormuş. Kale 2011 senesinde turizme tekrar açılacakmış.

Kalenin ilk yapılışı 11.yy, 1811 senesinde çıkan büyük bir yangınla kalenin tamamı yanıyor. Yeniden yapılıyor. Komünizm sonrası tekrar yıkılıyor ve 1955’te yeniden yapılıyor. Ancak 2008’de tekrar renovasyona giriyor. Gotik tarzdaki bu dikdörtgen geniş kalenin girişindeki alan şu an galeri olarak kullanılıyor.

Kale gezilemese de, buradan Bratislava’yı doya doya izleyebilirsiniz. Nehrin karşı kıyısında beyaz bir bina gözünüze çarpacak, bu beyaz binanın gerisi Avusturya, diğer yöne baktığınızda ise 8 km ötede Macaristan var. Slovakya dünya üzerinde 2 ülkeye sınırı olan 2 şehirden biri.
Bratislava

Nehrin üzerindeki köprüler dikkatinizi çekecektir. Bunlardan en önemlisi Novy Most ve Stari Most. Novy Most’un üzerinde döner bir restoran var. Gece Bratislava’yı izlemek isteyenler için hoş bir alternatif. Aynı zamanda yeni yerleşim yeri ile eski şehri birbirine bağlıyor. Diğerinin özelliği ise, üstü yuvarlak bir köprü olmasının yanında, üstündeki yuvarlağın tek parça gümüşten yapılmış olması. Bana çok inandırıcı gelmese de bunu teknik mucize olarak ifade ediyorlar.

Bratislava bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Kaleden nehir tarafının tam aksine baktığınızda oldukça yükseğe yapılmış bir Sovyet askeri heykeli göreceksiniz. Bu asker elinde bayrak tutuyor ve 2. Dünya savaşından sonra yapılmış. 2. Dünya savaşında şehit edilen 6.845 Sovyet askerinin anısına dikilen bu anıt, 39,5 metre yüksekliğinde.

Bratislava şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Penmoor Place - Old Town Bratislava, Kukucinova Apartment, Best Location Apt. HVIEZDOSLAVOVO NAM. güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Heart of the Old Town Apt - Terrace&View, Bratislava City big private apartment - premium location, Cosmo-polite Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Old Town Apartment Dunajska, Bratislava Downtown Apartments, Apartmán DOBRÁ LIPA gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Patio Hostel, Hostel Brickyard, Wild Elephants Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bratislava aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur. 1997 - 1999 İstanbul Üniversitesi Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, 1999 - 2000 İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakultesi Antropoloji ve 2000 – 2004 Marmara...